ימים יגידו אם היצרנים והיבואנים לא ברחו קצת לשוק עם התמחורים האלה, בתקופה של האטה שבה הלוואות זולות לרכישת רכב הן זיכרון מהעבר. לזכותו של הקיה אפשר רק לומר שבאמת מדובר באחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר מסוגו, שלא מתבייש להסתכל גם לטסלה בלבן של הג'נטים.
תא הנוסעים הוא שדרוג של ה־EV6. לשני מסכי ה־12.3 אינץ' בסביבת הנהג, אחד למולטימדיה ולמערכות ואחד שמשמש כלוח מחוונים, הצטרף שלישי ביניהם, 5 אינץ' בלבד, המיועד רק לתפעול בקרת האקלים. זה נוח וזמין, אבל חבל שאי אפשר לשחק עם המיקום שלו ולהזיזו ימינה לרוחב הקונסולה בזמן שהנוסע רוצה ללחוץ עליו. אפילו וויה הסינית יודעת להציע פיצ'ר כזה. לפחות יש גם כפתורים פיזיים לשליטה בעוצמת המאוורר והקור/חום.
עם אורך של 5.01 מטר, 1.98 מטר רוחב ו־1.76 מטר גובה, מקום ממש לא חסר כאן. לא מלפנים ולא בשורת המושבים השנייה, שברכבי המבחן כללה שני מושבי קפטן שאפשר לסובב 180 מעלות. אלינו תגיע גרסת שבעה מקומות עם שלושה מושבים בשורה השנייה, ייבוא גרסת מושבי הקפטן נבחן. אפילו בשורת המושבים השלישית אפשר להושיב מבוגר אם מזיזים קדימה את מושבי השורה השנייה. יש יציאות מזגן לכולם ונפח גדול יחסית של 331 ליטר גם כאשר כל המושבים בשימוש. גלגל רזרבי לעומת זאת אין כאן, כמו ברוב החשמליות האחרות. צרת רבים.
במעט הכבישים הלא ישרים והלא מלאי מצלמות אפשר היה להתרשם גם כי ה־EV9 שומר על התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה המצוינות של שאר הדגמים המבוססים על הפלטפורמה של יונדאי־קיה. הוא פונה וזז הרבה יותר מרכבי שבעה מקומות אחרים של קיה בגודל שלו, כמו הסורנטו והקרניבל. יש גם שלושה מצבי שטח, אבל עם מרווח גחון של 20 סנטימטר, צמיגי כביש שמוטי חיסכון ולא אחיזה, מדובר ברכב לשבילי קק"ל בלבד.
הכותב היה אורח קיה בקוריאה הדרומית