חיזבאללה מנהל ביממות האחרונות את המלחמה שהוא יכול לאתגר בה את צה"ל. כבר לפני כמה שבועות, במקביל להכרזה על הפסקת אש בלבנון, שבאה בעקבות הלחץ האמריקאי שנלחץ מלחץ איראני, אמר מנהיג חיזבאללה נעים קאסם כי חיזבאללה חוזר למלחמת גרילה נגד צה"ל.
נעים קאסם ועוד כמה מבכירי הארגון הם כרגע המנוע שמוביל את הלחימה מול ישראל. פה אפשר לומר בפה מלא ששר הביטחון ישראל כ"ץ יצא לא יותר מברברן, שמאיים ומאיים אבל אין לו כל כיסוי לאיומים. הוא הבטיח לשלוח את נעים קאסם להיפגש עם חסן נסראללה ואחרים, אבל בינתיים הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו מעניקים לו חיים. הם נמנעים מלהפעיל את צה"ל לתקוף ב"ערי המקלט" של חיזבאללה בלבנון.