מתקשים לעמוד במחירים הגבוהים? זה הרכב שעליכם להכיר

קיה סלטוס פרימיום, שבמראה הכללי לא השתנה ביחס לדגם הישן, מתמקם בנוחות במשבצת שבין האקסיד ובין הספורטאז' ומהווה מדרגה נוחה מאוד למי שהמחירים החדשים גבוהים מדי עבורו

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קיה סלטוס
קיה סלטוס | צילום: קינן כהן
2
גלריה

קיה סלטוס הגיע לישראל לפני כשלוש שנים, כאשר הוא מתמקם בנוחות במשבצת שבין האקסיד ובין הספורטאז' בהיצע הדגמים המקומי. זה היה מיקום טוב מאוד מלכתחילה במדרג הדגמים של היצרנית, שכמו כל יבואנית שואפת להציע כמה שיותר מדרגות בין הדגמים שלה, הן בהיבט הגודל והן בהיבט דרגות המחיר. המטרה היא ליצור רשת עם חורים מספיק קטנים כדי לקלוט בה כל לקוח. בחלוף השנים ואחרי ההסלמה הכללית במחירי המכוניות החדשות, ואחרי שהספורטאז' כבר מדגדג את ה־200 אלף שקלים, הסלטוס מהווה מדרגה נוחה מאוד למי שהמחירים החדשים גבוהים מדי עבורו ומוכן להתפשר. במה? או, על זה נענה עכשיו.

קיה סלטוס
קיה סלטוס | צילום: קינן כהן

איכות החומרים לא עברה את אותו תהליך השבחה שעבר המראה הכללי. הם לא יותר מסבירים היכן שהידיים נמצאות רוב הזמן ופשוטים למראה ומגע במקומות אחרים. המושבים הקדמיים נוחים, אם כי לא מציעים רמת תמיכה יוצאת דופן בגוף כמו חלק מהמתחרים האירופיים. תנוחת הנהיגה נותרה גבוהה ועם תצפית טובה על מה שקורה מסביב.

המושב האחורי נותר מרווח כשהיה עם המון מקום לרגליים, המון מקום לראש, ואם הנוסעים לא מפונקים מאוד, ייכנסו כאן גם שלושה בני נוער סבירי מידות. יש יציאות מיזוג וגם שני שקעי USB C ליושבים מאחור (בניגוד לשקע בודד בעבר). נפח תא המטען סביר, 468 ליטר עם מפתח נוח אם כי מעט גבוה. שמחנו למצוא גלגל חלופי מתחת לרצפה, התאכזבנו לגלות שאין שקע 12V, תאי אחסון או אפשרויות עיגון מטען למעט וו בדופן.

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטומטית, ברמת הגימור הזו גם עם זיהוי בפנייה שמאלה בצומת, זיהוי רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב והתרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, זיהוי תנועה חוצה מאחור, מצלמת וחיישני רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית כאמור, תיקון סטייה מנתיב וברמת הגימור הגבוהה גם זיהוי תמרורי מהירות.

מבחינת התנהגות הכביש, גם פה, זה בעיקר האפיון האמריקאי שלו. הרכות שעושה לו טוב בסעיפי הנוחות גורמת לו לנוע הרבה יותר מדי מעלה־מטה־שמאלה-ימינה, חברו לזה הגה לא ממש תקשורתי, קנחו את זה בתיבה שקודם מספקת רעש ואז מנה צנועה של כוח - והנה המקבילה של לאכול כדי לשבוע, או אם תרצו לנהוג כדי להגיע.

אפשר לבוא בטענות לקיה סלטוס החדש בכל מיני היבטים: המנוע לא מרשים בהספק, התיבה לא עושה עבודה מספיק טובה כדי להביא אותו לידי ביטוי, איכות החומרים סבירה ובידוד הרעשים לא מרשים. אבל בהיבטים אחרים, על אף כל הרשימה הזו - הוא פשוט מתאים בול לקהל הלקוחות שהנאה מנהיגה, דיפון רך ונעים בכל מקום או ביצועים הם לא ממש בראש רשימת הדרישות שלו, או אפילו במקום השני.

סלטוס לא מכוון לשם, את הלקוחות שזה כן חשוב להם אפשר להפנות לנירו, היה אפשר לכוון אותם לאקסיד עד לפני כמה שנים והיום אולי להגיד להם לדחוק את התקציב למעלה עבור הספורטאז'. אבל עבור מי שמחפשים רכב עם הפוזה, הגובה, התצפית השולטת, המרווח המצוין, קלות היציאה והכניסה והנוחות נוסח אמריקה של ציפה על שיבושים עם אופי נהיגה נינוח שיבכרו מנוע אטמוספרי פשוט - זה בדיוק מה שימצאו בו.

עבור הלקוחות האלו, ההתייקרות שעבר (לא באופן ייחודי לו וכמו שאר השוק המקומי) באה לידי ביטוי גם בהעשרת תא הנוסעים מבחינת טכנולוגיה ועוד מערכות בטיחות - שהן גם היתרונות המרכזיים שלו מול מתחרים בקבוצת הקרוסאוברים הבינוניים (גם בגודל) כמו סוזוקי קרוסאובר, מיצובישי אקליפס קרוס ואחרים.

תגיות:
רכב
/
קיה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף