בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים רוכשים רכבים חשמליים, שנחשבים לחסכוניים יותר בהשוואה לרכבים הרגילים, והמגמה הולכת ומתרחבת. עדי פז, מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים, מסביר מה חשוב לדעת לפני שמחליטים לקנות רכב חשמלי.

רוצים לשלם פחות? כל השיטות לחסוך בדלק | המדריך המלא

"יש המון סוגים של רכבים חשמליים", אומר פז בפתח דבריו. "יש רכבים סינים, אמריקאים ואירופים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. מרבית האנשים המעוניינים ברכב חשמלי מדברים בעיקר על נושא החיסון, אך חיסכון זה לא הדבר הכי חשוב, משום שבסופו של דבר חשוב שהרכב יהיה גם נעים לנסיעה. אני ממליץ לעשות סקר שוק ולבדוק מהם הרכבים האיכותיים ביותר, כי אם חוסכים - אז לחסוך בסטייל". 

מהן התקלות הנפוצות? 
"הרכבים הללו יחסית עמידים, ואין יותר מדי תקלות ובעיות, אך תמיד מומלץ לבחור את המותג היותר מוכר, כפי שאמרתי, ולא ללכת על הדגם הזול ביותר".

בהתייחס לאופן שבו ניתן לחסוך בסוללה, מסביר פז: "זה לא שונה מבנזין, מדובר באותם כללים. אם נוסעים עם האוטו בצורה ספורטיבית הרכב לא יחסוך סוללה, בעוד שאם נוסעים בצורה מתונה אפשר להגיע לאורך הסוללה המקסימלי, כפי שהיצרן המליץ". 

רכב חשמלי (צילום: אינגאימג')
רכב חשמלי (צילום: אינגאימג')

"דבר חשוב נוסף הוא המשקל", הוא מדגיש. "לנסיעה עם רכב עמוס יש השפעה על טווח הנסיעה, ולכן נדרש לתכנן נסיעות כמו שצריך. אם 400 קילומטר זה הטווח המקסימלי של הרכב מבחינת אורך חיי הבטריה, אז כדאי לא לעשות את הנסיעה הזו עם חמישה נוסעים ברכב. כדי לחסוך בסוללה צריך לנהל את הנסיעות שלנו כראוי, בין אם מדובר במספר הנוסעים ובין אם מדובר במקצבים". 

ומה לגבי טעינה מהירה? האם היא מסוכנת?
"היצרנים הגבילו את הטעינה המהירה ל-80 אחוז סוללה, ולא סתם. הם עשו זאת כדי לשמור על אורך החיים שלה. אין שום סכנת טעינה ברכב חשמלי משום שהוא מוגבל ל-80% אצל רוב היצרנים".

עדי פז הוא מומחה תוכן ומוביל דעת קהל בתחום הרכב והשיפורים. לפרטים נוספים

עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)
עדי פז (צילום: באדיבות המצולם)