אם מינוי גופמן ייפסל בבג״ץ, לא אלמן ישראל. ולא אלמן נתניהו. המועמד הטבעי לקבל את הארגון יהיה א׳, סגן ראש המוסד הנוכחי, מומלצו של הראש דדי ברנע, אחד הבכירים המעוטרים ביותר בארגון, והכי חשוב, איש ימין אידיאולוגי מובהק, יש המגדירים אותו אפילו ימין עמוק וקיצוני, ומקורב לנתניהו. זה לא הופך את המינוי שלו ללא ראוי. ברגע שמדובר באיש מקצוע, עם הישגים וקבלות, שעשה את דרכו במוסד (אם כי לאחרונה הוקפץ וקודם), לא צריכה להיות שום בעיה מהותית. אידיאולוגיית ימין אינה פגם וגם קרבה לנתניהו לא.
אותו א׳ סיפר לאחרונה, במסגרת התפקיד הקודם שלו, לכמה וכמה אנשים, שהוא יהיה ראש המוסד הבא. שומעיו התרשמו שהוא יודע את זה מנתניהו. אם זה נכון, וגם אם לא, מינויו סביר בהרבה ממינויו של גופמן. אם זה נכון, אז נתניהו הכין לעצמו אופציה ויכול להיות שהוא הניח מלכתחילה שמינוי גופמן ייתקל בקשיים, וסידר לעצמו אלטרנטיבה ראויה, ואולי אפילו עדיפה.