ישראל מאוחדת סביב המלחמה: מאז מתקפת הטרור הרצחנית והאכזרית של חמאס על יישובי עוטף עזה שהתרחשה ביום שבת קמו יוזמות אזרחיות רבות לצד מאות מיזמים של חברות במגזר העסקי, כולם בחינם למען תושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון ונפגעי המלחמה. ריכזנו חלק מהם, מצפון ועד דרום, בכתבה שלפניכם.

ההתייעצות הלילית והדרג המדיני שנשאר בחוץ: מה קרה בשעות שלפני הטבח
בת 10 התחבאה בתוך ארון בבארי והתקשרה למד"א: "ירו באימא שלי"

מוקד התרומות של צה״ל והאגודה למען החייל

מוקד התרומות בתחום הפרט והרווחה של צה״ל והאגודה למען החייל מהווה כתובת לכלל התרומות המיועדות לחיילי צה״ל העוסקות בפרט ורווחה. חלוקת התרומות מתבצעת באופן מנוהל בהתאמה לצרכי הכוחות על פי תמונת המצב המבצעית.

ניתן לפנות 24/7 בטלפון: 1111 שלוחה 9, טלפון לפניות בחו״ל: 0732270899

"סיילספורס" תורמת 3 מיליון דולר למען ישראל

חברת סיילספורס הודיעה על תרומה משמעותית של שלושה מיליון דולר כדי לסייע בצרכים המיידיים שנוצרו בעקבות מתקפת הטרור ומלחמת חמאס-ישראל. הכסף נתרם לשלושה ארגונים ישראלים ובינלאומיים: איחוד הצלה, העמותה להצלת הילד ולעמותה לעזרה מידית לניצולי שואה, וזאת על מנת לספק סיוע בסיסי, מזון, ציוד ותמיכה נפשית לנפגעים.

בהודעת התמיכה בישראל שפרסמה החברה, נכתב: "מתקפת הטרור של חמאס על ישראל מחרידה ושוברת לב. כל כך הרבה חיים של חפים מפשע נלקחו באופן טרגי על ידי מעשי האלימות הבלתי אנושיים הללו נגד אזרחים וקהילות בישראל. ליבנו עם הקורבנות, יקיריהם וקהילותיהם, כמו גם עם עמיתינו, המשפחות והחברים שלנו שחיים באזור. אנו מתאבלים על אובדן חייהם של חפים מפשע.

הבריאות והבטחון של העובדים שלנו, משפחותיהם ויקיריהם הינה בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו פועלים כדי לתמוך בהם ולספק כל סיוע שהם צריכים".

אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז הפיתוח של "סיילספורס ישראל": "אנו שבורי לב מאירועי הימים האחרונים בישראל וממעשי האכזריות הבלתי נתפסים של ארגון הטרור חמאס. ליבנו עם משפחות ההרוגים, הנעדרים והחטופים, ואנחנו בטוחים שישראל תתגבר ותביס את אלה הרוצים לכלותה. ברגעי משבר שכאלה, אני גאה מתמיד לעבוד בחברה שתומכת בעובדיה ורואה בנתינה ועזרה לזולת ערך עליון. אני רוצה להודות לכל העובדים שלנו שהם או בני משפחותיהם יצאו למילואים, ולמאות העובדים שנרתמו להתנדב בארגוני ההצלה, הסיוע והביטחון ולעזור, ולאלה שכבר ימים אוספים ציוד, אוכל ומצרכים בסיסיים ותורמים מזמנם על מנת לתמוך במשפחות בדרום ובחיילים שלנו. אין לנו ארץ אחרת".

חמ"ל תינוקות שפועל 24/7 במספר מוקדים 

העמותה למען הילד בגיל הרך הקימו חמ"ל במספר נקודות בארץ לאיסוף וחלוקה של מזון לתינוקות שכולל תמ"ל, בקבוקים, מוצצים, פדי הנקה, משחקים, טיטולים, פורמולות, היגיינה נשית, מגבונים ועוד.

לאור הביקוש נרתמה מור דקל ופתחה קבוצת עזרה לתושבי הדרום לשינוע ואירוח, ולאחר שהבינה כי קיימת מצוקה אדירה בנושא מזון לתינוקות פעלה כדי למקד את הפעילות בתחום הנ"ל.

"המון אמהות לא מצליחות פיזית להניק בגלל הלחץ הנפשי ויש מחסור אדיר בתמ"ל כרגע. הצלחנו לפתוח מספר מוקדים בארץ שמתמקדים רק בזה", אמרה דקל. "יש המון משפחות שנאלצו לברוח מהדרום והעוטף בלי לקחת כלום וכרגע מפוזרות ברחבי הארץ. יש המון ביקוש למוצרי תינוקות כמצרך בסיסי למשפחות".

לתרומות:
עמותה למען הילד בגיל הרך
מס' חשבון 203856 
בנק הפועלים 
מס בנק 656
[email protected]
נקודות לאיסוף מוצרים - פתח תקווה ותל אביב 
מספר טלפון - ‭054-2441977‬

דירות לשימוש משפחות מהעוטף

*חברת עמרם אברהם מציעה 16 דירות לשימוש משפחות מעוטף עזה לכל משך המלחמה. הדירות חדשות, ממוזגות עם מטבחון - אך לא כוללות ריהוט וציוד. הן נמצאות בשכונת רובע הברון בפרדס חנה-כרכור.

למעוניינים נא לצור קשר עם עומרית 050-2526574 או אתי 052-6360044

*"אמפא יובלים" מציעה למפוני הדרום מספר דירות ביישוב צור יצחק.

לפרטים נוספים אפשר לפנות לאסף כהנר 054-246500

"אלדן" תורמת כלי רכב

חברת הרכב "אלדן" תורמת 100 כלי רכב לעד חודש עבור כל מי שרכבו ניזוק/ הושבת כתוצאה מהתקפות הטרור במלחמה. ליצירת קשר עם נציגי  החברה בוואטסאפ: 0541465161.

 צוותי החברה יסייעו כדי שמי שמכוניתו נפגעה יקבל רכב לחודש עד לפתרון סביר לקבלת פיצוי/שיפוי, ללא חיוב.

סיוע נפשי וויסות מתח וחרדה

*מאמנים ומטפלים מציעים תמיכה טלפונית או פרונטלית ללא עלות, התערבויות קצרות טווח ומתן כלים מעשיים להקלה על תופעות של חרדה ומתח בעת הזו.

מטפלים בתחומים שונים:

מטפלי ביופידבק

פסיכולוגים

מטפלי CBT

מטפלי סו ג'וק -רפואה קוריאנית

לפרטי המטפלים השונים וליצירת קשר לחצו על הקישור שמופיע למטה, או שלחו הודעה למספר: 050-7742780

https://bit.ly/3LVM0Fw

*רשת קהילות הנשים "אמהות עם מהות" הקימה קבוצת תמיכה לאמהות עם ילדים בבית שבן/בת הזוג במילואים. קבוצת תמיכת הענק של הארגון שזכתה לשם "אמהות לוחמות מהבית" מלווה בניהול מקצוע-חינוכי של היועצת אנה אורון בשיתוף מאגר של נשות מקצוע בהן פסיכולוגיות, מטפלות קליניות, רופאות, נשות חינוך ורווחה ועוד. בקבוצה הן זוכות להזדהות, כלים להפגת לחץ, תרגולי נשימות, מקום לשיתוף חוויות ללא שיפוטיות, לפרוק ולדבר, ובכלל קבלת תמיכה ועטיפה בחום ובהכלה שרק אמהות מסוגלות להעניק לצד מענה פרקטי ורגשי לאתגרים שהאמהות חוות בימים אלו.

