Toyota Tsusho, אחת מחברות הבת של הקונצרן היפני טויוטה, חתמה על הסכם עם חברת Ourcrowd הישראלית, במסגרתו היא תאתר טכנולוגיות מבטיחות בארץ ובעולם שהחברה היפנית תשקיע בהן. מדובר באחת מחברות הסחר הגדולות ביפן אשר נמנית עם 17 החברות המרכיבות את קבוצת טויוטה וביניהן דייהטסו, טויוטה מוטור ודנסו. 



במסגרת ההסכם תאתר החברה טכנולוגיות חדישות והזדמנויות השקעה.ההסכם משלב בין עוצמתה של רשת המשקיעים הגלובלית והמקומית של אוור קראוד, שגייסה התחייבויות להשקעה בהיקף של 1.28 מיליארד דולר, זרם ההשקעות שהיא מבצעת ו-200 חברות הסטארט-אפ המבטיחות בפורטפוליו שלה, לבין מעמדה של טויוטה שסושו בשווקים הבינלאומיים וחתירתה המתמדת לחדשנות בתחומים שבהם היא פעילה: רכב ותחבורה, משאבי טבע וסביבה ובריאות ורפואה.



ההסכם מתמקד בראש ובראשונה באיתור סטארט-אפים מובילים בתחומי הרכב האוטונומי ובמיוחד חיישנים, זיהוי דימות, דחיסת נתונים ואבטחה. נוסף על כך, השותפות תחתור לאתר טכנולוגיות בתחומים נוספים ובהם: ערים חכמות, רפואה חכמה לרבות בדיקות סרטן, בריאות דיגיטלית, טכנולוגיות סביבתיות וביג דטה לצרכים חקלאיים.



אוור קראוד היא פלטפורמת ההשקעות הגלובלית המובילה בעולם והמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון. ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל אוור קראוד: "גאים לשתף פעולה עם חברת סחר כמו טויוטה טסושו. הם מייצגים במשך 70 שנה לא רק מסורת של מצוינות בסחר בינלאומי אלא גם מצוינות בפתרון בעיות אמיתיות של העולם. ביחד נוכל להפוך סטארט-אפים לעסקים עולמיים צומחים – זאת באמצעות גישה לפלטפורמה של טויוטה טסושו שמאפשרת פריסה של טכנולוגיות ומוצרים חדשים ביותר מ120 שווקים ברחבי העולם. זו היא בשורה מצוינת לסטארט-אפים ובשורה מצוינת לעולם".



מינורו מורטה, סגן נשיא, מנכ"ל אזורי והמדען הראשי של טויוטה טסושו אמר, כי "העתיד שייך לאמיצים שמיישמים טכנולוגיות המשנות את כללי המשחק. החברה, על 58,000 עובדיה ברחבי העולם, גאה להיות מובילה בתחומי הפעילות שלנו, אך כדי לשמור על מעמדנו, עלינו לגלות סטארט-אפים שמשנים את העולם שבו אנו חיים ולהשקיע בהם. באמצעות אוור קראוד נקבל גישה לטכנולוגיות המפתח הללו ולסטארט-אפים מובילים שיחד אתם נתמודד עם הדור הבא של האתגרים העולמיים".