הכתבה נכתבה בשיתוף אורבניקו

רכבים תפעוליים כמו טוקטוק (או בשם הנוסף: ריקשה) או אופניים חשמליים הם למעשה כלי רכב קטנים המותאמים לנסיעות קצרות ומהירות, תוך שינוע של סחורה או ציוד בכמות מוגבלת. 

הפתרון מתאים מאוד למפעלים, קיבוצים, שינוע משלוחים בשכונה ובתוך העיר, הסעת עובדי משמרות ועוד. בדומה לקורקינט חשמלי ניתן לראות ריגשה בכפרי נופש, בתי הארחה, בתי אבות, מוסדות רפואיים, מפעלים, מחסנים לוגיסטיים ובמקומות נוספים. מדובר ברכב תפעולי החוסך עלויות משמעותיות לבעלים, בהשוואה לשימוש בצי של רכבים פרטיים. ככל שמשלבים רכבים תפעולים חשמליים הרי שיש גם חיסכון נוסף הבא לידי ביטוי בהוצאות הדלק מדי חודש. ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת בנושא. 

למעשה מדובר בכלי רכב תפעולי בעל מידות קטנות בדומה לאופניים חשמליים, עם מנוע קטן ממונע או חשמלי. הוא מיועד לנסיעות עד מהירות בינונית, תופס שטח חניה קטן, ומגיע בדגמים בעלי מידות שונות. כמו אופניים חשמליים, רכב תפעולי צר למשל הוא יעיל מאוד עבור עבודה במחסנים, ורכב רחב יותר עם גגון וספסלים אחוריים מתאים מאוד לנסיעה בתוך כפר נופש או מוסדות בריאות. עלויות התחזוקה הן נמוכות יחסית, לא נדרשת הכשרה מיוחדת לנהיגה עליו ולמעשה ניתן לנהוג עליו בתוך מתחמים מוגדרים ללא רישיון נהיגה. כמובן שמומלץ תמיד לעקוב אחר הוראות החוק שכן יכולים לחול שינויים. הרכב הזה חסכוני בעלויות התחזוקה שלו ובדלק, והוא מהווה פתרון מצוין למפעלים עבורם נדרש צי של כלי רכב כאלו. ניתן בקלות לבצע הדרכה לעובדים שמיועדים לנהוג על אותם רכבים. 

על מנת לבחור את הסוכנות או היבואן ממנו תרכשו צי של רכבים תפעולים חשוב מאוד לבצע כמה דברים. ראשית בצעו סקר שוק והשוואת הצעות המחיר. אלמנט נוסף הוא לגבי שירות הלקוחות ופוליסת הביטוח. חשוב כמובן גם לבדוק את תנאי המימון והריביות, ולבחון את ההצעות השונות מבחינה פיננסית. חשוב לבדוק את הדברים בקצב הראוי, ולא לקבל החלטה פזיזה במקרה הזה. תוכלו לתמיד לקבל ייעוץ בנושא, לבדוק את העלויות לעומת התקציב ולבצע התאמות ככל שנדרש וככל שיש לכם אפשרות כזו. כדאי תמיד גם לבדוק לגבי אבזור נוסף של כלי הרכב התפעולי שבחרתם בין אם זה ריקשה או למשל רכב תפעולי חשמלי מסוג אחר. 

זה לא משנה אם תבחרו בשם ריקשה, או ריגשה או טוקטוק - אנחנו מדברים על אותו הדבר. אותו כלי רכב קטן וזריז שהחל במקור לצמוח במזרח הרחוק, הוא כבר חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני של ערים מרכזיות רבות בעולם. גם בישראל ניתן לפגוש אותו בשכונות ובלב העיר, ומשפחות רבות כבר החלו לעשות בו שימוש לטובת פיזור הילדים בגנים בשעות הבוקר, ואיסוף אחה"צ. יש כאן המון יתרונות לעומת שימוש בכלי רכב פרטי, וכדי להבין בדיוק מדוע כדאי לבחון את האפשרות הזו ומה בדיוק יש לה להציע לכם - לפניכם המאמר הבא. כדאי לקרוא ולשמור.  

רבים שואלים את עצמם האם כדאי להם לעבור לנסיעה על ריקשה. תחילה הדבר יכול להראות מעט מיושן או מוזר, אבל אם תנסו אתם פשוט תתאהבו. יש כאן כל כך הרבה יתרונות משמעותיים, חוויית הנסיעה היא קלילה וכיפית מאוד. תוכלו לבחון נסיעה ראשונה, ולאחר מכן להחליט. כדאי כמובן לנסות תחילה ריקשה של חברים, לפני שאתם מחליטים לרכוש אחת. ריקשה המכונה גם רכב חשמלי היא כלי רכב המתאים גם לנוף העירוני וגם למתחמי עבודה כמו מפעלים ואזורים מסחריים. היא מאפשרת נסיעה מהירה, באזורים צרים ושבילים, עלויות התחזוקה נמוכות מאוד, וניתן להעמיס עליה ציוד או סחורה בקלות. ניתן להחנות אותה בקלות ולא צריך לחפש חניה במיוחד. יש ריקשה תלת גלגלית ויש על ארבעה גלגלים. תוכלו לבחור גם באפשרות של ריקשה קטנה במיוחד המיועדת לנוסע אחד בלבד שהוא הנהג, או לריקשה עם מושב אחד נוסף למשל. יש גם ריקשה המתאימה להסעת קבוצות של תיירים או עובדים. תוכלו לבחור את הדגם והמידות המתאים לצרכים שלכם. 

ואחת האפשרויות היא ריקשה רכב תפעולי, במקום ריקשה ממונעת הצורכת דלק. אתם חוסכים כאן לא רק בעלויות התחזוקה אלא גם חסכון נוסף בהיבט של הדלק. הטענת הסוללה בחשמל מסתכמת להוצאה נמוכה יותר לעומת צריכת הדלק, ולכן יש כאן חיסכון כפול. תוכלו כמובן לבחור דגם חשמלי של רכב תפעולי מבין מבחר של דגמים הזמינים כיום בשוק בישראל. תמיד חשוב לבצע סקר והשוואת מחירים, ולבחור באפשרות שהיא המתאימה ביותר עבורכם. 

הכתבה נכתבה בשיתוף אורבניקו