דואגים לחיילים ולמילואימניקים שבקו האש

*חברת "ריקושט", המתמחה בין היתר בציוד לחיילים, תרמה עד כה אלפי פריטים לחיילים, ביניהם הלבשה תחתונה, פנסי ראש, מטענים ניידים, שעונים, ברכיות, סוללות נטענות וסוללות בכלל וכמובן ביגוד תרמי.

יוני וקסמן, יו"ר "ריקושט": "מלבד התרומות הרבות שהענקנו קיבלנו מאות פניות מתורמים מעבר לים, ארצות הברית, צרפת ואנגליה בעיקר, אשר ביקשו לשלוח לחיילים את המוצרים החיוניים הללו. זה ממש מחמם את הלב".

*בדיור מוגן "אחוזת פולג" החלו מתחילת המלחמה לאסוף מוצרי אוכל, היגיינה, תרופות וביגוד לחיילים בגבולות הדרום והצפון. הם פתחו חמ"ל קטן ומאז בכל יום עומלים מבוקר ועד ערב, וההיענות גדולה.

תמי זסלבסקי סלע, מנהלת תרבות באחוזה: "אנו מתפללים לימים שקטים יותר וליבנו עם המשפחות הכואבות. ברגע ששמענו על הנורא מכל ידענו שנעשה הכל למען החיילים האמיצים שלנו וישר התחלנו לפעול. אנו מזמינים את כל מי שנמצא באזור השרון לעזור ולתת מזמנם, בין אם באריזות ובין אם בשילוח".

לפרטים נוספים, תמי: 050-753-8008

*קבוצת רם אדרת ומשפחות העובדים מחבקים את תושבי הדרום והתנדבו אתמול לחלק כריכים ופירות לחיילים ולמילואימניקים. הם הגיעו למשרדי החברה לארוז ונסעו אחר כך יחד לחלק את המשלוחים.

*למעלה מאלף חבילות מזון יוקרתיות חולקו על ידי מוסדות "אורות חיים ומשה" בראשותו של כ"ק האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שליט"א. במשך יומיים הגיעו מתנדבים רבים כדי לארוז חבילות עבור חיילי צה"ל שהתגייסו ללחימה באזור הדרום. משאיות הגיעו לאולם הגדול והממוגן ופרקו מאות ארגזים המכילים מוצרי מזון, היגיינה, ממתקים וחטיפים על מנת לעודד את רוחם של החיילים בימים אלו.

מוסדות ''אורות חיים ומשה'' (צילום: א. מיכאלי)
מוסדות ''אורות חיים ומשה'' (צילום: א. מיכאלי)

*עובדי ועובדות "קלאודזון" (CloudZone) הקימו במשרדי החברה חמ"ל לניהול מערך תרומות לסיוע לחיילים בשטח ברכישת ציוד חיוני ומוצרי מזון והיגיינה. ניתן ליצור קשר עם החברה לאספקת מוצרים עבור החיילים במספר 050-3296524, ולהביא ציוד לרחוב המסגר 66 תל אביב. בנוסף, החברה סייעה באיסוף תרומות לרכישת 50 אפודים קרמיים עבור לוחמים ולוחמות בחזית.

*חברת אייקון גרופ, מפיצת מוצרי אפל, Lenovo, HPE ו-Asus בישראל, והבעלים של רשת iDigital, נרתמה לספק מעל ל-2,000 מטענים ניידים לגדודים השונים בשטח.

*בית התמחוי "כל רעב ממנו יאכל" שנמצא בקרית ים מספק כל יום 600 כריכים לחיילים. בית התמחוי ישמח לקבל אליו מתנדבים ותרומות כי חוץ מחיילים מכינים במקום ארוחות לאנשים ללא אמצעים כלכליים, כך שהתרומה לחיילים היא בנוסף ויש צורך בתרומות ובהתנדבות.

לתרומות: https://donation.asakimerp.com/Campaing/?CampaingID=51192

להתנדבות - ניסים בן דוד: 054-595-6984, מזל אמר: 058-477-0706

*חברת התוכנה "Incredibuild" התגייסה לסייע לחיילי צה"ל ורכשה ציוד שנועד לתמוך במערך הלחימה אל מול הצרכים הלוגיסטיים שהחיילים זקוקים להם. בין המוצרים שרכשו - מטענים ניידים, מגבות, גופיות, גרביים, פנסי ראש, שקי שינה, אטמי אזניים, מוצרי היגיינה ועוד.

ציוד שחברת התוכנה ''Incredibuild'' רכשה עבור צה''ל (צילום: ''Incredibuild'')
ציוד שחברת התוכנה ''Incredibuild'' רכשה עבור צה''ל (צילום: ''Incredibuild'')

ממתיקים את הזמנים הקשים 

חברת "כרמית ממתקים" נרתמת למען האזרחים הפצועים ומשפחותיהם ותחלק כ-2,500 חבילות מתוקות לכל בתי החולים ברחבי הארץ כדי להמתיק מעט את יומם ולעודד את רוחם.

אחיות ורופאות בבית חולים עם חבילות מתוקות של ''כרמית'' (צילום: ''כרמית'')
אחיות ורופאות בבית חולים עם חבילות מתוקות של ''כרמית'' (צילום: ''כרמית'')

רשת "רולדין" הגיעה לאזורי הכינוס בדרום שם מוצבים מאות אלפי חיילי צה״ל וכוחות הביטחון וההצלה עם עגלת קפה כדי להמתיק להם, ולו לכמה דקות, את היום באמצעות קפה ומאפה. עגלת הקפה תמשיך לסייר בין אזורי הכינוס.

ביום שישי תרמה הרשת מאות חלות לגדודים בדרום, ובנוסף היא מחבקת את חיילי צה״ל וכוחות הביטחון וההצלה, מוקירה להם תודה ענקית על תרומתם לשמירה על המדינה והטיפול בפצועים ובנרצחים, ומזמינה אותם להגיע במדים לסניפי הרשת ברחבי הארץ ולקבל קפה במתנה.

קפה על חשבון הבית

רשת קפה גרג ורשת קפה ביגה מחלקות כוס קפה במתנה לכל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. הפעילות תחל ביום שלישי ה-17 באוקטובר ותימשך בחודש הקרוב לכל לוחמי צה"ל בסדיר, חיילי מילואים, מתנדבים, שוטרים וכל כוחות הביטחון, שיקבלו כוס קפה בהצגת תעודה. 

כמו כן רשת קפה גרג חילקה עם פרוץ המלחמה 3,500 ארוחות קלות ושתייה לחיילים, ורשת קפה ביגה תורמת ארוחות ללא גלוטן לחיילים שהם צליאקים ורגישים לקמח.

חמ"ל עורכי הדין שפועלים בהתנדבות בימים האחרונים

עורכי דין וביניהם עורכת הדין שגית ארגמן הוט פרסמו פוסט להכוונה וליווי משפטי לתושבי הדרום ללא עלות.

הרבה מהפניות מגיעות מהורים גרושים מהדרום, מאחר וקיים בלבול גדול וקושי רב לקיים את הסכמי הגירושין במיוחד בנושא זמני שהייה.

מבין הפניות הרבות שהגיעו עלו שאלות של מה קורה במצב בו לאחד ההורים יש ממ"ד ולשני אין? האם להורה שאין ממ"ד לא יהיו זמני שהייה עם הילדים בזמן המלחמה?

