סיון ברעם
מייסדת־שותפה ומנכ"לית Radd (שרונה פרטנרס). בת 41, נשואה פלוס 3. מתגוררת ביקנעם המושבה, עוסקת בריצה, גלישה וזומבה.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"בשירותי הצבאי כמדריכת ספורט התחלתי לרוץ המון לבד ועם החיילים, אבל לאחר מכן לקחתי הפסקה והרבה שנים לא רצתי ולא עסקתי בספורט באופן קבוע. בשנים האחרונות, ולקראת הקמת הסטארט־אפ שאני מובילה, התחלתי לרוץ באופן קבוע וגם להשתתף במירוצים".

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים והעסקיים?
"מאחר שאני מובילה סטארט־אפ טכנולוגי, משהו ששאפתי להגיע אליו מאז ומעולם ומהווה עבורי הגשמת חלום ענקית, אני מסוגלת להיסחף ולעבוד נונסטופ. עולם הסטארט־אפים דינמי מאוד, ההתקדמות והצמיחה של הסטארט־אפ היא על כתפינו כיזמים ומי שמובילים את החברה, ואין ספק שקיים אלמנט של סטרס מטורף שקשה להימנע ממנו. עבורי, הספורט מסייע בהפגת מתח ובשמירה על חוסן נפשי ושלוות נפש. בנוסף, הספורט מאפשר להתנתק מהמסכים באופן מוחלט, ובכך לקבל פרספקטיבה חדשה על כל אתגר או מהלך אישי כמקצועי. את האימונים למרוצים וגם את המרוצים עצמם אני עושה כמעט דרך קבע עם אבא שלי וזה בילוי משותף מאוד כיפי ומקרב".

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
"אני מאמינה שיש קורלציה ברורה. לי אישית הספורט מעניק אנרגיה, מוטיבציה ושלווה שקשה למצוא אותה במקום אחר. בעיניי עיסוק בכל תחום ספורטיבי כלשהו זוהי הדרך הכי חיובית להתמודד עם כל קושי או אתגר, שהם חלק בלתי נפרד, הן מהקמת עסק מאפס והן ממינופו להצלחה עסקית".

סיון ברעם (צילום: פזית עוז)
סיון ברעם (צילום: פזית עוז)

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
"אינני מאמינה בחוסר זמן, יש רק עניין של סדרי עדיפויות. מי שמחליט שחשוב לו להשקיע בעצמו ובנפש שלו, יעסוק בספורט או בכל פעילות אחרת שגורמת לו הנאה ומעניקה לו תחושת משמעות ומימוש".

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
"אני נוהגת להירשם למרוצים כדי שתמיד תהיה מטרה ברורה שאני ארצה להיות מוכנה אליה וכדי שאשמור על כושר באופן קבוע. בקיץ האחרון התחלתי גם ללמוד גלישת גלים וזה ספורט מאתגר וממכר באופן מיוחד שאני מתמידה בו, בייחוד בימי החורף שהמים קפואים, אך תחושת האופוריה ברגע שמצליחים לתפוס גל משכיחה הכל. אני מאחלת לכל מי שרוצה לצאת מאיזור הנוחות שלו כדי לצמוח ולהגשים את עצמו, להעז ולצאת לרוץ, לגלוש או כל דבר אחר שיעניק לו משמעות ויעשה לו טוב לנשמה".

איתן קייט
מנכ"ל מרכז החדשנות Road2. בן 54, נשוי פלוס 3, מתגורר בחיפה, עוסק ברכיבה על אופניים ואופנוע שטח ובנוסף גם בריצה, בשחייה ובפילאטיס.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"מאז ומעולם הייתי פריק של ספורט, כזה שאוהב להתנסות בדברים חדשים ואקסטרים. לו"ז האימונים שלי הוא קבוע כך שבכל יום אני עושה לפחות משהו אחד: פעמיים בשבוע אני בפילאטיס, פעם אחת רץ ביער ופעם אחת הולך לשחות ואת סוף השבוע אני מקדיש לרכיבה, בימי שישי יוצא לרכיבת שטח עם האופניים ובימי שבת יוצא עם הקבוצה לרכיבת אופנועים".

