בחיל האוויר השלימו את התחקיר הראשוני ממנו עולה כי שורה של תקלות הובילה לכך שהכטב"ם לא יורט. בין הגורמים המרכזיים: איחור בזיהוי, תקלה במערכת "כיפת ברזל" ושיקולי בטיחות הנוגעים ליירוט מעל עיר הומה אדם.
לדברי חיל האוויר, בשלב זה לא תיכנס מערכת הלייזר "מגן אור" לשימוש מבצעי בעיר אילת. עם זאת, בצה"ל מציינים כי בעקבות האירוע יוכנסו מערכות גילוי נוספות וכן מערכות יירוט נוספות.
בצה"ל מסבירים כי ליד העיר אילת היו בכוננות מסוקי קרב מדגם אפאצ'י. המסוקים הוזנקו, אך העובדה שהכטב"ם אותר רק ארבע דקות לפני שפגע בטיילת אילת לא אפשרה להם זמן מספק ליירוט, מה גם שהכלי כבר היה מעל השטח העירוני.
במקביל, נבדקת התקלה במערכת "כיפת ברזל", ששיגרה שני מיירטים לעבר כלי הטיס אך לא פגעה בו. גורם בחיל האוויר אמר: "מערכת כיפת ברזל היא סוס עבודה ביירוט כטב"מים. היא הוכיחה את עצמה בצפון וגם מול מאות כלים ששוגרו מאיראן ומתימן. כעת אנחנו בודקים את מקור התקלה".
בצה"ל הדגישו כי הכטב"ם אותר במערכות הגילוי ארבע דקות בלבד לפני שפגע בעיר, כאשר טס בגובה נמוך – עד כדי גובה גגות בתי המלון. מסוקי קרב ומטוסי קרב הוקפצו ליירט אותו, אך פרק הזמן הקצר והמיקום העירוני הקשו על יירוט מהאוויר.
עוד נמסר כי בעבר הופעלה מול אילת ספינת טילים מסוג סער 6, המצוידת במכ"ם מתקדם ובמערכת "כיפת ברזל" ימית, שסייעה באיתור ויירוט כטב"מים וטילים ששוגרו מתימן. "בעקבות האירוע אתמול נכניס באופן מיידי מערכות נוספות לאיתור מקדים וכן מערכות יירוט נוספות," אמרו בחיל האוויר.