במקרה שבו הורים גרושים גרים בערים שונות ומסרבים לאפשר לילדים ללכת להורה האחר כי המקום בו הוא גר מסוכן - איך מחליטים איפה בטוח יותר? איך מתנהלים במצב בו בית המשפט עובד במתכונת חירום?.

עו"ד שגית ארגמן הוט, בעלת המשרד: "לא האמנתי כאשר פרסמתי את הפוסט שנקבל מבול של טלפונים מאנשים. ניסיתי לחשוב מה אני יכולה לתרום ולסייע ואז הבנתי שיש צורך בסיוע משפטי נרחב. אנחנו בקווים ומול בתי המשפט עובדים בלי סוף על צווים, פניות דחופות וכל מה שצריך עבור תושבי הדרום. בנוסף הגיעו עשרות פניות של נשים שאיבדו את יקיריהן ורוצות להוציא זרע, כולל שי-לי עטרי".

בחמ"ל מטפלים גם בתעבורה - רכבים שניזוקו, פיצויים, אנשים שרוצים להתנדב בארץ ויש להם חובות... החמ"ל עוזר להסדיר את הניירת והפרוצדורה.

מקרים נוספים: ישראלים בחו"ל שרוצים להגיע להתנדב אבל יש נגדם צווי עיכוב בגלל חוב מזונות.

ניתן לפנות אלינו לעזרה ללא עלות: 050-777-9033

עו''ד שגית ארגמן הוט (צילום: יח''צ שירן פרץ)
עו''ד שגית ארגמן הוט (צילום: יח''צ שירן פרץ)

"פלייטיקה" נרתמת לעזור לעובדיה, משפחותיהם, תושבי הדרום והחיילים

חברת "פלייטיקה" תעניק טיפול פסיכולוגי לכל עובד.ת על חשבון החברה שרוצה וזקוק לכך. בנוסף תינתן תמיכה נפשית וטיפול בחרדה עם פסיכותרפיסטית למבוגרים ותמיכה לילדים בלחץ וחרדה עם פסיכולוגית חינוכית. 

צוות ה"וול ביינג" של החברה דואג למזון, ציוד פארמה והיגיינה וציוד בסיסי לעובדים שגויסו או בני משפחה שזקוקים לכך. 

אירוח משפחות - החברה מרכזת עובדים שמוכנים לארח משפחות מקו האש ותישא בהוצאות הכרוכות בכך (הסעות למשפחות המארחות, צעצועים וספרים לילדים, עזרה כלכלית למשפחה המארחת).

איסוף תרומות - פתיחת הקפיטריה של החברה בהרצליה לאיסוף תרומות לחיילים ואנשינו בדרום שזקוקים לכך. החברה תדאג להעביר את כל התרומות לחיילים ולמשפחות הזקוקות.

שיעורי עזר ותמיכה רגשית לתלמידים

יוזמה חדשה של תוכנית המצוינות רג"ב (ראש גדול בהוראה) במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: סטודנטים להוראה יעבירו שיעורים פרטיים ויעניקו תמיכה רגשית לתלמידים במערכת החינוך באמצעות זום.

יוזמי הפרויקט, הסטודנטים חן אלבס ואשר חסין, שלומדים בתוכנית המצוינות רג"ב: "כסטודנטים להוראה, מטרתנו להקל על ילדים ובני נוער שחווים בימים אלו תקופה לא פשוטה ולהעניק תגבור למערכת החינוך".

בימים אלו מתגייסים לפרויקט סטודנטים מתנדבים ובמקביל מאותרים התלמידים שזקוקים לסיוע דרך מנהלי בתי הספר.

אשר חסין, סטודנט בשנה ג' בתוכנית: "שוחחנו עם ראש התוכנית, ד"ר רונית רוזנשיין, ועם המרצה שלנו בתוכנית, נועה בן יוסף, בנוגע למקומות שבהם אנחנו יכולים לתרום בתקופה המורכבת שפוקדת אותנו כרגע. הרעיון שהעלינו היה לנסות ולממש את הערך המוסף שלנו כמורים לעתיד, ולמעשה לתת כתף, להיכנס מתחת לאלונקה בצורה של שיעורים פרטיים או שיחות עידוד וחיזוק לתלמידי מדינת ישראל אשר זקוקים לכך. מבחינתנו, סטודנטיות וסטודנטים מהמרכז האקדמי יציעו את הזמן הפנוי שלהם ותפקידנו בפרויקט יהיה לנהל את מערך המתנדבים ולהצליב מידע בין סטודנטים לתלמידי בתי הספר או להורים שזקוקים לסיוע. בפן הלימודי מדובר בשיעורי עזר במגוון מקצועות כמו אנגלית, מתמטיקה ותחומי דעת נוספים, ובפן הרגשי מדובר בהענקת תמיכה ואוזן קשבת. מטרתנו היא לתת מענה לצורך שזיהינו ואנחנו מקווים שנוכל להקל ולו במעט על המצוקה של ילדים ובני נוער בשעה קשה זו".

ד"ר רונית רוזנשיין, ראש תוכנית מצוינות רג"ב בקמפוס לוינסקי של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "מטרת תוכנית המצוינות היא לחנך לאקטיביזם חינוכי. בשעה כזו, כשהמדינה נמצאת בשעתה הקשה ביותר, הסטודנטים להוראה יכולים לתת ערך מוסף לילדים ולבני הנוער".

פעילויות חינמיות לילדים בקניון ים המלח

חברת צים אורבן מזמינה את משפחות ומפוני הדרום המתארחים באזור ים המלח, ואת תושבי האזור, ליהנות מפעילויות חינמיות שיתקיימו בקניון ים המלח. סדנאות יצירה, הצגות, פעילויות ספורט, קרקס ועוד. ניתן להתעדכן בשעות והימים בעמוד הפייסבוק של הקניון בכתובת: https://www.facebook.com/zimurbandeadsea

מבנה חדש למשטרת שדרות

קבוצת מבנה נדל"ן תעמיד מתקן מוכן למשטרת שדרות לאכלוס מידי לאחר שתחנת המשטרה נהרסה בהשתלטות המחבלים. הנכס, בן שתי קומות בשטח של כ-3,000 מ"ר, ישמש מתקן משטרה עבור משטרת שדרות וסביבתה. בניין המשרדים מוכן לכניסה מיידית.

קבוצת ''מבנה נדל''ן'' (צילום: באדיבות החברה)
קבוצת ''מבנה נדל''ן'' (צילום: באדיבות החברה)

חללי עבודה לאיסוף תרומות, התכנסות, הקמת חמ"ל או מקום עבודה

מיינדספייס פותחת את סניפיה ליוזמות, לארגונים ולמתנדבים אשר מתאחדים ומתאגדים לסייע לחיילים, למשפחות, לתושבי הדרום, לנפגעים ולקרוביהם. בין אם מדובר בהקמת נקודות איסוף לתרומות מזון וציוד, בהתכנסות עם מתנדבים נוספים, בחמ"ל או בכל פעילות אחרת, החברה כאן כדי לעזור והיא גם מזמינה את כל מי שזקוקים למקום עבודה או מפגש בטוח לבוא ולהתארח בכל אחד מהסניפים.

[email protected]

גם מתחמי WeWork בבאר שבע ירושלים, תל אביב, רמת גן, הרצליה וחיפה ערוכים לסיוע לטובת יוזמות שצריכות מקום להתרכזות, איסוף או אחסון, חמ״לים עם צורך במשרדים, חברות מהדרום שזקוקות למשרדים או חדרי ישיבות או כל צורך אחר שעולה מהשטח.