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים ולעסקים?
"אני לא מתייחס לזה כאימונים, אלא יותר כדרך חיים. אני מקפיד לשלב סוגים שונים של ספורט כדי לגוון ולא להשתעמם. זה הפך ממש למשטר שהגוף והראש שלי דורשים כדי לקיים את הקצב הגבוה שצפוי לי במהלך היום. לכן אני מסוגל לעשות ספורט רק מוקדם בבוקר, סוג של אתחול לגוף, שממנו אני יוצא ליום שלם של פגישות וחשיבה שמצריכה המון ריכוז".

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
"אפשר לומר שהתמדה בספורט עבורי מהווה כלי אישיותי וניהולי. אני חש שבעזרת האימונים אני משפר את יכולת ההקשבה, מפתח סבלנות, אך באותו הזמן גם מנחיל משמעת, גם משמעת עצמית וגם יכולת לדרוש משמעת ומשימתיות מהעובדים בארגון".

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
"ספורט אכן דורש זמן, אך אם מוותרים על עוד שעת שינה בבוקר מגלים שיש מספיק זמן לצאת לעשות אימון ממוקד ולאחריו להתחיל את היום. בהתחלה אין ספק שזה קשה, אך ברגע שזו הופכת להיות שגרת החיים זה לא שונה מלעשות הפסקה לאכול. עבורי היתרונות עולים על החסרונות ללא כל ספק והם המוטיבציה להתמיד".

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
המטרה העיקרית שלי היא להמשיך ליהנות מהדרך. הספורט עבורי הוא דרך להתחזק גופנית ומנטלית, ליצור חוויות משותפות עם חבריי לרכיבה ולהכיר את הארץ. אני מאמין שכל העשייה שלי, העסקית והאישית, מונעת דרך אנשים ושיתופי פעולה, ולכן אני רואה חשיבות רבה בקשר האישי ובהתמדה בשני התחומים".

אור לנצ'נר

מנכ"ל חברת ברייט דאטה. בן 36, נשוי פלוס 2, גר בהוד השרון, עוסק בגלישת גלים ויוגה.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"התחלתי לגלוש בגיל 14, זה התחביב העיקרי שלי שמלווה אותי כל חיי. קיבלתי גלשן שנת '86 של ULTRA WAVE מידיד של אחותי הגדולה, שבור לחלוטין, והתחלתי ללכת לים בכל הזדמנות עד שתפסתי את העניין".

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים ולעסקים?
"מבחינתי הגלישה, ומאוחר יותר גם היוגה, זה קודם כל אקט של הכנסת פרופורציה לחיים. בגלל שהים קובע מתי אני יכול לגלוש ולא הלו"ז שלי, מתי שיש גלים אני מוצא דרך לעצור את היום העמוס ופשוט להתנתק לשעתיים. זה מזכיר לי כל פעם מחדש שיש חיים ותמיד אפשר למצוא את האיזון בין לעבוד מאוד קשה ובין לעשות את מה שאוהבים. הפרופורציות האלה חשובות גם לחיים המקצועיים ולעסקים. זה מאפשר לשמור על קור־רוח ולקבל החלטות בצורה מושכלת יותר, כי 'הכל בסדר, בואו ניכנס לפרופורציות רגע ונחשוב על זה באופן רגוע'. חשוב לי גם לנצל את הבמה הזאת לפרגן לקהילה של הגולשים הישראלים. אני ממליץ מאוד לכל גולש להקשיב לפודקאסט המעולה MedCast, שמספר את ההיסטוריה של הגלישה בישראל".

אור לנצ'נר (צילום: ענת פמלה שרון)
אור לנצ'נר (צילום: ענת פמלה שרון)

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
זה אולי קצת פילוסופי ולא מדעי, אבל לפחות על עצמי אני מרגיש שלחלוטין כן. גלישת גלים זה מענפי הספורט עם הכי מעט ודאות. אין מגרש שאפשר פשוט לבוא אליו ולהתאמן, צריך לחכות שהתנאים יתאימו (ובים התיכון זה מאתגר כפליים). כאשר התנאים מתאימים אז נכנסים למים ולמעשה כל הזמן צריך להתאים את עצמך ואת הגלשן למצב שלא מפסיק להשתנות. כל הדברים האלה משליכים, לפחות אצלי, גם על העבודה ועל העולם העסקי. התנאים אף פעם לא אופטימליים ורוב היום אתה צריך לקרוא את המצב מחדש, לעשות התאמות ולקבל החלטות מהירות".

