על רקע חילופי המהלומות בין איראן לארה"ב, הטלוויזיה האיראנית חזרה לאיים על ספינות במצרי הורמוז, ופרסמה כי "ספינות מנסות לקבל אישורים מאיראן לעבור במצר הורמוז לאחר שנורו יריות אזהרה אל עבר ספינות לא מורשות. ההוראות האיראניות למעבר במצר הורמוז עדיין בתוקף".
עוד מסרו כי "כל הספינות חייבות לתקשר ולתאם עם חיל הים של משמרות המהפכה כדי להיכנס או לצאת ממיצר הורמוז - חיל הים של משמרות המהפכה יטפל בנחישות בספינות שנוסעות במסלולים שאינם המסלולים שקבעה איראן".