 [email protected]

רשת SOK, מתחמי העבודה המשותפים, נרתמת למען תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם, ומחפשים משרד לעבוד בו. הרשת מזמינה ארגונים וקבוצות להשתמש במתחם המרכזי שלה במגדל נצבא, תל אביב (רחוב המסגר 39), לטובת ארגון ומיון תרומות לצרכים שונים.

מכירים חברה/חברים שצריכים משרד? שתפו או פנו לאסתאר בר בטלפון: 0507877770 או במייל: [email protected]

טיפולים בבעיות אף, אוזן גרון/בעיות שמיעה בעקבות המלחמה

א.ר.ם, המרכז הרפואי הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון ב"אסותא" רמת החייל, המפעיל את שירותי המוקד לרפואה דחופה באף אוזן גרון א.ר.ם URGENT! - מתגייס ופותח את דלתותיו למען תושבי עוטף עזה, שדרות, אופקים ויישובי החזית הדרומית, שנעקרו מבתיהם וסובלים מכל בעיית אף אוזן גרון, בעיות שמיעה ו/או טנטון, בעקבות האזעקות ופעילות המלחמה.

בימים כואבים אלו, המוקד מציע מענה רפואי וטיפול מלא, בידי צוות הרופאים המומחים של א.ר.ם – בהתנדבות וללא עלות. המוקד פועל כ- "One Stop Shop", ומציע את כל הטיפול הרפואי מתחילתו ועד סופו במקום אחד - כולל אבחון, טיפול רפואי מקיף ומתן טיפול תרופתי בהתאם ואף פעולות חירום כירורגיות נדרשות.

המוקד מספק מענה טיפולי למגוון בעיות רפואיות דחופות: כאבים ו/או דלקות חריפות באף, באוזן, בגרון ובאזורי הפנים, דימום מהאף או מהאוזן, חתכים בלשון, סחרחורת, איבוד שמיעה פתאומי, גופים זרים באף, באוזן ובגרון, פריקת לסת, צרידות חריפה, אטימות באוזניים/"פקקי שעווה" ועוד.

מנכ"לית א.ר.ם, נעה מנלה: "אנחנו מבכים את האסון הכבד מנשוא שפוקד את מדינתנו ומתפללים לימים רגועים יותר ולכך שכל אזרחי ישראל, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ישובו לבתיהם בשלום, בבריאות ובמהרה. במטרה להקל, ולו במעט, על תושבי החזית הדרומית בעוטף עזה והיישובים הצמודים, אנו מזמינים את כל מי שסובל מכל בעיית אף אוזן גרון שהיא להגיע למוקד א.ר.ם URGENT! ולקבל מענה מקצועי ממיטב המומחים בתחום, וזאת כמובן ללא עלות".
 
תושבי העוטף והיישובים הסמוכים שיגיעו למוקד יתבקשו להציג תעודת זהות ובה כתובת המגורים שלהם.
 
שעות פעילות המוקד: ראשון-חמישי 16:00 – 20:00 , שישי 9:00 – 13:00, שבת 17:00 - 21:00.
 
זימון תור: 03-5117204 (טל' ו-WhatsApp), ועל ידי קביעת תור ישיר באתר www.aram-ent.co.il

א.ר.ם, המרכז הרפואי הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון, באסותא רמת החייל (צילום: יח''צ)
א.ר.ם, המרכז הרפואי הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון, באסותא רמת החייל (צילום: יח''צ)

"אסותא מרכזיים רפואיים" תומכת בכוחות הביטחון ובבתי החולים בדרום
 
"אסותא" נרתמת לאספקת ציוד לבתי החולים הפעילים בדרום, בהתאם לדרישות שמגיעות. בנוסף, מרדימים וצוותים רפואיים ממרכזי "אסותא" מגיעים לדרום לסיוע במתן מענה רפואי לכוחות הביטחון ולבתי החולים והוקם קו סיוע לתמיכה פיזית ונפשית לעובדים ולבני משפחותיהם.

כמו כן עובדי "אסותא" נרתמו למען חיילי צה"ל ומבצע איסוף תרומות רחב היקף לחיילים יצא לדרך בכל מרכזי החברה.

בנוסף, מפוני תושבי עוטף עזה והדרום והצפון, אשר נמצאים באזור המרכז ולא יכולים להגיע לקבל טיפול רפואי - אם אתם זקוקים לרנטגן, אולטראסאונד או בדיקות מעבדה וברשותכם הפניית רופא - צוות "אסותא עד הבית" יגיעו אליכם . 

השירות יינתן ללא עלות (בכפוף להפניית רופא).

לפניות אנא שלחו את מספר הטלפון ומסמכים רפואיים רלוונטיים

ניתן לפנות ב-3007* או במייל: [email protected]

הנהלת החברה מבצעת מידי יום הערכת מצב, אל מול הנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות, ונערכת עם פתיחות וסגירות שירותים לפי צו השעה. רשימת השירותים הפעילים מתעדכנת על בסיס יומי באתר אסותא מרכזים רפואיים, בפייסבוק אסותא ובמוקד קשרי לקוחות.

גידי לשץ, מנכ"ל "אסותא מרכזים רפואיים": "זו שעה קשה לכולנו. אנחנו בעיצומה של מלחמה עזה בה כוחות הביטחון פועלים ללא לאות כדי לשמור על הבית שלנו, בעת שצוותי הרפואה והצלה עושים מאמצים אדירים להצלת חיים. אנו עומדים לצד מטופלינו ועובדינו בזמנים קשים אלו ועושים הכל כדי להעניק שירותים רפואיים חיוניים ולהתאימם למצב המורכב במרכזי 'אסותא' הפרוסים ברחבי הארץ".

העמותה לקידום החייל הדרוזי מזמינה את תושבי הדרום ומפוני עוטף עזה להתארח

העמותה לקידום החייל הדרוזי מזמינה את תושבי הדרום ומפוני עוטף עזה להתארח ללא כל עלות במתחם "אחוזה" (עד 35 איש). לפרטים נוספים: קופטאן חלבי 050-9955162, קשר מול עיתונאים הילה כלפון 052-2911188.

מוקדי הצלה ותקשורת בוואטסאפ 

חברת התקשורת לארגונים CommBox הודיעה כי תעמיד ללא עלות מוקדי הצלה ותקשורת בוואטסאפ עם הציבור עבור ארגונים צה"ליים, מוסדות ממשלתיים, ארגונים התנדבותיים, בתי חולים, או כל ארגון אחר שתורם למאמץ המלחמתי וזקוק למוקד וואטסאפ לנהל את התקשורת עם האזרחים. 

בהודעה שהעביר בקבוצות סיוע אלי ישראלוב, ממייסדי קומבוקס, ציין כי החברה תעמיד מוקדי סיוע לכל מי שייפנה אליה, בשיתוף חברת מטא ישראל.

ליצירת קשר:

https://www.commbox.io/he/whatsapp-emergency-service/

ארגון הצלת המזון עם תושבי הדרום

ארגון הצלת המזון הלאומי "לקט ישראל" מתגייס למען האזרחים ומתאים את פעילותו עבור משפחות וקשישים מעוטי היכולת באזור הדרום.

עבור קשישים ומרותקי בית יירכשו כ-320,000 ארוחות מבושלות ומזינות שיחולקו ישירות או באמצעות עמותות מקומיות.

עבור משפחות וילדים יירכשו עבור העמותות המקומיות מצרכי מזון שונים על פי הצורך בשטח, כאשר הרכש יתבצע בחנויות מכולת מקומיות. בכך יסופק מזון למשפחות באמצעות העמותות, ויינתן סיוע לכלכלה המקומית ובעלי עסקים קטנים.

