אחת ההוצאות המכבידות ביותר על הכיס של הישראלים היא ההוצאה על תדלוק הרכב. נכון להיום (שני) מחיר בנזין 95 בשירות עצמי עומד לא פחות מ-6.84 ש"ח לליטר, כאשר מחיר עבור שירות מלא גבוה משבעה שקלים ועומד על 7.05 לליטר. מחיר הסולר, לעומת זאת, עומד על 8.46 לליטר בשירות עצמי, וממריא ל-9.90 לליטר בשירות מלא. באופן דומה, גם מחיר בנזין 98 בשירות מלא גבוה מ-9 ועומד על 9.12 ש"ח לליטר, בעוד שבשירות עצמי מחירו 7.79 שקלים לליטר. 

זו לא חייבת להיות טעות גורלית: מה עושים במקרה של תדלוק שגוי?
 
על מנת להבין כיצד אפשר לחסוך בצריכת הדלק פנינו לעדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, שהעניק לנו כמה טיפים שרלוונטיים לכלל הנהגים.

תחנת דלק (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)
תחנת דלק (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)


"בראש ובראשונה חשוב לשמור על תחזוקה נכונה ולפי הנחיות יצרן הרכב", מסביר פז בפתח דבריו. "בנוסף, חשוב גם להבין כי החלפת סנן אוויר משמעותית מאוד לצריכת הדלק מאחר והסנן עלול לחסום את כניסת האוויר, ובכך לייצר תערובת דלק עשירה".

גורם נוסף לצריכה גבוהה של דלק עליו מצביע פז הוא נסיעה במהירות שגורמת למנוע להתאמץ. "לכן", הוא ממליץ, "יש להגיע למהירות הרצויה ולנהוג בצורה רגועה". 

פז מדגיש כי "הצריכה המשמעותית הינה בתחילת הנסיעה, כלומר בהאצה, ולכן מומלץ להאיץ את מהירות הנסיעה בצורה חלקה ולא אגרסיבית ובכך לאפשר למנוע לעבוד בסל"ד נמוך, עד שיגיע למהירות הרצויה". 

לבסוף, הוא מציין כי "בנסיעה 'מחוץ לעיר' הקפדה על חלונות סגורים עם מזגן בהחלט תפחית את הגרר, ותחסוך לכם דלק".

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)