חברת Cisco הכריזה השבוע על השקה של פתרונות חדשים לרישות מבוסס כוונות (Intent-Based Networking), שיסייעו בשיפור התפעול של עסקים ורשתות. ההכרזה נחשפה במסגרת היום השני של אירועי Cisco Live US. 

אורן שגיא, מנכ"ל Cisco ישראל אמר: "רשת שיודעת להבין את המשתמש היא רשת שיודעת להגן עליו, לשרת אותו, ולספק חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. כשהרשת מבינה שיש בעיה היא מגיבה באופן אקטיבי כדי לשמור על חיבור מאובטח ואמין לשירותים הדיגיטליים. הפתרונות שאנו משיקים היום בתחום ה-IBN יסייעו גם לעסקים קטנים ובינוניים, בהשגת יעילות תפעולית אופטימלית, דבר שהוא קריטי עבורם בתקופה מאתגרת זו.  הרשת החכמה עוזרת גם בהתמודדות עם אתגרי מגפת הקורונה בכך שהיא יודעת אפילו לנטר את סביבת העבודה ולזהות עמידה בהנחיות ריחוק חברתי".

אורן שגיא (צילום: טלי שגיא)
אורן שגיא (צילום: טלי שגיא)

ארגונים רבים מתמודדים עם אתגרים הנוגעים לחוויות שימוש בדיגיטל והפיכתו ליעילה, נוחה וטובה. בכדי לחזק את העסקים,  Cisco מקדמת חידושים בתחום העבודה ברשת שישמרו על אבטחה ויאפשרו ללקוחות להישאר מחוברים ולשמור על פרודוקטיביות. החידושים מתמקדים בפישוט האוטומציה ובמתן תובנות IT ותובנות עסקיות אשר יאפשרו לצוותי IT לשמור על גמישות מבלי לפגוע ביכולת שלהם לעמוד ביעדים עסקיים. בתחום האוטומציה נכללים:

חידושים ב-Cisco SD-WAN: שילוב Cisco SD-WAN יחד עם Cisco Umbrella מחזק את יכולות אבטחה ומייצר התאמה  וסנכרון מלאים לענן. הפתרון מספק לארגונים הגנה מפני התקפות חמורות דרך הרשת, שמקורן בגישה ל-SaaS ולאינטרנט.  Cisco Umbrella מספק שער גישה מאובטח לאינטרנט ((SWG, אבטחה של שכבת DNS, חומת אש ופונקציונליות Cloud Access Security Broker (CASB) – כולם בשירות ענן משולב אחד. 

Cisco User-Defined Networks‏:‏ שימוש ב-Cisco User-Defined Networks יאפשר לצוותי IT לספק למשתמשי הקצה שליטה בחלוקה של הרשת האלחוטית למחיצות דרך Cisco DNA Center. משתמשי הקצה יוכלו לצרף את המכשירים שלהם לרשת בצורה מאובטחת, ולקבוע אילו מכשירים יוכלו להתחבר למחיצה האישית שלהם ברשת דרך האפליקציה לנייד של User Defined Network.

כמו כן, Cisco מאפשרת לצוותי IT לחלק את הרשת בצורה יעילה יותר ולשפר את הניהול של מכשירי IoT. בין הפתרונות נכללים:

יכולות בינה מלאכותית לניתוח נתונים של נקודות קצה: יכולות בינה מלאכותית לניתוח נתונים של נקודות קצה יאפשרו למערכת Cisco DNA Center לבצע זיהוי נרחב של נקודות קצה שלא זוהו בעבר ולהשתמש במגוון מקורות שמספקים הקשר ובבינה מלאכותית כדי לקבץ אותן באופן לוגי. המידע שיתקבל יסייע לצוותי IT ליצור בסיס להגדרה של אפשרויות מדיניות אוטומטיות וניתנות להרחבה.

ניתוח נתוני מדיניות לפי קבוצות: מערכת Cisco DNA Center יכולה לנתח זרימה של תנועת גולשים בין קבוצות של נקודות קצה, במטרה לתכנן מדיניות שתשמש כבסיס לחלוקה נכונה של הרשת.

כמו כן, נוספו יכולות חדשות לפלטפורמת השירות של Cisco לעסקים הפועלים במיקום סגור- Cisco DNA Spaces אשר ירחיבו את הנראות שהפלטפורמה מספקת לעסקים ויספקו להם מידע שיעזור לשמור על בטיחות במרחבים פיזיים. בין הפיתוחים המרכזיים בולטים Cisco DNA Spaces for Return to Business‏ המאפשרת ניתוח נתונים היסטוריים ונתונים שמתקבלים בזמן אמת, לניטור סביבות עבודה בכדי לעמוד בהנחיות ריחוק חברתי ו-Cisco DNA Spaces הכוללת לראשונה בתעשייה שירות ניטור ומעקב במקומות סגורים דרך נקודות גישה מסוג WiFi-6.

חברת Cisco (נאסד"ק: CSCO) היא ספקית מובילה של טכנולוגיות להפעלת האינטרנט. "אנחנו פותחים בפני הלקוחות שלנו אפשרויות חדשות הודות ליכולת שלנו לספק תפיסה חדשנית לשימוש ביישומים, אבטחת נתונים ושינויים מרחיקי לכת בתשתיות, שמאפשרים לצוותים שלהם להתקדם לעתיד גלובלי שיש בו מקום לכולם. אפשר למצוא מידע נוסף באתר The Network ואתם מוזמנים גם לעקוב אחרינו ב-Twitter".