פרופ' רונית אנדוולט, ראש אגף תזונה במשרד הבריאות, חוגגת עם הקמפיין, בעלות של 5 מיליון שקל, שמפאר את המס שהוטל על משקאות קלים. את עובדת היותה קשורה בקשר משפחתי לאחת מחנויות הממתקים הידועות בישראל היא פחות אוהבת לחשוף.

אנדוולט נחשבת למי שהייתה הרוח החיה מאחורי ההחלטה על מיסוי המשקאות הקלים. בשיחה עם ליאת רון (הכתבה המלאה מחר בגיליון "עסקים" של "מעריב") היא עומדת על כך שהמס, שהעלה את יוקר המחיה עבור משפחות רבות מהעשירונים התחתונים של החברה הישראלית, היה נכון ומוצדק והיטיב עם בריאות הציבור – וכן מתייחסת לראשונה לשאלה מדוע לא חשפה את קשריה המשפחתיים לעסק ידוע לממכר ממתקים, במהלך הדיון המכריע בוועדת הכספים של הכנסת.

באותו דיון היא נשאלה מפורשות על ידי חבר הכנסת משה גפני, באשר למיסוי על שוקולד וממתקים – והגיבה בצחוק. מי שפחות צוחק היום הוא יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר, שאומר ל"מעריב": "אף שהדיון לא נסב סביב השוקולד אלא סביב מיסוי משקאות ממותקים, מצופה מכל אדם אשר משתתף בדיון ומביע את עמדתו המקצועית לתת גילוי נאות. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעובד מדינה. אם הדיון מגיע לסוגיה שהעובד מצוי בה בניגוד עניינים, הוא צריך לציין זאת בפני הוועדה". 

הכתבה המלאה מחר בגיליון "עסקים" של "מעריב"