מחר צפויה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים לדון לראשונה בתוכנית חדשה להרחבת ההתנחלות הר חומה, בשם "חומת שמואל מזרח". התוכנית מקודמת על ידי המדינה, באמצעות רשות מקרקעי ישראל, וכוללת תוספת של 476 יחידות דיור בשטח הסמוך לשכונת הר חומה, מדרום-מזרח לשכונה, בתוך תחום התוכנית הכוללת של הר חומה ג' שאושרה כבר לפני 13 שנים. עד כה נבנה רק כ-40% משטח אותה תוכנית, וכעת מדובר על מימוש נוסף של כ-20% מהשטח – ייתכן באמצעות הגדלת אחוזי הבנייה. אביב טטרסקי, חוקר בעמותת עיר עמים: "מדובר בעוד צעד שמקדם את החזון הישראלי של רצף טריטוריאלי יהודי החוצה את מרקם החיים הפלסטיני. התוכנית 'חומת שמואל מזרח' נועדה לחסום סופית את האפשרות של התפתחות אורבנית פלסטינית בין מזרח ירושלים לבית לחם – אזור שמהווה ציר מרכזי לחיים, לכלכלה ולתחבורה עבור מאות אלפי פלסטינים. קידום התנחלות נוספת כאן אינו רק פעולה תכנונית – זו פעולה פוליטית שנועדה למנוע פתרון של שתי מדינות ולחזק שליטה ישראלית חד-צדדית בשטח".
השכונה בירושלים לקראת מהפכה? זו התוכנית שתחסום את הפלסטינים
850 ימים בלי קצה חוט - הזעקה של משפחת היימנוט קסאו: "אסור להשלים עם זה"
בארה"ב מבינים: "ישראל מתמקדת באופן אגרסיבי בעצמאות צבאית מלאה"
המשטר נלחץ? המסר החדש שמגיע מטהרן מפתיע גם את המתנגדים
בן גביר רצה להשמיד עוד בתים - והבדואים עלו להתקפה: "גם גזען וגם שקרן"
החיסול שיטלטל את המזרח התיכון: שר הביטחון חושף את היעד הבא של צה"ל