בנוסף, הארגון יסייע באופן פרטני בכרטיסים מגנטיים כסיוע נוסף ופרטני למשפחות שההכנסה שלהן נפגעה כתוצאה מהמלחמה.

כחלק מהמאמץ להמשיך ולספק מזון לאלו המקבלים סיוע בשגרה בנוסף לתושבים ואזרחים רבים נוספים שזקוקים לעזרה בימים אלו, בארגון מעמידים את כל משאבי הידע, הלוגיסטיקה והניהול הנדרשים לצורך הפעלת המערך שיסייע לתושבי הדרום, ולשותפים. לשם כך בארגון מבקשים מהציבור להשתתף ולתרום תרומה כספית למשימה מצילת חיים זו דרך אתר ייעודי:

https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/110111/about

רמת השרון מתגייסת למען תושבי העוטף והחיילים בחזית

בעקבות המצב הביטחוני הקשה בעוטף עזה החליטו צוות של נשים מרמת השרון לפתוח חמ"ל ציוד ומרכז תרומות של אזרחים וחברות מסחריות לטובת תושבי העוטף וחיילי המילואים שגויסו.

רמת השרון מתגייסת למען תושבי העוטף והחיילים בחזית (צילום: יח''צ)
רמת השרון מתגייסת למען תושבי העוטף והחיילים בחזית (צילום: יח''צ)

החמ"ל המיוחד פועל מיום ראשון האחרון בתוך מבנה של שבט הצופים נווה מגן שבעיר. במשך שלושה ימים וכמעט ללא הפסקה, מאות תושבות ותושבים מגיעים, תורמים, מסייעים ומיטב הנוער של רמת השרון פועל באופן מעורר השראה במיון, אריזה והעמסה למשאיות ומכוניות שלוקחות את הציוד שנתרם. בין אלפי המוצרים שנרתמו ונארזו: בגדים לתינוקות, מוצרים לתינוקות, ביגוד לאזרחים מבוגרים, מזרונים, ציוד לחיילים בדגש על גופיות, תחתונים, פליזים, חומרי שבצור, מזון, מוצרי טואלטיקה ועוד המון מצרכים חיוניים.

עשרות ארגזים נתרמו (צילום: יח''צ)
עשרות ארגזים נתרמו (צילום: יח''צ)

אנשי קשר: קרן ברנדס 054-623-5015,  אילת דובר ‭054-6765071‬,  דנה זוהר 054-6650651

"מדיסון פארמה" קוראת לספקים לחבור אליה לתמיכה במערך הלאומי

מטעם החברה נמסר כי "'מדיסון פארמה' נרתמת למאמץ הלאומי. כל המערך הלוגיסטי שלנו עומד לטובת תמיכה בכוחות הביטחון ובמערך האזרחי. אנחנו בקשר ישיר עם היחידות השונות ומנסים לענות לכל הבקשות העולות מהשטח. אנחנו רכשנו, וממשיכים לרכוש, ציוד ממקורות שלנו".

"הצורך הוא גדול והרצון לסייע לכולם גדול אף יותר. נשמח לעזרתכם: אנחנו פונים לספקי ציוד שרוצים להצטרף אלינו ולשתף איתנו פעולה.
אנחנו ערוכים לרכוש את הציוד, לארוז אותו ולשנע אותו ברחבי הארץ".

טופס ייעודי לספקים שמעוניינים לסייע ולהירתם למשימה 

בישולים, ניקיונות, בייביסיטינג, אירוח משפחות ועוד - הצופים מתגייסים למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל 

תנועת הצופים, שמתאבלת על לכתם של רבים מבוגריה, עובדיה, מדריכיה וחניכיה - מגוייסת כולה בימים אלו לטובת התנדבות וסיוע לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", כאשר אלפי חניכים.ות, מדריכים.ות והורים בלמעלה מ-140 שבטים נרתמים.ות בכל רחבי הארץ.

הפעילויות והמיזמים אותם יזמה התנועה: ימי בישול משותפים ואיסוף תרומות מזון ושליחה לתושבי העוטף ולחיילי כוחות הביטחון בשטח, בישול מזון לחיילי המילואים, איסוף תרומות של צעצועים, ציוד ומוצרים שונים למשלוח לפצועים בבתי החולים, אירוח תושבי העוטף בשבטי התנועה, סיוע לרשויות מקומיות בניקוי דירות לטובת אירוח משפחות העוטף והכנת מקלטים לתושבים.ות בערים השונות, פעילות לילדי רופאים בבתי חולים, בייביסיטר לילדי משפחות הדרום ומגוייסי מילואים, הזמנת משפחות להתארח בשבטי הצופים, כמו גם עצרת תפילה וחיזוק לעם ישראל במסגרת עדת הצופים ועוד.

תנועת הצופים מפרסמת כל העת, בפייסבוק ובאינסטגרם, רשימה עדכנית של שבטים מארחים, פעילויות התנדבויות ואנשי קשר. למעוניינים.ות לתרום מזון וציוד ולהשתתף בכל פעילות כזו או אחרת למען לתושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון שפועלים באזור, תנועת הצופים מזמינה את חניכיה לצור קשר עם השבט הקרוב לביתם.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות למוקד המידע התנועתי בטלפון 03-506-1100

קרן ההון "AnD ventures" מגייסת כספים לחיילים ולתושבי העוטף

קרן ההון "AnD ventures" גייסה בעזרת "AnD Give" - הזרוע הפילנתרופית של הקרן, סכומי כסף עבור חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה בהיקף משמעותי ממשקיעי האם שלה ומגופים וחברות איתן היא בקשר. עיקר פעילות ההתנדבות של העובדים וההנהלה הוא באמצעות עמותת "Brothers and sisters for israel" אשר הוקמה על ידי אייל נווה, בן זוגה של לי מוזר, מייסדת הקרן.

מנגבים באהבה

אחרי למעלה מ-20 שנה שהוא מנהל חומוסיה מהמוכרות בארץ, אסף איתי גולן את שני צוותי שני הסניפים של "החומוס של ג'ינג'י" בקיבוץ עינת, ויחד הם הקימו מטבח-שטח שמספק מנות פלאפל למאות רבות של חיילים וחיילות מדי יום.

חמ"ל למען תושבי עוטף עזה וחיילי צה"ל

עמותת שניר הקימה חמ"ל למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל, במטרה לעזור ולתמוך באלפי לוחמים ואזרחים הזקוקים למזון, אירוח, ביגוד לאירוח משפחות מהדרום ועוד. 

העמותה פתחה במבצע מיוחד לאיסוף תרומות ומוצרי בסיס למען התושבים והלוחמים. כמו כן פתחה העמותה שבע קבוצות וואטסאפ תחת השם "המלאכים של שניר", במסגרת זו כל קבוצה תטפל בנושא אחר, כמו: קבוצה שמטפלת בתחום בריאות הנפש ובטראומה - אנשי מקצוע, קבוצה לאיסוף מוצרי תינוקות, קבוצה לשינוע ואירוח משפחות, קבוצת סיוע וחבילות לחיילים שנקראו לצו 8 , וקבוצות לגיוס מתנדבים מאזורים שונים בארץ. 

