מכירים את בעלי העסקים שעסוקים בלהיות עסוקים? (לא אתם כמובן). בעלי העסקים האלה מאוד רוצים להצליח, ולכן הם כל הזמן מקפידים לבדוק מה המתחרים שלהם עושים, איזה פוסטים הם כותבים, איזה סרטונים הם מעלים, מה רץ ברשת, מה אפשר לעשות אם היה להם יותר זמן או יכולת או כסף או כישרון, ועוד שלל סיבות ותירוצים. בעלי העסקים הללו גם מקפידים ללמוד. הרבה. למעשה, הם ממש עסוקים בללמוד. הם קונים קורסים, סמינרים וספרים. הולכים להרצאות ולסדנאות מקצועיות. נוסעים לכנסים, ומקפידים להשתתף בכל דבר מקצועי שאפשר. והאמת, שזה מאוד חשוב. 

פיגוע בתל אביב: שישה נפצעו ברמת החייל, המחבל נוטרל | עדכונים שוטפים
זמן פציעות: 6 תאונות קיץ נפוצות בילדים וכיצד למנוע אותן

אבל… מה שבעלי העסקים האלה שוכחים הוא - שזה ממש לא מה שמייצר הכנסה. וככה, בלי לשים לב, עובר לו יום ועוד יום. ואת הפעולות החשובות באמת, הם דוחים לאיזשהו יום.

תודעה ומחויבות

כאשר אתם בונים את העסק שלכם, המטרה העיקרית היא לבסס את המותג שלכם ולהתחיל לצמוח. למרבה הצער, זה לא קורה בן לילה. צמיחה היא תהליך מתמשך שדורש עבודה קשה, סבלנות ומסירות. אין צעד מיוחד או דרך סודית להשיג הצלחה מהירה.

כשעסק מדשדש במקום, כנראה שיש שם משהו שלא מאפשר לו לצמוח. אבל אם החלטתם שהגיע הזמן לעשות את הצעד הבא, הנה שני טיפים (קצת שונים) שאתם יכולים לנסות:

1. תודעה - כל מה שקורה בעסק שלכם, הוא שיקוף מושלם של מה שיש בתודעה שלכם. מה מתרוצץ אצלכם בראש? על מה אתם חושבים? במה אתם מאמינים? מה אתם חושבים שאתם מסוגלים לעשות? והשאלה החשובה ביותר - עד כמה אתם באמת מאמינים שאתם יכולים להצליח כבעלי עסק?

אם הייתי אומרת לכם שאתם יכולים להגדיל את ההכנסה שלכם פי 3, איך הייתם מגיבים? ואם הייתי אומרת פי 5? או 10? 20? מה הייתם חושבים עמוק בלב? בלי שאף אחד ישמע. זו תודעה. תודעה זה בדיוק הדבר העמוק עמוק הזה, שהייתם חושבים עליו. זוהי למעשה האמונה שלכם בעצמכם. הכל מתחיל (וגם נגמר) בסטייט אוף מיינד של בעל העסק. בתודעה שלו. באמונות שלו על עצמו ועל יכולותיו.

2. מחויבות – תודעה זה חשוב, אבל ממש לא מספיק. המחויבות שלכם לפעולות זה בדיוק הדבר שמייצר תוצאות. והעסק שלכם הוא מעין מראה להתנהלות העסקית שלכם. זה הזמן לבדוק - כמה שיחות טלפון עם לקוחות חדשים אתם מייצרים ביום? האם חזרתם לכל הלקוחות שהתעניינו בעבר? כמה שעות מהיום שלכם אתם עסוקים בליצור שיווק חדש לעסק שלכם? כמה פעולות יש לכם ביום שבאמת מייצרות הכנסות חדשות?חשוב שתהיו ממש מחויבים לעסק שלכם. תעבדו בזה. העסק שלכם זה כמו הבייבי שלכם. אם אתם לא תהיו מחויבים אליו, מי יהיה?

זכרו ש"הדרך הכי טובה להגשים את החלום, היא קודם כל להתעורר" (פול ואלרי). המשפט הזה תקף לכל בעלי עסקים שהחלום שלהם הוא עסק מצליח. הזדמנויות הצמיחה נמצאות שם עבור העסק שלכם, אתם רק צריכים לשים את החלקים במקום כדי להפוך את הצמיחה הזו למציאות.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)