הכתבה נכתבה בשיתוף קאר אקספרס

אם החורף עושה לכם את זה, אם דווקא כשהדרכים מחליקות, שלוליות יעטרו את דלתות רכב השטח שלכם בטיפות בוץ זהובות והשמיים סגריריים – אתם מתעוררים לחיים, יש לנו טיולי שטח בישראל שיתאימו לכל רכב שטח, כמעט בכל אזור בארץ ובכל שעה ביום. קבלו את מצעד ארבעת טיולי השטח שלנו, לשעתיים של כיף (שלא תצאו ממנו נקיים) או ליומיים בשטח עם אוהל וגזיה. 

1. טיול לכל סוג של רכב שטח בחלק היפה של צפון הארץ
אזור בת שלמה, רמות מנשה ורכס הרי הכרמל מרושת בשבילי 4X4 שמתאים לסוגי רכב שטח שונים, בדרגות קושי משתנות – החל מטיול קל שמתאים לרכבים שטח ללא הילוך כוח, ועד לטיולים למקצוענים שמתאימים לסוגי רכב שטח בעלי עבירות גבוהה וידע טכני מתאים. בכל מקרה - חשוב להגיע לטיול עם צמיג להחלפה במצב טוב, עם המיגונים הנדרשים לתחתית הרכב ועם רכב במצב מכני טוב. 

הטיול הצפוני שלנו מתחיל ברחבת הכניסה ליישוב בת שלמה. משם, תוכלו לטייל בדרגת קושי קלה במשך חמש שעות ויותר, באזור נחל דליה, נחל רמות מנשה (שבחורף מציע מסלול נהיגה במים), גבעות פורחות ושפע של מים. כדאי לברר בטרם עת בנוגע לאימוני הצבא ושטחים סגורים באזור. 

2. טיול לכל סוגי רכב שטח באזור עמק חפר
גם עמק חפר מציעה מגוון שבילים ודרכי עפר, שמתאימות לטיולים משפחתיים, ברכב שטח קטן, רכב שטח חשמלי ולנהיגות שטח פחות מקצועיות ויותר נינוחות. מסלולים באזור עמק חפר לטיול שטח נהדר יכולים להתחיל באזור מבצר קאקון, בשבילי נחל אלכסנדר ויער חדרה, או באזור מצפור חפר ואגמון חפר – שבחורף משובץ בעופות נודדים ועופות מים מרהיבים. אזור עמק חפר הוא נהדר לטיולי שטח קצרים יותר, גם בימים גשומים או בטיולים משפחתיים, וקל מאוד לתכנן עצירות מרובות לקפה טוב, לארוחת צוהריים או לפיקניק בשטח. 

3. טיול במדבר יהודה – למקצוענים בלבד
טיולי שטח ברמות קושי גבוהות מתאימים לרכבי שטח בעלי עבירות גבוהה, עם הילוך כוח ומיגונים מתאימים, ופחות מתאימים למשל לרכב שטח חשמלי, לרכב שטח 7 מקומות גדול בעל עבירות נמוכה או לג'יפונים בעלי עבירות נמוכה ומרווח גחון צנוע. בטיולים כאלה, גם מהנהג נדרש ידע טכני – כל מעבר מורכב דורש תכנון ונסיעה מושכלת. טיול כזה למשל הוא טיול באזור מכתש רמון, שם תמצאו מסלול נהיגה של כארבע שעות באזור הגן הלאומי שבטה – אתר מורשת עולמית שבו תוכלו להתרשם משרידי עיר ביזנטית, באזור שבין שדה בוקר לניצנה שבנגב. חשוב לציין: במסלולי חורף במדבר, מזג אוויר קשוח עלול לסכן את חייכם. לכן הימנעו מהגעה לאזור בגשמים עזים עם חשש להצפות בדרום. חשוב לברר בנוגע לשטחי אש וזמינות המסלולים באזור בטרם הגעתכם. 

4. ברמת קושי בינונית: טיול שטח לאזור נחל ציפורי
מסלול הנהיגה שליד נחל ציפורי הוא מהמסלולים היפים של צפון המדינה הקטנה שלנו, שאפשר לעשות גם בארבע שעות – אבל דורש נהיגה טכנית בחלק מהדרך. אנחנו יוצאים לדרך בכיכר המרכזית של אלון הגליל, יישוב קהילתי בצומת הסוללים, ממש בתוך יער ציפורי. אורך המסלול כ – 20 ק"מ, הוא משובץ לכל אורכו בעצי רימון מוריקים ונחל ציפורי הוא נחל איתן בו זורמים מים בכל ימות השנה. אל תפספסו את עין יבקא ואת טחנת הנזירים לאורך המסלול. 

נהנים מטיולי שטח? תחזקו רכב שטח שמתאים לאופי הנהיגה החביבה עליכם
כל טיול שטח, ובפרט בימות החורף המאתגרים או ברמת קושי גבוהה, דורש רכב שטח טוב, מתוחזק, ומתאים לטוואי הדרך. כפי שהזכרנו לאורך הכתבה, את רכב השטח שלכם חשוב לתחזק היטב, על מנת להבטיח טיול מהנה. אם אתם מחפשים את רכב השטח הבא שלכם – פנו אל המקצוענים מבית קאר אקספרס, וסוכן מומחה מטעמנו יגיע עד אליכם עם מבחר גדול של רכבי שטח מיד 2 וסיוע מקצועי בבחירה. 

הכתבה נכתבה בשיתוף קאר אקספרס