ניר שמול, יו"ר עמותת שניר מסר: "החלטנו לפתוח חמ"ל סיוע לתושבי הדרום וקו הלחימה, בעקבות פניות רבות אלינו שהחלו לזרום מאזרחים וחיילים. אנו מעמידים לפעילות זו את אנשי המקצוע שלנו, התשתיות הארגוניות והיכולות הלוגיסטיות שברשותנו, לסיוע ותמיכה לכל מי שצריך. מרגש לדעת שקבוצות הוואטסאפ מונות מאות של אנשים רבים המבקשים להתנדב, לתרום ולסייע. כוחנו באחדותנו ובהושטת יד ועזרה איש לרעהו".

לקבוצת מטפלים בתחום בריאות הנפש וטיפול בטראומה - אנשי מקצוע
https://chat.whatsapp.com/It3afa84Fv69PKmcqPbhh8
לקבוצת שינוע ואירוח משפחות
https://chat.whatsapp.com/C643AxAQ23MGx7Xw3VulVp
לקבוצת סיוע וחבילות לחיילים שנקראו לצו 8  
https://chat.whatsapp.com/J5Da1xfL8G3BywgzDiYTP8
לסיוע ולהעברת תרומות
https://www.snir-il.org/donation
לקבוצה הכללית של המתנדבים בצפון 
https://chat.whatsapp.com/JkdJvB7S8oKFsEDCJYUAQF
לקבוצת מתנדבי חוף הכרמל
https://chat.whatsapp.com/IO6tIdDx0wWFYTB9HtpIZ3
לקבוצת מתנדבים אזור מרכז
https://chat.whatsapp.com/CfZBmvLqyOXATIW3A1iow2
לקבוצת מתנדבים אזור השרון 
https://chat.whatsapp.com/DnyDEk4jUDWHVlfZjV5h4o

גיוס מחשבים ניידים לילדי העוטף

בימים אלו נרתם איגוד ההיי-טק הישראלי למאמצי הסיוע לילדי העוטף לצורך התמיכה בהם בהתמודדות עם המצב החדש בו אנו נמצאים, ונראה שיימשך לא מעט. כחלק מכך האיגוד מגייס בקרב חברות ההייטק: מחשבים ניידים, אייפדים וטאבלטים (יש צורך בציוד תקין).  

ליצירת קשר בסיוע למאמצי הגיוס > [email protected] 

לפנייה בנייד, סיון נויפלד, איגוד ההיי-טק > 0524330960

חברת "כצט" תורמת אלפי מוצרים לחיילים

חברת "כצט" תרמה לחיילי צה"ל אלפי מוצרים שיסייעו להם בשטח. בין המוצרים שנתרמו: סבונים, משחות שיניים, קרם רב שימושי, קרם נגד שפשפות, סדרת מוצרים נגד יתושים ואלכוג'ל. כל המוצרים נשלחו דרך ארגון "אחים לנשק" ששינע את המוצרים מהמפעל לבסיסים.

ורדית בן דור, סמנכ"לית שיווק Rx חברת "כצט": "חברת 'כצט' תומכת ומחזקת החיילים ואת כל עם ישראל. שולחת תנחומים לכל המשפחות השכולות, אנו מאחלים שנדע ימים שקטים וטובים מאלו".

תנועות דרור-ישראל והנוער העובד והלומד למען ילדי הדרום

תנועת דרור-ישראל פועלת יחד עם קן הנוער העובד והלומד ובסיוע המורים והגננים מהתנועה מארחים כ-200 מפונים מקיבוץ ארז ועוד משפחות רבות משדרות ואשקלון במצפה רמון, ומפעילה עוד עשרות מוקדי פעילות למפונים ברחבי הארץ. 

חברי התנועה דואגים לעזרה ראשונה חינוכית-רגשית, למזון, לינה ולפעילות להפגת המתחים. מדובר בתמיכה של ממש בלחימה. לילדים יש לא מעט חוויות קשות ודחק וניכר הצורך במגע חינוכי. אנשי החינוך בתנועה מתווכים לילדים בצורה נכונה ורגישה את המציאות הקשה בדגש מיוחד על מתן מענים רגשיים וחברתיים בהתאם לגיל הרלוונטי, החל מגן ועד י"ב , כשהמטרה היא חיזוק תחושת השייכות והביטחון, עידוד ושיתוף רגשי וחברתי ושמירה על שגרה וסדר יום עד כמה שניתן.

לתרומות:  https://giveback.co.il/project/74888

המבורגרים לאנשי הביטחון

רשת מסעדות המבורגרים BBB נרתמת למאמץ הלאומי ומסייעת ללוחמים בעוטף עזה ובצפון הארץ עם ארוחות המבורגר חמות. במסגרת זו, חלק מסניפי הרשת מזמינים את אנשי הביטחון לאכול במרבית המסעדות הפתוחות ברחבי הארץ, ללא עלות, בהצגת תעודה מזהה. הארוחות מיועדות לכוחות הביטחון הכוללים את חיילי צה"ל בסדיר, חיילי מילואים, שוטרים, מד"א ומכבי אש.

לאתר

בובות ותרומות מהגיל השלישי

דיור מוגן "אחוזת צהלה" יצאו בפרויקט מיוחד של סריגת בובות על ידי הדיירים לילדי הדרום, ובאיסוף תרומות למרכז לחיילים בודדים.

תורמים בטוח

בשבוע האחרון אנו עדים לדיסאינפורמציה רבה ברשת בנושא תרומות וסיוע לכוחות הביטחון ולתושבים המפונים. מאות יוזמות ואלפי אנשים טובים ורבים שרוצים לעזור במאמץ ולעתים מתקשים להגיד ליעד.

אל תוך זה נכנסה חברת grow (מבית משולם פתרונות תשלום) אשר תעמיד את המערכת שלה, המוודאת ש-100% מהכסף שייתרם יגיע לגופים ראויים והגונים מדי יום, לטובת הנושא, ותישא בכל העלויות הכרוכות בהעברת הכספים הרבים שיועברו (סליקה, תפעול וכו').
במספר פעולות פשוטות בלינק המצורף ניתן לתת סיוע לתושבי העוטף או לארגונים וכוחות הביטחון וההצלה כמו "זק"א", "אחים לנשק", "לתת" ועוד.

https://oneisrael.org.il/

חוסן לדור העתיד

"שיתופים" ו"ציונות 2000", שני ארגוני חברה אזרחית עם ניסיון רב בניהול מבצעיים חברתיים בתיאום עם המדינה והמגזר הפרטי, הודיעו על השקת מבצע "חוסן ילדינו". המבצע יתמקד בהענקת מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של ילדים ובני נוער בקווי העימות, תוך שהוא מתמקד בכמה תחומים מרכזיים: צרכים בסיסיים, צרכים רגשיים וחוסן, הפוגה ופנאי, לימודים וחינוך ועוד.

בראש המבצע עומדים היזם החברתי ואיש העסקים רוני דואק, יו"ר ארגון "שיתופים" וממייסדי הארגון החברתי "ציונות 2000" שאף העניק לו תרומה אישית של חמישה מיליון שקלים, שלמה דושי, מנכ"ל ארגון "שיתופים", אחד מהמנהלים הוותיקים והמנוסים בחברה האזרחית הישראלית, ושרי נוריאל מנכ"לית ציונות 2000, בעלת ניסיון רב ומקצועיות בחיבור הקהיליה העסקית לעולמות החברתיים. שניהם מובילים צוות של מתנדבים מקצועיים שניהלו איתם גם את מבצע "ושמרת" להצלת בני הגיל השלישי בזמן הקורונה. המבצע, לו פועלים כעת לגייס סכום כולל של 50 מיליון שקלים, יתמקד בהענקת מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של ילדים ובני נוער בקווי העימות. 

