בארה"ב נערכו באחרונה כמה מחקרים לבדיקת יעילות מערכות הבטיחות בכלי רכב ותרומתם למניעת תאונות דרכים. במחקר מקיף שערכו הרשויות בארה"ב נבדקו כלי רכב של ג'נרל מוטורס (GM). לדברי מחברי המחקר, מערכות הבטיחות שהותקנו בכלי רכב של החברה הידועה הביאו  לירידה של 64% במספר תאונות הדרכים שהיו בהן נפגעים. כן דווח על  ירידה של 43% בתאונות דומות, שהסתיימו בנזקים בלבד וללא נפגעים. במסגרת המחקר, אשר פורסם לאחרונה, נבדקו כלי רכב שבהם הותקנו מערכות התרעה מפני התנגשות ובלימה אקטיבית.
 
במחקר נוסף, מטעם החברה הישראלית מובילאיי, שפורסם בתחילת החודש, התברר כי מערכת בטיחות של מובילאיי, שהותקנה בכלי רכב משומשים, "מעודדת הרגלי נהיגה בטוחים יותר ומספקת שדרוג בטיחותי משמעותי". 

מובילאיי מסרה כי בסקר שנערך לאחר פרסום המחקר, התברר כי 62% מהנהגים שהשתתפו במחקר אמרו כי המערכת עזרה לשפר את בטיחותם במהלך הנהיגה. הנהגים העריכו כי התרעת התנגשות קדמית היא השימושית ביותר עבור הנהג, ואחריה התראת סטייה מנתיב והתרעה על מגבלת מהירות.

"אנשי הצוות נהגו באופן בטוח יותר לאורך תקופת המחקר", אמר איאן רייגן, מדען ומנהל המחקר, "הם קיבלו התרעות לעתים קרובות, מה שהביא לשמירת מרחק גדולה יותר מלפנים". הוא הוסיף כי, "אם אב מעוניין להעביר לבתו המתבגרת את הרכב שלו, התקנת מערכת המתריעה מפני התנגשות תשפר את הבטיחות בזמן הנהיגה".