המשק הישראלי עובר תהליך של פולריזציה. שוק הדיור בצרות גדולות, בעיקר עבור קבלנים שרכשו קרקעות במחירים מטורפים ועתה מלקקים את פצעיהם.
בכלל ישראל, מכירות הדירות מהקבלנים ממשיכות לצנוח. באפריל השנה נמכרו 5,081 דירות - צניחה של 19% לעומת אפריל אשתקד, ובהשוואה למרס מדובר בהתרסקות של 31%. בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי, כגון תוכנית "דירה בהנחה", היו רק 4,340 דירות שנמכרו באפריל, ירידה של 20% לעומת אפריל אשתקד וירידה של 36% בהשוואה למרס השנה.