אם אתם נמצאים באותה נקודה נדירה בזמן שבה צריך להחליט איזו מכונית חדשה בוחרים - קשה שלא להיות מוצפים מהכמות הרבה של מותגי הרכב בישראל, חלקם אף בעלי שמות שלא הכרנו רק לפני כמה שבועות. אם גם אתם מרוב מותגים לא רואים את הרכב שאתם צריכים, הגעתם לעמוד הנכון.

לא עוד חשמלית גנרית: זה מה שחשבנו על הסמארט 1

קיה EV6 החשמלי הגיע לישראל כשתחת כנפיו תואר יוקרתי של “רכב השנה באירופה" בקטגוריית הרכב החשמלי. זאת בזכות טווח הנסיעה הארוך, מהירות הטעינה ועיצוב יוצא דופן של קרוסאובר מודרני וטכנולוגי.

עיצוב וואו

לקיה יש שפה עיצובית מאוד מובחנת. לצד זאת, הדגמים השונים בליין בעלי מאפיינים ויזואליים דומים ומצליחים לחמוק מתופעה שבה כל דגם נראה כמו גרסה מוגדלת או מוקטנת של הבא אחריו בסגמנט. ה־EV6 החשמלי גם הוא נושא את אותו הדנ"א העיצובי של מותג קיה בגלגולו האחרון והעדכני ביותר. אם זה פירוש חדש של “פני הנמר", אותו גריל אייקוני שמרים את המראה לעידן הדיגיטלי, קווי מרכב ארוכים וזורמים המקנים לרכב צללית אווירודינמית ומאוד נאה ומסיט רוח אחורי שבו משולבות גם יחידות התאורה האחוריות.

אלו, אגב, כמו הקדמיות נורות LED חזקות. המרכב מחבר באופן מהפנט קווי כוח ישרים וחיתוכים חזקים עם קימורים וקשתות הלקוחים מעולמות התעופה. התוצאה היא מראה יוצא דופן ומאוד מושך וביצוע לא שגרתי לקונספט של “איך אמור להיראות SUV חשמלי מתקדם בימינו".

בסיס ייעודי

הסוד להערכה הרבה שלה זוכה EV6 מגיע מהפלטפורמה החדשנית המכונה E-GMP. מדובר בארכיטקטורה ייחודית לרכב חשמלי, בעלת מבנה מודולרי המתאים ליישום בדגמים חשמליים רבים. בניגוד לרוב המכוניות החשמליות המשתמשות במערכות הפועלות בתחום ה־400 וולט, פלטפורמת E־GMP פועלת בתחום ה־800 וולט. הדבר מתבטא ביכולת להוריד את הזרם ועדיין לקבל הספקים גבוהים ללא עומסי הטמפרטורות, ומכאן גם ליהנות ממהירות טעינה הרבה יותר גבוהה.

בנוסף, יש לפלטפורמה הזו יתרונות נוספים, בהם למשל מתלה אחורי שפותח במיוחד ומשלב בתוכו את יחידת ההנעה האחורית, ניתוק של המנוע הקדמי (בגרסאות הנעה כפולה) כדי לצמצם את צריכת הזרם כשאינו בשימוש. וכמובן מיקום אופטימלי של הסוללה לרוחב רצפת המכונית כדי להוריד את מרכז הכובד וליהנות מהתנהגות כביש מעולה.

לסוללה קיבולת של 77.4 קוט"ש, שתיתן טווח נסיעה של עד 528 ק"מ (WLTP) בגרסת ההנעה האחורית או 484 ק"מ בגרסה כפולת המנועים וההנעה. הסוללה לא רק שיכולה להיטען במהירות רבה מעמדות הטעינה האולטרה־מהירות החזקות ביותר שיש בישראל (בהינתן התנאים), היא גם מסוגלת להזין כוח לצרכן חיצוני. התפקוד הזה, המכונה גם V2L, מוציא משקע הטעינה (באמצעות מתאם) הספק של עד 3.6 קילוואט. זה מספיק חזק כדי להפעיל מפזר חום וקומקום חשמלי יחד - או לחלופין, לטעון רכב חשמלי אחר שלרוע מזלו לא מצויד בפלטפורמה המתקדמת הזו.

פנים עתידני ומרווח

לפלטפורמה החשמלית החדשה עוד שני יתרונות חשובים: בסיס גלגלים ארוך של 290 ס"מ וגם סרח עודף קצר (כלומר הגלגלים ממש בקצות המרכב) כך שמרבית השטח שבין הגלגלים יכול להיות מנוצל לטובת תא נוסעים מרווח ותא מטען שימושי. עם כמעט מטר של מרווח רגליים לנוסעים בשורה האחורית ורצפה שטוחה, זהו אחד החללים המרווחים שתמצאו בקבוצת הרכב הזו. לנוסעים שמלפנים יש יותר ממטר לרגליים ובשתי השורות יש מרווח ראש של יותר מ־90 ס"מ.

