כבר משעות הבוקר המוקדמות נראו סצנות שלא היו מביישות השקת מוצר אופנה יוקרתי: תורים ארוכים, לקוחות נרגשים, והרבה טלפונים שמצלמים את התורים עצמם. בקניון איילון, בו פועלת אחת מחנויות הרשת, השתרך תור של עשרות אנשים שחיכו בסבלנות, חלקם עם קפה ביד, רק כדי לשים יד על האייפון החדש למרות שמישהי אמרה שרשמו את האנשים אבל לדעתה נגמר כבר המלאי והיא לא מבינה למה מחכים, אנחנו מחכים לתשובות.
"ראיתי אתמול בסטורי של חברה שלי שאפשר לקנות אייפון בפחות משלושת אלפים שקל, לא חשבתי פעמיים," אומרת סיגל, בת 24 מרמת גן, שעמדה בתור מהשעה שבע בבוקר. "לא האמנתי שזה אמיתי עד שראיתי את הקופסה בעיניים".
לידה, עמד שלומי, בן 42, שהגיע מגבעתיים. "אני לא מהמעריצים של אפל, אבל במחיר הזה זה פשוט משתלם. אפילו הילדים ביקשו שאקנה להם. פעם זה היה מוצר לעשירים, היום זה נראה כמו קוטג' במבצע אבל לא נראה שהספקתי בזמן, אז אחכה למבצע אחר".
בין הקונים ניכר גם אווירה של תחרות, מי יספיק לפני שהמלאי ייגמר. "הגעתי מאוחר מדי לאושר עד, אז הפעם לא לקחתי סיכון ויצאתי ברבע לשש מהבית" אמרה רוני מתל אביב. "זה מדהים לראות איך כולם הפכו לצרכנים של אייפון, גם כאלה שבחיים לא היו מוציאים סכום כזה על טלפון, פתאום זה נראה כמו 'הזדמנות של פעם בעשור' למרות שעכשיו אני מאמינה שכל סופרמרקט יתחיל למכור אייפונים".
מה שעד לא מזמן נחשב לסמל סטטוס הפך כמעט לפריט חובה. אבל השאלה שמרחפת מעל כל זה: מתי בדיוק אייפון ב־3,000 שקלים הפך למוצר שכל ישראלי מרגיש שהוא “חייב” שיהיה לו? האם זה המחיר, הלוגו של התפוח או אולי התחושה שמשהו חסר ביד אם אין לך את הדגם האחרון? כך או כך, נדמה שהמירוץ אחר האייפון החדש רק מתחיל והפעם, הוא עובר דרך קופות המרכולים ולא חנויות היוקרה בקניונים.