בתיה עופר מגשימה משאלות

עמותת Israel MAKE־A־WISH, המגשימה משאלות לילדים החולים במחלות מסכנות חיים, אירחה בשני בערב במלון דן אכדיה בהרצליה מכירה פומבית של יצירות אמנות. בחלקו הראשון של הערב נערך קוקטייל ולאחר מכן השתתפו האורחים במכירה הפומבית שניהלה ג'ניפר רוט, סגנית נשיא בכירה בסות'ביס ניו יורק.



את האירוע יזמה וארגנה בתיה עופר, שגרירה של רצון טוב של העמותה זה כמה שנים, שחברה לגלריסט אלון שגב וסיגל מרדכי, מנכ"לית סותבי'ס ישראל. השלושה קיבצו מבחר מרשים של עבודות של אמנים מהשורה הראשונה ובהם אמנים בינלאומיים בולטים כמו דמיאן הירסט (Damien Hirst), טקאשי מורקאמי (Takashi Murakami) ואהרון יאנג (Aaron Young), לצד יצירות של גידי רובין, מאיה גולד, אריק לוי, סיגלית לנדאו, צדוק בן דוד, לאה ניקל ועוד.
 
נוסף לכך, הוצעו למכירה במהלך הערב פריטים ייחודיים כמו ארוחת גורמה לשישה סועדים בסותבי'ס בלונדון, סופשבוע מפנק במלונות נורמן ואלמא, ועוד. 

בין מקבלי האורחים: דניס ואבי בר אהרון, מייסדי העמותה בישראל. נענו והתייצבו: בעלה של המארחת עידן עופר, רקפת רוסק־עמינח ובעלה ראם, שהגיע אחריה, שירה וישי דוידי, חמי פרס, רחלי ולאון קופלר, ליאורה עופר, אודי אנג'ל, שפגש בכניסה את דביר בנדק, עו"ד מירי טוכמאייר, מיכל פורר, בועז שוורץ, אורי וטל חייצ'יק, גד סומך, מירי עזורי, דין שטרן ואמו רונית, שהגיעו עם הגשם, ונוספים. 
אברבוך מחפש הזדמנויות
דורון אברבוך, מנכ"ל קרדיט־סוויס ישראל, אירח לאחרונה בארץ זאת השנה השנייה את פורום ההייטק של קרדיט סוויס. לארגון האירוע חברו קרדיט סוויס בשיתוף Nasdaq ו־OurCrowd, שהביאו יחד לישראל עשרות משקיעים ויזמים מהעולם, המחפשים הזדמנויות השקעה לסבב פגישות שארך 48 שעות עם סטארט־אפים וחברות ישראליות.

בתואר הסטארט־אפ של השנה מטעם הפורום זכתה חברת קודמאנקי (CodeMonkey) הפועלת בתחום הטכנולוגיות החינוכיות. לאירוע הגיעו כ־200 משקיעים ויזמי הייטק וביניהם: ג'ון מץ, מנהל טכנולוגיה גלובלית בחטיבה הבנקאית של קרדיט סוויס בסן פרנסיסקו; אדם קוסטיאל, מנהל חיתום חברות בינלאומיות בחברת Nasdaq בלונדון; יורי נלקין, שותף כללי 
ב־OurCrowd First, גיגי לוי, שלמה דברת ועוד.
 


אדם קוסטיאל, דורון אברבוך, ויורי נלקין. צילום: נועם מושקוביץ
 
לקס, אילוז והתרומה הנאה
סטיב לקס, בעלי חברת טבע נאות, יצרנית נעלי הנוחות, היה בין התורמים המרכזיים באירוע התרמה למען חקר סרטן השד, שהתקיים לאחרונה במלון וולדורף אסטוריה בניו יורק.

 לקס ורעייתו סוזי תרמו בשם חברת הנעליים שלהם סכום נאה של 150 אלף דולר למען המטרה הנעלה. התרומה מהווה חלק מהפעילות החברתית־קהילתית שמקיימת החברה בארץ ובעולם. מיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות, נכח גם הוא באירוע המעונב.
 

סטיבן לקס ומיכאל אילוז. צילום: סוזן לקס
אסף מחזירה אהבה
מובילי אופנה ולייף סטייל חברו יחד בשני האחרון לארגון אירוע למען נשות הגיל השלישי. אל הסטודיו של הצלם רונן אקרמן הגיעו דוגמניות זהב, בנות הגיל השלישי, ממרכז היום בית לוסטיגר שבבת ים.

אקרמן עצמו היה אמון על הצילומים, רוית אסף דאגה לאיפור הבנות ולעיצוב שיערן וגילי סיוון עמלה על הסטיילינג. הסדנה הכיפית התקיימה במסגרת פרויקט "מחזירים אהבה" ביוזמת עמותת מטב ועיתון "מעריב", שמטרתו לכבד ולרומם את בני הדור המבוגר.


רווית אסף ומשתתפות הסדנה. צילום: הילה אפרתי

מגורניצקי בידידות
במוזיאון תל אביב נערך בשני ערב ההתרמה השנתי של עמותת ידיד, הפועלת לסייע לאזרחים למצות את זכויותיהם החברתיות והכלכליות. השנה חברה העמותה למשרד עורכי הדין גורניצקי ושות', שהעמיד את שירותיו וסיועו למחלקה המשפטית של העמותה.
 
יו"רית האירוע, עו"ד תמר כהן שותפה במשרד גורניצקי, הכריזה כי השנה הוחלט להעניק את "אות ידיד החברה הישראלית" לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) דורית ביניש, שנאותה לשמש נשיאת המועדון המשפטי שהקימה עמותת ידיד. המועדון יתמקד בקידום סוגיות כלכליות וחברתיות הנוגעות לאוכלוסיות מעוטות הכנסה והזדמנויות. ביניש עצמה נעדרה מהאירוע היות שהיא מלמדת בימים אלו באחת האוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב.
גורמה בלאונג' - המלצת השף
רימה אולברה, השפית והבעלים של מסעדת ״אואזיס״ בתל אביב, ממליצה על מנת ״וייטנאם״ – פילה דניס ברוטב וייטנאמי יוצא דופן של שאלוט, למון גראס, קרמל ופלפל שחור.


השפית רימה אוליבר. צילום: גבי מנשה

המנה מוגשת עם סלט אטריות שעועית, פילטים של אשכולית אדומה, כוסברה, בזיליקום תאילנדי וליים טרי. דבר הממליצה: ״מנה קלילה, מרגשת ומרעננת״.

ויאטנאם, תגידו שלא בא לכם ביס. צילום: תמר מצפי