דואק אמר כי "בתקופה מאתגרת זו אנו רגישים במיוחד למשבר שחווים ילדי הדרום, אשר רבים מהם איבדו את הוריהם, משפחתם, בתיהם וקהילותיהם. ילדים אלו מצויים כרגע בחזית המלחמה ומה שאנחנו מבינים זה שהחוסן שלהם הוא המרכיב החשוב ביותר בחוסן הלאומי. החבר'ה הצעירים הללו הם דור העתיד שלנו לכן האופן בו החברה הישראלית כולה תתמודד עם המשבר הזה, יקבע את דמותה לעשורים הבאים".

דושי הוסיף כי "מדינת ישראל נמצאת בפני אתגר שלא ידעה כמותו, עם כמות אדירה של ילדים ובני נוער שחוו טראומות שלא ניתן לתאר והלב יוצא אליהם. לכן החלטנו, לעצור כל פעילות ולהוביל יחד עם מגוון שותפים מכל המגזרים מבצע חירום להגנה והגברת החוסן של ילדי קווי העימות. פרויקט זה מעמיד את מיטב היכולות הארגוניות והמקצועיות של שניים מהגדולים בארגוני החברה האזרחית בישראל, להבטחת מפגן של חוסן חברתי לטובת ילדי ישראל ועתיד הציונות".

בית איזי שפירא פותח את שעריו למשפחות מהדרום

בית איזי שפירא מציע קשת של מענים ייחודיים לאוכלוסיות הבאות: משפחות מהדרום שחולצו מהתופת ומתארחות במרכז, צוות בית איזי שפירא שיקיריו מגויסים למלחמה, משפחות שלהן נגיעה אישית למאורעות הדרום או ילדי בית איזי שפירא שיקיריהם מגויסים או שיש להם נגיעה אישית למאורעות.

בית איזי שפירא מציע, בין היתר, טיפול רגשי למשפחות מהדרום: טיפול רגשי פרטני / התערבות בזמן משבר / טיפול רגשי במים, קבוצת תמיכה רגשית למשפחות, טיפולים למשפחות שיש להן ילדים או בוגרים עם מוגבלות, מרפאת שיניים, טיפולי חירום וטיפול עזרה ראשונה.

פעילות חוויתית והירגעות - פעילות המתואמת בהיקפה עם הנחיות מרכז העורף: פעילות חוויתית בבריכה, פעילות במרכז הספורט (חדר כושר, חדר אתגרים וחדר מציאות וירטואלית), חדר לגרייה חושית, סנוזלן - לוויסות רגשי והירגעות.

צוותי בית הספר ומעון היום השיקומי עומדים בקשר רציף ויומיומי עם הילדים, מתכננים ומעבירים פעילויות לשימוש המשפחות ומספקים תמיכה רגשית למשפחות ולצוות, בו ישנם עובדים רבים שבנם או בני זוגם גויסו ללחימה. 

בנוסף, נפתח מענה ייחודי המקשר בין צרכים של משפחות לילדים עם מוגבלות וקשת של מתנדבים המוכנים לסייע להם בחיי היומיום: משחק עם הילדים, הסעות, שירותים שונים ועוד.

ניתן לצור קשר בטלפון/וואטסאפ עם דבורה - 054-4605138

רשת שטיינר תומכת בכבדי השמיעה והחירשים 

רשת שטיינר מכשירי שמיעה מזמינה את כל מי שאיבד מאז תחילת המלחמה מכשירי שמיעה מתוצרתם או מכל חברה אחרת, לפנות למרכז שירות הלקוחות של הרשת ולקבל מכשירי שמיעה חלופיים בהשאלה.
 
על מנת שאפשר יהיה להתאים לפונים את המכשירים הדומים ביותר לאלה שאבדו, יש להציג בזמן הפגישה במכון של שטיינר תוצאות בדיקת שמיעה אחרונה שבידיכם ומסמך כלשהוא כגון חשבונית, קבלה, פרוספקט או הוראות הפעלה שיתנו לקלינאי התקשורת מידע רלוונטי על המכשירים שאבדו, כך שיוכלו להתאים את המכשירים הנכונים ביותר לאלו שאיבדו אותם.

המכשירים שיושאלו לפונים הם מכשירים זמניים שמתאימים לשימוש למספר שבועות. במידה והמלחמה תימשך זמן רב יותר, מי שלא יתפנה לרכישת מכשירים חדשים קבועים יוכל להאריך את זמן העבודה של המכשירים הזמניים. בתום המלחמה יתבקשו מקבלי המכשירים להחזירם לסניף בו קיבלו את המכשירים, או לסניף אחר בקרבת מקום מגוריהם.

ההסתדרות הלאומית נרתמת למען האזרחים והחיילים

עובדי ההסתדרות הלאומית, וועדי עובדים, עובדים והנהלות החברות במשק נרתמים במיזם שנקרא "צו 8 חברתי" לאסוף מזון, ממתקים וציוד טקטי ואישי, כדי לשלוח אותם אל החיילים והאזרחים הפצועים בבתי החולים כדי לשמח אותם. פרט לכך, מועדון ״שווה״ בחסות ההסתדרות הלאומית מציע תכנים המיועדים לכל המשפחה, פעילויות לילדים - פינת הפעלה, ציור וריקוד, לצד פינה המוקדשת לאמן ישראלי: שידור תוכן - סרט או הצגה.

לצד זאת, יוזמת, "צו 8 חברתי" מפעילה מוקד וואטסאפ חירום, אליו יוכל כל עובד במדינה להפנות אל הנהלת ההסתדרות שאלות בנושא יחסי עבודה בצל המלחמה.

כמו כן, "ניידת הפינוקים" של ההסתדרות הלאומית מסיירת בכל רחבי הארץ ומפתיעה את חיילי הסדיר והמילואים, זאת לצד סיירת שתגיע אל ביקורי ניחום אבלים ברחבי הארץ על מנת לחבק את המשפחות השכולות. בנוסף מפעילה ההסתדרות הלאומית מוקד סיוע רגשי ונפשי לחברי ההסתדרות.

ניתן להיכנס דרך הקישור הבא לקבלת סיוע רגשי מאנשי מקצוע: https://linktr.ee/histadrot

ההסתדרות הציונית העולמית למען העוטף

החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית אישרה תקציב של ארבעה מיליון שקלים לשיקום העוטף ולחיזוק החוסן הקהילתי של המועצות שבאחריותה (אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון), שכולל ציוד רפואי, יועצים פסיכולוגיים, הפעלות לילדים ועוד.

בימים אלו אנשי החטיבה עוברים בין הקהילות יחד עם נציגי המועצות, מחזקים ומכינים תוכניות מקצועיות לשיקום הקהילות הן בפן הפיזי והן הקהילתי.

הכוונה לאזרחים שרכושם נפגע 

לשכת סוכני הביטוח משיקה קו חירום המטפל בייעוץ והכוונה עבור ישראלים שרכושם נפגע או ישראלים ששוהים בחו״ל ומעוניינים לשוב ארצה.

המוקד הטלפוני יהיה זמין לפניות הציבור. ניתן להתקשר למוקד בטלפון: 054-4698305

פתק לכותל אונליין

קבוצת VLU מזמינה כל אחד בארץ ובעולם להכניס בקשה או תפילה בעמוד ייעודי שהוקם במיוחד באתר האונליין של הקבוצה, לשלוח יחד עם שם ושם האם, והם יהיו אחראיים להדפיס ולהטמין את הפתקים בין אבני הכותל המערבי שנמצא בדיוק מול מקום מושבם בבניין מרכז המבקרים אש ישראל.

