ההכרזה, שהגיעה בעקבות שיחות שנערכו בשוויץ עם נציגים איראנים, הכתה בתדהמה את מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית בישראל. גורם דיפלומטי ישראלי בכיר כינה את המהלך "מטורף לחלוטין", והוסיף: "מלחמה שהחלה בחדר מבצעים משותף ובלחימה כתף אל כתף של צה"ל וסנטקום, מסתיימת בחדר מבצעים משותף בין צבא ארצות הברית למשמרות המהפכה, דבר המנציח את שלטונם באיראן תוך השלמה עם האיום הגרעיני ודיכוי העם האיראני".
ברקע הדברים, המדינות מנהלות משא ומתן על חידוש הסכם הסיוע הביטחוני לעשר שנים ב-2028. בראיון שהעניק נתניהו למגזין "אקונומיסט" ב-9 בינואר, הוא הביע רצון לצמצם בהדרגה את התלות של ישראל בסיוע הצבאי האמריקני בתוך עשור כדי להגיע לעצמאות מרבית. קריאות אלו מתחזקות בישראל על רקע המלחמה והדיווחים על מחסור חמור במיירטי טילים בליסטיים בישראל.