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
"חוסר זמן זה פיקציה. זה הכל יחסי וזה בעיקר חוסר יכולת או רצון לטפל בסדרי העדיפויות שלך. אני יודע לקום לפני הזריחה כשצריך או לצאת לים באמצע יום העבודה. אם רוצים, אפשר. כל השאר, לפחות בעיניי, תירוצים. אם יש רצון יש דרך".

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
"לשמר את הקיים. להיות מסוגל לשנות את הלו"ז וללכת לשעתיים לים כשיש גלים, או לסגור את השעה וחצי הזאת בסוף היום לפחות פעם בשבוע לתרגול היוגה. האמת, שזה בניגוד למטרות העסקיות, שם אני מנסה כל הזמן להגביר את הקצב ולעשות יותר, אבל זה לא היה מתאפשר אם לא הייתי מתעדף גבוה את הספורט שעושה לי טוב ועוזר לי באופן כללי לשמור על פוקוס גבוה באופן תמידי ולקבל החלטות גדולות כקטנות במהירות הנדרשת להצלחה מתמשכת".

אלי לוין
מנכ"ל ELPC Networks. בן 34, נשוי פלוס 3, מתגורר בראש העין, עוסק בנהיגת מסלול.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"ספורט בכללי היה תמיד חלק מחיי, החל מהיותי נער מתבגר שיחקתי כדורסל בנבחרת מכבי פתח תקווה עד לתקופת התיכון. לאחר מכן ועד אחרי השירות הצבאי, שכלל שנתיים וחצי שירות קבע מבצעי, התאמתי את הפעילות הספורטיבית בהתאם למה שניתן היה לעשות באותה התקופה, בין אם זה רכיבת אופניים לאורך גזרת עוטף עזה, אימונים בחדר הכושר הגדודי ובעיקר הרבה מאוד ריצות ואימוני כוח, זה שמר אותי פרודוקטיבי וממוקד, עם השינויים בחיים הספורט תמיד תפס חלק בלתי נפרד מחיי והותאם לחלק בחיים, מאז ומתמיד התעניינתי בנהיגת אסקטרים וראיתי בזה אתגר לצד אדרנלין אינסופי, ספורט שמאמן כל חוש ושריר בגוף, גורם לך לחשוב, להגיב, לבצע, לתכנן תהליכים קריטיים ומיידיים באפס זמן, האדרנלין סחף אותי לנהיגת מסלול בהחלט".

אלי לוין (צילום: יח''צ)
אלי לוין (צילום: יח''צ)

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים ולעסקים?
"כמנכ"ל חברת אינטגרציה שמספק שירותים למאות חברות הייטק, אורח החיים שלי מאוד אינטנסיבי, ימים שיכולים להתחיל ב5 בבוקר ולהימשך עד 8 בערב ואף יותר. הספורט, בין אם זה חדר כושר או נהיגת מסלול, מספק לי את המיקוד, יכולת קבלת החלטות מהירות וקריטיות, משאיר אותי מלא אנרגיות במהלך כל היום ובעיקר גורם לי להיות ממוקד במה שחשוב באמת ופחות בהסחות דעת שמאוד קל להגיע אליהן כאשר אתה עובד מולטי־טאסק. הספורט מסייע לי להיות יותר רגוע, נינוח, חדור מטרה ואנרגטי - כל זה מביא לתוצאות אישיות ומקצועיות".

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
"חד־משמעית כן. ככל שתתאמן יותר כך תגיע להישגים גבוהים יותר, בין אם זה בנהיגת מסלול לכדי ביצוע זמני הקפה הטובים ביותר, בין אם זה בריצה או אפילו טכניקות לביצוע תרגילי לב־ריאה. ככל שתתאמן תפתח לעצמך יכולות שיסייעו לך להיות מספר 1 שלך קודם כל. משם זה ממשיך לעולם העסקי, הרעב להצלחה, להגיע למקום הראשון, להשתפר, לכבוש מטרות חדשות ולהצליח, נגזרת ספורטיבית שמוקרנת לעולם העסקי. יום־יום אני רואה לצדי בעלי עסקים או חברות שלא מתאמנים, כך היום שלהם גם נראה, עייפים, תשושים וחסרי מוטיבציה שזה ההפך המוחלט מההרגשה כאשר אתה פעיל גופנית".