לינק לאתר: https://www.vlu.co.il/article/605

ייעוץ לבעלי עסקים ועוד במרכז שהוסב לחמ"ל

המרכז להתפתחות אישית של רועי עמוס הוסב כולו לחמ"ל עזרה שעוסק בהתרמה ובחלוקת אוכל חם וציוד ללוחמים בבסיסים ברחבי הארץ, השגת דירות מגורים ללא תמורה למשפחות שפונו מהעוטף, קו פתוח למאמנים אישיים לתמיכה נפשית וטיפול בחרדה, תמיכה וייעוץ ראשוני לבעלי עסקים - והכל ללא עלות.

טלפון: *9783 או 050-9011173

קבלת שבת בבסיסי הדרום: יקבי כרמל נרתמים למען החיילים 

יקבי כרמל הגיעו ביום שישי האחרון לאזורי הכינוס בדרום, שם מוצבים מאות אלפי חיילי צה״ל וכוחות הביטחון וההצלה עם אספקת אלפי בקבוקי תירוש כרמל לקבלת שבת משותפת. "זוהי זכות עבורנו לתמוך בחיילי צה״ל שמתייצבים בימים קשים אלה כדי להגן על המולדת שלנו ולדאוג להם לקידוש שישי", ציין יוסי אדרי, משנה למנכ"ל יקבי כרמל.

אירוח אזרחים ותיקים מהדרום בקהילות דיור למבוגרים

"קדם", האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, בשיתוף משרד הרווחה והביטחון החברתי, נערכת לקלוט במיידי אזרחים ותיקים מעוטף עזה ומיישובי הדרום במאות דירות בכ-25 דיורים מוגנים לעצמאיים, בתי אבות ומוסדות סיעוד ברחבי הארץ, לזמן בלתי מוגבל וללא עלות.

למעוניינים להתארח אנא טלפנו למוקד קדם במספר: 0733237766

ספארי לילדי העוטף והדרום

בימים אלה בהם הספארי ברמת גן סגור למבקרים מעביר צוות הספארי פעילות לילדי העוטף והדרום שנמצאים במתחמי התאווררות במרכז הארץ.

צוות הספארי בפעילות לילדי העוטף והדרום (צילום: דוברות הספארי)
צוות הספארי בפעילות לילדי העוטף והדרום (צילום: דוברות הספארי)

ניוד אוכלוסיות ושינוע חבילות מזון לחיילים ותושבי הדרום

"Gett" חברה לארגון "פתחון לב" במטרה לסייע במימון ניוד אוכלוסיות הזקוקות לכך ושינוע חבילות וסלי מזון. בזמן שמעל 1,000 נסיעות ומשלוחים נתרמו על ידי החברה, עובדי "Gett" בכל האתרים גם גייסו בצורה מרוכזת מאות אלפי שקלים למען החיילים ותושבי הדרום. 
בחברה קוראים לציבור לתרום סלי מזון באמצעות ארגון "פתחון לב" ולקחת חלק במאמץ.

תורמים גם באפליקציית המשלוחים

אפליקציית "משלוחה" חוברת לעמותת "פתחון לב" כדי לסייע לכוחות הביטחון ולתושבי הדרום במאמץ המלחמתי והאזרחי. דרך האפליקציה ניתן יהיה לתרום כסף שמטרתו לסייע בחבילות לכוחות הביטחון ולאזרחים תושבי הדרום.

ניתן לתרום לתושבי הדרום כל סכום בין 20 ₪ עד 350 ₪ ולחיילי צה"ל בין 20 ₪ עד 500 ₪ על מנת שיתאים לכל בעלי היכולת לעזור.  
הכסף שיתרם לעמותת "פתחון לב" ישמש עבור מוצרי תמיכה ללוחמים כגון פנסי ראש, ברכיות, קסדות, אפודים קרמיים ועוד, ולתושבי הדרום מוצרי מזון, טואליטיקה, ביגוד, צעצועים ושאר מוצרי צריכה בסיסיים.

על כל תרומה לכוחות הביטחון ו/או לתושבי הדרום, שתתבצע באמצעות האפליקציה, משלוחה תתרום מטעמה מארז כנגד.

https://form.mishloha.co.il/israel_heart_otef

המתנדבים מהכנסת האורחים במירון מפנקים את החיילים בצפון

עשרות מתנדבי הכנסת אורחים רשב"י המארחים את באי אתר הרשב"י במירון החליטו לצאת מאזור הנוחות ולהפנות את המשאבים ללוחמים וכוחות הביטחון בשטחי הכינוס בצפון.

מתנדבי הארגון מצוידים ב"פוד-טראק" ומפנקים את החיילים בבשרים על האש לצד שתייה קרה, כריכים טריים, מוצרי היגיינה, ביגוד, שמיכות וכריות, מטענים ניידים ועוד. "צעד מתבקש לעמוד לצד הלוחמים וכוחות הביטחון בימים קשים אלה. אנו מחזיקים את ידיהם ומתפללים לשלומם במשמרות תפילה 24 שעות, בזכות התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי", אמר הרב אליעזר קרליבך, מראשי הארגון.

המתנדבים מהכנסת האורחים במירון מפנקים את החיילים בצפון (צילום: ללא קרדיט)
המתנדבים מהכנסת האורחים במירון מפנקים את החיילים בצפון (צילום: ללא קרדיט)

מרכז הסיוע החרדי מבני ברק חילק אלפי משלוחים לחיילים ולמפונים

יו"ר מרכז הסיוע החרדי "לב שרה", הרב יעקב נוראני, הקים חפ"ק מסודר ברחוב רבי עקיבא 52 בעיר, שם קיבלו מתנדבי הארגון את אלפי התרומות ומיינו אותן בארגזים מסודרים לקראת שליחתם לחזית בצפון ובדרום.

בתוך פחות משבועיים גייסו במרכז הסיוע למעלה מ-1,500 ארגזי מזון, עשרות אלפי מוצרי היגיינה, עשרות אלפי מארזי חטיפים וממתקים וציוד וביגוד ראוי ותקני שעשו את דרכם במהירות לאלפי הלוחמים וכוחות הביטחון. במרכז החליטו להגביר הילוך ולסייע גם למאות המשפחות מעוטף עזה ומפוני הדרום והצפון והודיעו כי יעניקו להם ערכות משחקים ייחודיים.

יו"ר מרכז הסיוע, הרב יעקב נוראני, אמר: "אנו במרכז הסיוע נמשיך לעשות הכל למען הלוחמים היקרים שלנו ולמען משפחות הדרום והצפון. כל ישראל ערבים זה לזה. מרגש לראות כיצד כולם נרתמים ליוזמות המרגשות".

נלחמים בסייבר

פורום חברות הסייבר הישראלי באיגוד ההיי-טק של התאחדות התעשיינים מתייצב לצד התעשייה על מנת להעלות את רמת המוכנות לתקיפות סייבר על המגזר היצרני בישראל. על פי כל ההערכות בפורום הסייבר, מערך הסייבר הלאומי וגופים נוספים, קיים סיכוי רב שבעקבות כניסה קרקעית של צה"ל לעזה, תיפתח חזית לוחמה גם בסייבר בתשתיות קריטיות וכן פגיעה ישירה בחברות יצרניות אשר יהיו מהמטרות הראשונות באירוע כזה. חברות הפורום נרתמות ומציעות את שירותיהן ומוצריהן בחינם או בהנחות גדולות לתקופת המלחמה.