כשאתם מגיעים לתחנות הדלק ברחבי הארץ, אתם בוודאי נתקלים לא פעם בידית של אוקטן 98, אך לא באמת מבינים לאילו רכבים הוא מתאים. עדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, מסביר מתי מומלץ להשתמש בו ומהם היתרונות שלו.

"ההבדל המרכזי בין אוקטן 95 לאוקטן 98 הוא טמפרטורת הבעירה העצמית, שכן אוקטן 95 יתלקח בטמפרטורה מסוימת, ואילו אוקטן 98 יתלקח בשלב מאוחר יותר. לכן, הוא שומר על עבודה חלקה של המנוע בהספקים גבוהים", מסביר פז. 

זו לא חייבת להיות טעות גורלית: מה עושים במקרה של תדלוק שגוי?

האם אוקטן 98 נחשב לאיכותי יותר?
"לא איכותי יותר. הוא יקר יותר, אבל אי אפשר לומר שהוא איכותי יותר. כשרכב עובד קשה 98 יעבוד מצוין, אבל זה לא אומר שהוא ינקה את המערכת". 

@ma.drive משיב/ה ל[email protected] אוקטן 98 #סטייג1 #סטייג2 #stage1 #stage2 #רכביםבישראל #שיפורים #tune #tuning #שיפורי_רכבים ♬ צליל מקורי - Adi Paz - שיפור רכבים

אז לאילו רכבים הוא מתאים?
"אוקטן 98, אם כן, מתאים לרכבים שמגיעים להספקים גבוהים, בהם אנו נדרשים לאוקטן גבוה".

@ma.drive משיב/ה ל-@dorseryano דלק 98… #ס#סטייג1ס#סטייג2s#stage1s#stage2ר#רכביםבישראלש#שיפוריםt#tunet#tuning ♬ צליל מקורי - Adi Paz - שיפור רכבים

האם מומלץ לתדלק את הרכב באוקטן 98 פעם בשנה/חצי שנה?
"אין שום סיבה לתדלק 98 ברכב שמכוייל ל-95 מהחברה. הדלק לא נקי יותר, הוא פשוט מעט מזוקק יותר, ולכן אין משמעות לתדלוק תקופתי של 98 ברכב נורמטיבי".

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)