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
"עם הזמן אתה לומד שתוצאות לא בהכרח מגיעות אם אתה עובד יותר, ההפך, צריך לייצר זמן פנוי, לנקות את הראש, לקחת הפסקות, למלא את הגוף והנפש ביצירתיות, אדרנלין ודברים שאתה אוהב לעשות. כל זה יביא אותך להיות פי כמה וכמה יותר פרודוקטיבי. אני יכול לשבת במשרד 14 שעות ביום ואגיד שיש לי עוד המון מה לעשות, אני מנכ"ל, תמיד יהיה לי מה לעשות, אבל אני בוחר איך לעשות את זה נכון. כשהבת האמצעית שלי נולדה הרשיתי לעצמי לקחת חודש וחצי הפסקה כמעט מהכל, לא רק שזה לא פגע בפרודוקטיביות, עבדתי שעות בודדות בשבוע וההספקים היו מדהימים. אחרי שחזרתי לשגרה המשכתי למצוא לעצמי מקומות שהם שלי לעצמי וזה רק עושה טוב בשורה התחתונה. חוסר זמן זו בחירה, בחירה לא לבחור. גם אני חוטא בלהגיד אין לי זמן לפעמים. כשרוצים, הכל אפשרי אנחנו צריכים לדעת לבחור נכון".

אלי לוין (צילום: APEX DRIVE)
אלי לוין (צילום: APEX DRIVE)

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
אחת המטרות הספורטיביות שלי, שלחלוטין משיקה לעולם העסקי, היא לדעת לעשות את זה נכון, לא למהר ולא להיפצע, לשמור על תוצאות טובות לאורך זמן, ללמוד, לתקן ולהשתפר במסלול הבא. כך גם אני נוהג עם הצוות שלי בכל פרויקט או משימה. אתה צריך לדעת להשתפר תמידית, גם אם התוצאות טובות, תמיד יהיה מישהו שינסה לעקוף אותך עם רכב חזק יותר או יקר יותר, אבל בסופו של דבר זה לא הרכב זה הנהג, הטכניקה, הניסיון והמקצועיות שמשחקים פקטור חשוב בכל קבלת החלטה, פרויקט ומסלול".

דנה נחמני־שגיא
סמנכ״לית שיווק, Medz. בת 40, נשואה פלוס 2, גרה בתל אביב, עוסקת בפילאטיס מכשירים.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"ספורט היה חלק משמעותי מחיי מאז שהייתי צעירה, בצבא שירתי כמדריכת כושר קרבי ביחידת מגלן, ולאחר מכן פיתחתי אהבה לפילאטיס מכשירים. ברגע שסיימתי ללמוד והתחלתי את הקריירה שלי בעולם השיווק הבנתי שאני חייבת לשלב את זה באופן קבוע בחיי היומיום שלי על מנת לאזן את חיי העבודה. עם הזמן זה נעשה עוד יותר מאתגר כשהגיעה המשפחה וילדים, אבל אני מגדירה לעצמי זמנים קבועים בהם אני מתפנה לאימונים".

דנה נחמני-שגיא (צילום: MEDZ)
דנה נחמני-שגיא (צילום: MEDZ)

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים ולעסקים?
"הספורט מכניס אותי לפוקוס, אני יודעת שהוא קבוע אצלי ביומן מראש, ואני מסדרת את הלו"ז שלי בהתאם. הוא עוזר לי להתחיל את היום אחרי שעה שהיא רק עבורי, שבה אני משתדלת לנקות את הראש מכל הפגישות, הלחץ והפרויקטים שאני עובדת עליהם. מקום העבודה שלי Medz מאפשר לי לקחת את הזמן הזה ולהתחיל את היום בצורה אפקטיבית יותר".

