לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף הלילה (בין חמישי לשישי) מטרות חמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לדרום. הצבא תקף אתר צבאי תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון חמאס הממוקם במע'אזי, וכן מחנה צבאי של הארגון, המשמש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותיים של הארגון. לאחר מכן, מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי של חמאס בצפון הרצועה.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לפעילות צה"ל ברצועה: "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה״ל בסדרת תקיפות. הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול - עד להשבת השקט לאזרחי ישראל".

בתוך כך, לאחר ירי הרקטות הלילה, הלימודים ביישובי הדרום יתקיימו היום כסדרם. מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר: "בתום הערכת מצב יחד עם גורמי הביטחון - אין הנחיות מיוחדות לאזורנו. הלימודים יתקיימו כסדרם בכל המסגרות החינוכיות". ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, התראיין בגל"צ, ומסר כי "הלימודים בעיר מתקיימים הבוקר כרגיל. אין הנחיות מיוחדות, צריך להיות עירניים וזהירים".

מוקדם יותר, בעקבות שיגור הרקטות, הופעלה אזעקת צבע אדום באשקלון, זיקים וכרמיה, לוחמי כיפת ברזל יירטו שתי רקטות. לאחר מכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בכפר עזה, ניר עם ומפלסים. על פי הודעת דובר צה"ל זוהו שלושה שיגורים לעבר ישראל - אחד יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח ושיגור שלישי נפל בשטח הרצועה.

תקיפת אתר תת-קרקעי המשמש לייצור רקטות של חאמס בעזה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת אתר תת-קרקעי המשמש לייצור רקטות של חאמס בעזה (צילום: דובר צה''ל)

צה''ל תקף מחנה צבאי של ארגון חמאס (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל תקף מחנה צבאי של ארגון חמאס (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לירי טילי נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר. על פי ההודעה, פעילי הארגון שיגרו טילי קרקע-אוויר וירי מקלעים לעבר המטוסים.

לאחר ירי הרקטות, מסרה עיריית אשקלון: "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ככל הנראה מדובר על שני שיגורים לעבר העיר שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. נוסיף כי בעקבות המתיחות הביטחונית המקלטים הציבוריים והמיגוניות ברחבי העיר פתוחים לרווחת התושבות והתושבים".

עוד נמסר כי "נכון לעכשיו, ללא הנחיות מיוחדות בעיר אשקלון אך יחד עם זאת, ראש העיר תומר גלאם מבקש מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה. צוותי העירייה נמצאים בדריכות מלאה וערוכים לכל תרחיש. זה המקום לשוב ולהזכיר את החשיבות בהורדת יישומון פיקוד העורף לנייד לקבלת התרעות בזמן אמת בהתאם למיקום". עם זאת, לאחר ההודעה של העירייה, חלק מתושבי העיר העבירו ביקורת וטענו כי רק לאחר הירי החליטה העירייה לפתוח את המקלטים בעיר.

עשרה מחבלים חוסלו בג'נין
כאמור, שיגור הרקטות אירע כמה שעות לאחר המבצע של כוחות הביטחון בג'נין. כוחות שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל פעלו אמש לסיכול טרור בלב מחנה הפליטים ג׳נין עקב מידע התרעתי מודיעיני שהתקבל על חוליה של שלושה מחבלים המשויכים לג’יהאד האסלמי, וחשודים בין היתר בירי לעבר כוחותינו וכן בתכנון ביצוע פיגועים בשטח ישראל. במהלך הפעילות חוסלו עשרה מחבלים, כך לפי דיווחים בתקשורת הערבית, וביניהם שלושת המבוקשים, שפתחו באש ניסיון מעצרם ונהרגו.

המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים.

במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

קבוצת "גוב האריות" מסרה בתגובה: "אנו מאשרים שהכיבוש הזה יודע רק את שפת האש ואבק השריפה, וקוראים לאנשינו בשכם ובגדה להכריז על שביתה מקיפה, התגייסות כללית והתנגשות עם הכיבוש בכל נקודות המגע".

במקביל, הרשות הפלסטינית הודיע על עצירת התיאום הביטחוני עם ישראל. "אין יותר תיאום ביטחוני. ההנהגה החליטה ללכת למועצת הביטחון כדי ליישם את ההחלטה להגן על העם הפלסטיני ניגש לבית הדין הבינלאומי ונוסיף תיק על בג'נין", אמר נביל אבו רדינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בכיר בתנועת הפת"ח אמר כי "ההנהגה הפלסטינית תנקוט בצעדים נחרצים".

עוד נמסר כי הרשות הפלסטינית "הוכתה בתדהמה לנוכח הפשע שהתבצע בג'נין, וקראה למתווכים לעצור את מעשי הטבח נגד הפלסטינים". המקור הוסיף כי האו"ם ומצרים מקיימים שיחות עם הפלגים ברצועת עזה כדי למנוע את הסלמת המצב, במיוחד לאחר שהפלגים הזהירו כי הם "לא יעמדו שלובי ידיים והתגובה תהיה מכאיבה". המקור ציין כי הפלגים בוחנים את אופן התגובה על אירועי ג'נין וכי המתווכים ממתינים לראות איך המצב יתפתח בשעות הקרובות.