ללכת שבי אחריה

עמדנו זה מול זו, נעצתי בה מבט חודר: “בואי נצא לסיבוב, נרקוד ונתרגש יחד, אין לך מושג איזו חוויה תהיה לך איתי", אמרתי לה בקול יציב ומשכנע, אבל עם פרפור קטן בשולי הבטן. האדמונית הישירה אליי את מבטה, חיוך קטן מבצבץ בזוויות עיניה: “באמת? אתה תראה לי? אתה עוד לא יודע עם מי יש לך עסק", ענתה לי בביטחון השמור לאמריקאים צעירים וחזקים.

האמת, היא הלחיצה אותי פתאום עם הפוזה הבוטחת שלה; “האם אני מסוגל באמת להתמודד איתה?", שאלתי את עצמי, והחלטתי שאולי כדאי להתייחס אליה ברצינות רבה יותר מכפי שתכננתי. בשקט ובחשאי, בלי שתרגיש, סובבתי את חוגת מצבי הנהיגה ממצב Track הקיצוני ל־Tour המתון יותר; “לך תדע", חשבתי לעצמי, “אם היא תשחרר פתאום רסן, אולי עדיף לי להיעזר בשומרי הראש האלקטרוניים".

אני כבר לא בטוח שהדיאלוג הדמיוני הזה באמת התקיים, אבל כך הרגשתי כאשר הוצאתי את הקורבט 8C ממשרדי היבואן. זוהי מכונית מדהימה למראה, כוחנית, שרירית, מגולפת בכל קישוט אפשרי, כולל מכסה מנוע שקוף שדרכו ניתן לצפות במנוע 8V הכביר. ה־8C אינה מכונית חדשה; הדור השמיני של קורבט הוצג בארה"ב ב־2020, 150 אקזמפלרים כבר טפטפו לארץ בצינורות הייבוא המקביל. הסיבה למסיבה היא שהיבואנית UMI החליטה להצטרף לחגיגה, והיא עושה זאת ביג טיים: הקורבט מגיעה לארץ במפרט עשיר המתבסס על רמת גימור LT2 בתוספת חבילת ביצועי מסלול Z51, מנגנון להגבהת חרטום, חישוקים מושחמים, מושבי 2GT ועוד זוטות.

במחיר 780 אלף שקל לקופה, הקורבט של UMI זולה בקרוב ל־100 אלף שקלים מהמחיר המקובל בסוכנויות הייבוא האישי (קונברטיבל), שעומד על 851 אלף שקל. ולפני שאתם מסתערים עליי בזעקות "גזלנים" ו"גנבים", הרשו לי לומר לכם: ברמתה הספורטיבית ועם המרכיבים האקזוטיים של הקורבט 8C, אלו מחירים סבירים ביותר - בוודאי בהשוואה למתחרות אירופיות או יפניות העולות הרבה יותר, עד כדי פי שלושה. עבור הלקוחות המתאימים זוהי עסקה מאוד אטרקטיבית. רכב המבחן הגיע עם ריפודי עור אופציונליים, ומחירו עומד על 785 אלף שקל.

עיצוב: לא אלאה אתכם בתיאור עיצובה של הקורבט, התמונות עושות זאת טוב ממני. בחיים האמיתיים נראה הפסל הקינטי עוד יותר סנסציוני, מפתה אותך עם קימורים וחיטובים עזים, כונסי אוויר רעבתנים מלפנים ובצדדים. אתה מציץ במנוע 8V מבעד לחלון הזכוכית מאחור, משתאה מקימורי הדופן המגולפת, מתמוגג ממכסה המנוע/מטען הענקי המתרומם מאחור. מעולם לא ראינו אקזוטיקה כזו דרומית לפרארי או למבורגיני, זוהי מכונית בעלת עיצוב קיצוני ומהפנט. מעצבי הקורבט לקחו אותה אל הצד המוחצן של הסקאלה, זוהי מכונית לאנשים שאוהבים תשומת לב, הרבה תשומת לב. הרבה. עידון אירופי, מופנמות אלגנטיות? בשביל זה תצטרכו לבקר באולמות תצוגה של יצרנים גרמניים, למשל.

תא הנוסעים: מצחיק לראות שברכב המגודל הזה יש רק שני מושבים; זאת ועוד, בגובה 1.23 מטרים (35 סנטימטרים פחות מיונדאי i10), הכניסה והיציאה מהקורבט מחייבות מידה של גמישות ואתלטיות - זה ממש לא אוטו לבטטות כורסה מגודלות.

בפנים צפוף למדי, עם קונסולה מרכזית רחבה המפרידה בין שני הטייסים. קשה להשתחל פנימה, אבל ברגע שהתיישבת במושבי הספורט, אתה בסדר: המושבים תומכים היטב בגופך, אם כי לא קל להגיע אל אבזמי חגורות הבטיחות או מתגי המושבים החשמליים. יש מעט מאוד תאי אחסון, ואין מאחור מושבים או רצפה להניח עליהם תיקים וחפצים. שמחנו לגלות שני תאי מטען בנפח כולל של 357 ליטר: מלפנים זו אמבטיה שימושית ועמוקה, מאחור יש תא גדול לכל רוחב המכונית, מאחורי המנוע. תא המטען האחורי מתחמם מהמנוע הסמוך אליו, זה לא מקום טוב להעמסת מצרכים קפואים מהסופר. מצד שני, ניתן להכניס אליו את גג הטארגה המתפרק, בונוס לשעות הקרירות של הערב.

תא הנוסעים מתוחכם ואיכותי, אף שאין פה אווירת פרימיום גבוהה. הצבעים השולטים הם שחור־אדום עזים עם מדפים דו־מפלסיים בעיצוב דרמטי, ריפודי עור וריקועי אלומיניום איכותיים. תנוחת הישיבה נמוכה כצפוי, התצפית קדימה ובאלכסון מוגבלת על ידי קורות A ומראות הצד.

המראה השמאלית אינה מספקת כיסוי מספיק להערכת מצב מהירה לפני יציאה לעקיפה. לפני הנהג יש לוח מחוונים 12 אינץ' המספק שפע מידע, ומימין צג מגע 8 אינץ' מדויק ושימושי, המופנה כלפי הנהג. בין הנוסעים מזדקרת שורת מתגים להפעלת מזגן וחימום/קירור המושבים. אף אחד לא יחשוד בי שאני סולד ממתגים פיזיים, אבל 17 מתגים להפעלת המזגן? קצת הגזמנו. הישיבה במושב הימני צפופה יותר מאשר בשמאלי, אין ידיות אחיזה לנוסע המבוהל.