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
"אני מאמינה שכל אחד מוצא את הדברים שעושים לו טוב ומקדמים אותו במישור האישי, להרבה אנשים ספורט עוזר ביום יום ובחיים בכלל. אני חושבת שספורט בעיקר מכניס למסגרת, להתמדה ולהשגת יעדים, דברים שמאפיינים את העולם העסקי".

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
נכון, השגרה עמוסה, מלאה במשימות יומיות, בית וילדים, חברות, בעיקר אחרי תקופת הקורונה מבינות שאיזון בין עבודה לבית/חיים אישיים הוא לא רק אמירה, אלא הכרח ואני שמחה ש־Medz שמה לה לדגל לאפשר לעובדים שלה לשלב בין הדברים ולחיות חיים מאוזנים יותר".

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
"אחת מהמטרות המרכזיות שלי היא לחזור לרוץ, לצערי בשנים האחרונות הזנחתי את זה, אבל אני לגמרי שמה לי את הריצה כיעד לשנה הקרובה, בדיוק כמו שאר היעדים שהצבתי לעצמי ב־Medz.

שרון נחשוני
ראש מחלקת חקירת אבטחת סייבר בחברת Silverfort. בת 24, רווקה, גרה בתל אביב, עוסקת בגלישת גלים.

מתי התחלת לעשות ספורט ובאיזה שלב היית בחייך המקצועיים?
"התחלתי לעשות ספורט מגיל קטן. תמיד אהבתי ספורט, בעיקר טניס וגלישת גלים. התחלתי לגלוש גלים בגיל 8 בקייטנת קיץ ודי התאהבתי בזה. לפני הצבא הדרכתי גלישת גלים והיום אני גולשת להנאתי לפני יום העבודה ובסופ״שים. הייתי בצבא 4 שנים כמגינת סייבר. במהלך הצבא היה לי יותר קשה לשלב גלישת גלים לצערי, אבל שיחקתי טניס והלכתי לאימונים פונקציונליים בחדר כושר. בגלל שהתחלתי בגיל קטן קשה להגיד איפה הייתי בחיי המקצועיים".

איך הספורט מסייע לך בחיים האישיים ולעסקים?
"הרבה פעמים אני מרגישה שהגלישה עוזרת לי לאזן לחץ ודאגות הנוצרים במהלך ימי העבודה. כשאני הולכת לעבודה אחרי שהספקתי לגלוש שעה בבוקר הכל נראה בר־יכולת השגה. הבאסה זה שתלויים במצב הים כדי ללכת לגלוש אז אין שגרה מסוימת סביב זה. בקיץ, עם הימים הארוכים, מתאפשר ללכת גם בערב אחרי העבודה לסשן שקיעה חלומי, שוב תלוי בתנאי הים".

שרון נחשוני (צילום: פרטי)
שרון נחשוני (צילום: פרטי)

יש לדעתך קורלציה בין הספורט להצלחה בעולם העסקי?
"מניחה שכן. אני מרגישה שכשאני עושה ספורט זה משנה את הפרספקטיבה שלי על העבודה בהקשר של שחרור לחצים, ובאמת יוצר איזשהו רוגע פנימי. אני גם עושה ספורט שאני מאוד־מאוד אוהבת אז הרבה פעמים זה בכלל לא מרגיש לי מאולץ או מוכרח. זה חשוב כשיושבים כל היום על כיסא מול מחשב, מניחה שזה מורגש לכולם. אני חושבת שלחץ מנוון ויש משהו בספורט שעוזר לשחרר את זה, לפחות בתחושה שלי, אז חייב להיות קשר".

בכירות ובכירים במשק "סובלים" מחוסר זמן. ספורט דורש זמן ומחויבות. איך זה מסתדר?
"תירוצים תמיד אפשר למצוא, אבל בסוף יש איקס זמן שעות ביום שכולנו יעילים בהם לעבודה ורמת ריכוז. אם השעה או 40 דק', כמה שכל אחד מרגיש שכן יכול להשקיע לזה, זה מה שישנה את האפקטיביות שלנו בחיים האישיים והמקצועיים, איך אפשר לוותר על זה? אפשר למצוא תנאים מקלים שבהם אפשר לשלב את זה במהלך היום עבודה. קראתי פעם על מישהי שמזמנת את חלק מהפגישות שלה להליכה בחוץ, אם זאת פגישה שאין בה צורך במחשב וניתן ללכת תוך כדי. היא מודיעה למשתתף מראש שיביא נעליים ומשלבת את זה במהלך יום העבודה ומספרת שלא רק שזה עושה לה טוב, אלא גם מעורר יצירתיות וחשיבה מזווית אחרת על בעיות מתמשכות. היום יש מקומות שמספקים חדרי כושר במקום עבודה או בסמוך, ואפשר להתאמן ישר אחרי העבודה ולצאת אחרי שעות הפקקים ולחסוך זמן. קשה יותר להגיע הביתה אחרי יום עבודה ואז לצאת להתאמן, מקטין את הסיכויים שזה יקרה".

