"עדיין לא ברור אם יהיה גל תחלואה שישי, ולכן אין בכוונתי לפזר סיוע כלכלי בחוסר אחריות. צריך לשמור על רזרבות כספיות. הפיצוי יהיה ממוקד, בוודאי לא יחולק כסף בצורה גורפת. נפעיל את מנגנוני הפיצוי בצורה אחראית והוגנת, כפי שהופעלו בענף התיירות והתעופה". כך אמר שר האוצר אביגדור ליברמן, בשיחה עם "מעריב".

לדברי ליברמן, "בוודאי שלא תהיה תוכנית מענק לכל אזרח כפי שהיה בתקופת ביבי. אני לא מבין בשביל מה אמנון שעשוע (מבעלי מובילאיי - י"ש) קיבל ממנו צ'ק במתנה של 750 שקל. אין בכוונתי להיכנע ללחצים, ואני מצפה גם משותפיי הקואליציוניים ליכולת עמידה בלחצים".

לפיד על פיצויים לעסקים בישיבת סיעתו (צילום: ערוץ הכנסת)

שר האוצר אמר כי 2021 הייתה שנה מצוינת, אבל מגלה: "אני מוטרד ממה שהולך להיות ב־2022. דיברתי בימים האחרונים עם כלכלנים בכירים בעולם, והם חוששים ממשבר. עד עכשיו חשבו שהאינפלציה זמנית, אבל האינפלציה הגבוהה בגרמניה ובארה"ב תגרור העלאת ריבית מצד הפד (הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב - י"ש) ב־2022, ואז כולם ילכו אחריו, כולל בישראל".


על האפשרות להקדמת דיוני התקציב הדו־שנתי ל־2023־2024 כבר לחודש מאי, אמר שר האוצר: "אין חיה כזאת. מדובר בגחמה של שר השיכון זאב אלקין, שהדביק את כולם. בחוסר הוודאות הנוכחית בלתי אפשר לתכנן 'תקציב חרטא' ל־2024. אני רוצה להגיש תקציב רציני".

"אני מעריך שלקראת סוף מאי נגיש לאישור הממשלה נייר עמדה ראשוני, והתסריט הכי סביר הוא שבסוף ספטמבר, אחרי ראש השנה, התקציב יובא לדיון נוסף. זאת בהנחה שעד אז נעבוד מסביב לשעון וכולם ישתפו פעולה".

ליברמן התייחס בדבריו גם לסערה שעוררו דבריו בימים האחרונים, שלפיהם הוא הגיע למסעדה במודיעין במוצאי שבת והמקום "היה מפוצץ מסועדים". שר האוצר: "משרדי ישראל ביתנו שוכנים שם, ולכן הגעתי למקום. אני יכול לספר לך שלא רק שהמסעדה הייתה מלאה, אלא שבחוץ המתינו בתור 12־15 סועדים, כך שהמצב לא כל כך גרוע".