עובדי בנק הפועלים פותחים הבוקר בעיצומים ובשיבושי עבודה. תחת הכותרת "אומרים די לאלימות ולעומסים בסניפים" יושבתו כל 180 הסניפים ברחבי הארץ היום עד השעה 11:00. לא תתקיים קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני בכל הסניפים, במרכזי הייעוץ ובמוקד הטלפוני.

המצב בבנק נחשף לראשונה ב"מעריב" ב־18 בינואר תחת הכותרת - "לקוחות מקללים ותוקפים עובדים בסניפים". את הטיפול בסוגיה מוביל עמית אוברקוביץ', המשנה למנכ"ל וראש חטיבת משאבי אנוש. לפי הנתונים, במחצית השנה הראשונה ב־2022 אירעו 470 מקרי אלימות מילולית ופיזית נגד עובדים, כשרק בחודש יוני נרשמו 95 מקרי אלימות שהתרחשו בסניפים בכל הארץ.

דוגמה מחודש יוני: "בסניף בדרום הארץ לקוח התבקש להציג פרטים מזהים כדי שניתן יהיה לתת לו שירות. הלקוח פנה בתגובה לבנקאית תחת האיום 'אשרוף את הבנק ואתאבד'. ביציאה מהבנק תפס לבנה וזרק למרכז הכביש. שוטר שהגיע למקום גילה שהלקוח נושא עליו סכין".

מגיפת הקורונה האיצה את תהליכי ההתייעלות בבנקים, אולם בוועד העובדים טוענים שבבנק הרחיקו לכת וכי צעדי המחאה באים אחרי פניות חוזרות ונשנות להנהלת הבנק לטיפול בתופעה המדאיגה. אלא שבתקופה האחרונה חלה החרפה בעומסי העבודה בעקבות הקיצוצים שמבצעת הנהלת הבנק במצבת כוח האדם במערך הסינוף, זאת בזמן שכמות הלקוחות והמשימות הולכת וגדלה. העובדים חוששים כי בכוונת הנהלת הבנק ליישם תוכנית קיצוצים דרמטית שתביא לגידול נוסף בעומסים, וכתוצאה מכך עלולה להתרחש הסלמה נוספת במקרי האלימות.

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי הבנק: "התרענו ללא הרף בפני ההנהלה כי הקיצוצים שמבצעת הנהלת הבנק בכוח האדם גורמים לעומסים חמורים ומשפיעים באופן ישיר גם על מקרי אלימות מילולית ופיזית".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "אנו מוקיעים אלימות מכל סוג שהיא כלפי עובדינו ונוקטים גישה בלתי מתפשרת לשמירה על ביטחונם. עם זאת, מדובר בעיצומים לא חוקיים על כל המשתמע מכך, ללא הכרזה על סכסוך עבודה, אשר פוגעים בלקוחות. בשעות העיצומים הבנק ימשיך להעניק שירות באמצעי התקשורת הכתובה, יתגבר את נוכחות הדיילים בסניפים שיסייעו לבצע פעולות במכשירים לשירות עצמי ואף יאריך את שעות פעילות המוקד הטלפוני עד השעה 18:00. בנוסף, ניתן להמשיך לפעול באתר ובאפליקציה".