מה המטרות הספורטיביות שלך כיום?
"המטרות שלי כרגע הם ליהנות, לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן. אנחנו אוכלים צהריים כל יום בחוץ, ויושבים כל יום כל היום מול המחשב וללא פעילויות ספורטיביות צצים כאבים למיניהם, כאבי גב, צוואר. הספורט עוזר לי לכאבי גב וגם להרגיש טוב. אני רוצה לשמר את השגרה הספורטיבית שלי שבה אם יש גלים אני הולכת לגלוש ואימון נוסף בלתי תלוי במהלך השבוע".

מנהלים אלופים/ ליאת קוליק

פרופ' ליאת קוליק, חוקרת יחסי גומלין בין עבודה למשפחה מאוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית נתניה: "לפי מחקרים בתחום, ניכר שבאמצעות הפעילות הספורטיבית מנהלים רוכשים לעצמם מיומנויות והרגלים העשויים לסייע בידם בתפקיד הניהולי. ניתן להתייחס למיומנויות הנרכשות בעת עיסוק בפעילות ספורטיבית כאל מיומנויות רכות, שאופיין כללי, אך הן נחוצות כיום בשוק העבודה הקשוח. אלו מיומנויות המשפרות תפקוד וניתנות להעברה מעיסוק לעיסוק, מארגון לארגון ומתפקיד ניהולי אחד לאחר, ומהוות נכס עבור המנכ"ל האוחז בהם, כגון זיהוי יעדים ועמידה בהם, הנדרשים בתחום הספורט וכן בתחום הניהול, פיתוח נחישות ומשמעת עצמית, מיומנויות חשובות הנרכשות בעת פעילות ספורטיבית ועשויות לסייע למנכ״לים בעולם העסקי.

"מיומנויות אחרות הן התמדה וחוסן מנטלי המתפתחים בעת העיסוק בספורט ונדרשים כיום בעולם העבודה הקשוח והתחרותי. נוסף לאלו ניתן לזהות פיתוח רצון להישגיות המתחדד בעת פעילות ספורטיבית ומיומנות לעמוד באתגרים הנרכשת בעת העשייה ספורטיבית והמועברת לזירת הניהול.

"בהיבט הארגוני, כאשר הספורט מתבצע בקבוצה, יש לכך תוצרי לוואי נוספים על אלו האישיים כגון גיבוש קבוצתי, יצירת זהות קבוצתית, היכרות עם העובדים בהיבטים לא פורמליים התורמים להרגשה הטובה. מבחינה ארגונית, ארגון המציע אפשרות לפעילות ספורטיבית לעובדים מציע למעשה הטבה לעובדים ויוצר תרבות ארגונית, המשדרת אכפתית לעובדים ואלו בתמורה מחזירים בהבעת מחויבות לארגון.

ליאת קוליק (צילום: שני לוי)
ליאת קוליק (צילום: שני לוי)

"לכל אלו יש להוסיף את הפן הפיזיולוגי והפסיכולוגי המוכר היטב בקרב אנשי מקצוע זה מכבר: פעילות ספורטיבית משפרת בריאות  פיזית, מפחיתה חרדות, תורמת לשיפור תפקוד המוח, תורמת למצב רוח טוב באופן מיידי ולאורך זמן. עובדים בריאים יותר ייעדרו פחות מהעבודה ותפוקתם תגבר. כל אלו נכונים ואולם יש להימנע כמובן מהתמכרות לעשיית ספורט אשר פגיעתה בעובדים ניכרת בהיבטים רבים".