בעל השליטה בקבוצת רב־בריח שמואל דונרשטיין החליט לדחות את המגעים להשלמת עסקת רכישה של חברת מנעולים בארה"ב תמורת 100 מיליון דולר. את העסקה ליווה בנק ההשקעות הנורווגי ברינגר קפיטל.

"העולם ניתק מגע ברמת עשיית העסקאות לחודשיים־שלושה, ולו רק מהסיבה שבנקאי ההשקעות שצריכים לנסוע ולהיפגש עם הצדדים היו מושבתים", מסר דונרשטיין ל"מעריב", והוסיף: "בחצי שנה הקרובה נבחן מחדש את ההתפתחות העסקית".

בה בעת החליטה החברה למקד את פעילותה בשוק המקומי. בימים אלה עומדת רב־בריח להשלים מיזוג עם שתי חברות קטנות המספקות מוצרים משלימים לענף הבנייה ובעלות סך מכירות של 10 מיליון שקל. "במהלך זה נוסיף את המוצרים הנוספים לסל המכירות שלנו, והחברות הנרכשות יקבלו את הגיבוי הפיננסי של רב־בריח", מסבירים ברב־בריח.

לחברה היו גם תוכניות להנפקה בבורסה, אבל הן יידחו בשלב זה לשנים 2022־2023. המהלך נעשה בתיאום עם פועלים שוקי הון, המחזיק ב־20% ממניות הקבוצה. דונרשטיין: "ההנפקה נדחתה, אם כי בטווח הבינוני נרצה להנפיק. זה יקרה בתוך שנתיים־שלוש. אנחנו בונים מחדש את החטיבות העסקיות כהכנה להנפקה וכדי להתאימן למבנה של חברה ציבורית. נרצה להראות שזו חברה צומחת ונספר למשקיעים איך נצליח להגיע לצמיחה דו־ספרתית. בנק הפועלים מרוצה מהשותפות איתנו ואנחנו גם מרוצים. אין לנו כל ספק שהשותפות היא סיפור הצלחה, המשלבת תעשייה הישראלית עם גורם פיננסי מוביל".

רב־בריח מעסיקה יותר מ־1,000 עובדים בשישה מפעלים. מחזור המכירות השנתי שלה נאמד ב־500 מיליון שקל. משבר הקורונה אילץ את ההנהלה לפטר 70 עובדים ולהוציא לחל"ת 70 נוספים.