ב־6 בפברואר 2011 ביטלה ממשלת ישראל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל צה"ל. אחרי פארסת המינוי שלא היה - תפקיד הרמטכ"ל הוצע לאלוף גדי איזנקוט, אך הוא ויתר על המינוי. בגרסה האלטרואיסטית (שהוכחשה על ידו) נטען שאמר שאינו בשל לתפקיד.
לפי גרסה אחרת, הוא הסביר לשר הביטחון דאז אהוד ברק שלעת ההיא עדיף שבני גנץ ימונה, כי רצוי שהרמטכ"ל יחווה קודם את תפקיד סגן הרמטכ"ל. תפקיד שהוא, איזנקוט, טרם מילא במועד זה.