ממדי הפנים האלה לא באים על חשבון החלל בתא המטען, העומד על 520 ליטרים נדיבים מאוד שאליהם אפשר לגשת דרך דלת תא מטען בעלת מפתן רחב ופתיחה חשמלית (בהתאם לרמת הגימור).

בתא הנהג תמצאו שני מסכים של 12.3 אינץ' כל אחד מהם. לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסך מולטימדיה רב־תפקודי מחוברים, היוצרים רצף אחיד. הרזולוציה גבוהה, ומערכת תאורה דינמית מפחיתה את האור בעזרת בהירות אוטומטית - כדי למנוע סנוור בלילה או השתקפות באור יום מלא. כל הפקדים והבקרים ממוקמים בהישג יד, והתפעול אינטואיטיבי מלא ואף עם ממשק בעברית. בנוסף, קיים שיקוף של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי לחוויה דיגיטלית טובה עוד יותר.

אם כבר עוסקים בחוויית הנסיעה, נספר על כך שקיה השקיעה המון בבידוד רעשי הרקע, לכן תמצאו ב־EV6 חומרים סופגי רעשים ברצפה, בבתי הגלגלים, בדלתות ובפאנלים וגם בשמשה עם בידוד אקוסטי מוגבר. כל זאת במטרה ליצור לנוסעים ולנהג סביבה רגועה ובטוחה.

מה שמביא אותנו לסעיף הבטיחות הארוך והעשיר במערכות בטיחות מתקדמות שתפקידן לסייע לנהג ולהפחית מעומס בנהיגה ואף להתערב באופן אקטיבי - אם יתעורר הצורך. כך למשל תמצאו מערכת למניעת התנגשות אשר תזהיר את הנהג אם רכב מתקרב או בעת חציית צומת. אם הנהג יתעלם מהאזהרות - המערכת תפעיל באופן אוטומטי את הבלמים כדי למנוע התנגשות. בכל מקרה, הנהג צריך להיות בשליטה מלאה.

בנוסף תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם חיווי וידיאו בלוח המחוונים (BVN), ניטור עייפות נהג, התרעה ובלימה אם הרכב מזהה תנועה חוצה מאחור וסייען חנייה חכם, המשתמש במערך מצלמות היקפי וחיישנים כדי לזהות מקום חנייה פנוי ולתמרן לתוכו. לצד מערכות רבות נוספות חשוב לציין גם את מערכת התאורה החכמה אשר מנהלת כל נורת LED בנפרד כדי למנוע סנוור של רכב ממול - ובמקביל להמשיך להאיר את הכביש בתאורה הגבוהה. כל זה בזמן אמת.

איזו EV6?

בהיצע שלוש רמות אבזור ל־EV6, המתחיל ממחיר של 236,900 שקלים. רמת פרימיום הכוללת מנוע אחורי המפיק 225 כ"ס ו־35.7 קג"מ המוזן מסוללה של 77.4 קוט"ש ונותן טווח רשמי של עד 528 ק"מ. הרכב מצויד בחישוקי גלגל 19 אינץ', מערך בטיחות נרחב, קוקפיט דיגיטלי מלא, בורר מצבי נהיגה, הגה מצופה עור, משטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים ועוד רשימת אבזור ארוכה. מעליו משווקת רמת TOP המוסיפה למפרט גם גג שמש נפתח.

בראש ההיצע והגרסה הבכירה היא רמת GT Line עם שני מנועים והנעה כפולה. כאן התפוקה עומדת על 325 כ"ס ו־62 קג"מ היוצרים תאוצה מיידית של 5.2 שניות ל־100 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי הוא 484 קילומטרים. חבילת האבזור כוללת את מה שיש ברמות האבזור הקודמות ואליהן נוספות מערכות רבות כמו תצוגת וידיאו של שטח מת (BVM), מצלמות 360 מעלות, סייען חניה, מושב נוסע חשמלי, חימום ואוורר למושבים קדמיים, לגלגל ההגה וגם למושבים האחוריים. ריפודי המושבים הם מזמש מפנק, ומן החוץ תבחינו בחישוקי גלגל 20 אינץ' ובפנסי LED MATRIX. כל זה ב־309 אלפי שקלים.

אם הגעתם עד לכאן, יש לנו המלצה אחת. תאמו נסיעת מבחן ותחוו את ה־EV6 החדש בעצמכם. זו תהיה חוויה יוצאת דופן. מבטיחים.