לרגל יום הולדת 6 קיבל רקסטון שם משפחה חדש: קבוצת KG הקוריאנית רכשה את סאנגיונג שנקלעה לקשיים, שינתה את שמה ל־KG מוביליטי ועכשיו קוראים לו KGM רקסטון. השינוי כלל גם מתיחת פנים קטנה, אבל העיקר לא השתנה ואפילו התחזק. מדובר באחד מרכבי השטח האחרונים שנמכרים בארץ, דווקא בתקופה של עניין גובר בתחום.
כשנחת בארץ הדור הראשון שלו, ב־2002, עוד נצצו באולמות התצוגה של יבואני הרכב שפע רכבי כביש שטח, עם הצירוף הנחשק של 7 מקומות, שלדת סולם והילוך כוח, כל מה שאומר שמדובר ברכב שטח אמיתי. היו שם טויוטה לנדקרוזר פראדו, מיצובישי פאג'רו, לנד רובר דיסקברי וקצת אחר כך נחת גם ניסאן פאת'פיינדר.
מכולם עדיין נמכרים הרקסטון־2 והלנדקרוזר, שבסוף השנה יגיע לארץ הדור הבא שלו. הרקסטון אף פעם לא היה קשוח כמו הטויוטה, אבל תמיד היה זול משמעותית, כ־30% פחות בשנים האחרונות. עם הגעת הדור החדש, ואפילו שמתיחת הפנים ייקרה גם אותו בכמה אלפי שקלים, הפער הזה צפוי לגדול לכ־50%. הרקסטון המחודש עולה 260 אלף שקל בגרסת הבסיס ו־300 אלף שקל במאובזרת: הלנד קרוזר החדש צפוי לעלות החל מ־450 אלף שקל. כך שמדובר באחד מכלי הרכב הבודדים שהזמן רק עושה להם טוב, והופך אותם לכתובת כמעט יחידה של חובבי שטח שלא מוכנים לקחת משכנתה גם בשביל ה־4x4 המשפחתי. אבל מה הם נותנים בתמורה?
יש גימורי כרום וחומרי דיפון סבירים, הנדסת האנוש ברורה ואינה מתחכמת, יש שקעי טעינה ויש פתחי מיזוג בכל שורות המושבים, כולל השלישית, עניין לא שכיח ברכבי שטח שאינם רכבי פאר. המרווח מצוין מלפנים ובשורה השנייה, אך צריך מעט לטפס פנימה. ילדים ממילא רגילים, מבוגרים נמוכים בדקו את העניין באולם התצוגה ובנסיעת המבחן.
בשורה השלישית יכול לשבת מבוגר לנסיעות קצרות, אבל ייתכן שתזומנו לבית הדין לתעבורה בהאג: המושב נמוך מאוד, ובתכלס מיועד לילדים ולנוער. נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 240 ליטר, נאים לעומת רכבי 7 מקומות אחרים, אבל עדיין תזדקקו לגגון לטיולים ולנסיעות לנתב"ג.
מה שכן, אין גלגל רזרבי. זה היה כך גם לפני מתיחת הפנים, ודי תמוה ברכב 4x4 שבאמת צפוי לנסוע בשטח. היבואן מספק גלגל חמישי רק אם הלקוח מבקש, ומניח אותו בתא המטען. לשימוש קבוע תזדקקו למתקן נשיאה על הדלת האחורית או כחלק מהגגון, מה שפחות נוח מהתקנה מקורית.
יש שתי רמות אבזור: EX הבסיסית כוללת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לשורה השנייה והשלישית, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', קישוריות אפל ואנדרואיד, כניסה והתנעה ללא מפתח, שקע כוח בתא המטען ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה דלת תא מטען חשמלית, חלון גג, משטח טעינה אלחוטי, כוונון חשמלי למושב הנהג והנוסע, חימום לשתי שורות המושבים ואוורור בקדמיים, ריפודי עור ועוד.
הרקסטון נעים מאוד בשבילים קצת משובשים, הרבה יותר מקרוסאוברים רגילים. אין לו בעיה לטפס בעליות מאתגרות או לרדת בירידות קשות, בזכות הילוך הכוח. אבל הצמיגים עלולים לאבד אחיזה מוקדם מדי ולהקשות על מימוש הפוטנציאל, ונעילת הדיפרנציאל האחורית משתלבת לפי שיקול דעתה, שלא תמיד יהיה זהה לשיקול הנהג.
כדי למצות את היכולות של הרקסטון מתבקש קיט הגבהה, שגם יוסיף את 5 הס"מ שמתיר משרד התחבורה, גם ישפר את זוויות הגישה והנטישה, וגם ישפר את נוחות הנסיעה. כל כך מתבקש כאן קיט מקומי כבר באולם התצוגה, שיבטא את ההנחה שיכול היבואן לקבל על פני לקוח בודד שניגש לסדנאות שיפורי השטח. זה לא יהפוך את הרקס לקרוזר, אבל עדיין יהיה זול בהרבה, וטוב מכל רכב שטח אחר בפחות מכחצי מיליון שקל. על פניו נראה שצפוי אחד כזה. לפי המפרט שהרכב מסופק איתו כעת הוא מטפס הרים בנעלי עקב.
יש מי שיעדיף אותו בזכות העיצוב הקשוח, הרוב בזכות יכולת השטח והיעילות המשפחתית. גם כמות שהוא הוא רכב טיולים עדיף על רכבי 5 ו־7 מקומות אחרים, בנינוחות, וביכולת לתקל מכשולים. הוא יכול לעשות הרבה יותר מזה, אבל יחייב אתכם לביקור בסדנת שיפורים. כ־20־25 אלף שקל אמורים להספיק לפתור את בעיית אחסנת הגלגל הרזרבי, הגבהת המרכב ושיפור המתלים, ויעניקו לכם 90% לנד קרוזר, ב־70% מהמחיר.
KGM הוא מותג אנונימי אפילו יותר מסאנגיונג, לא תוכלו להניח בדרמטיות מפתח של לנד קרוזר על השולחן בעודכם מנערים אבק מהנעליים, אבל בינתיים גם הגנבים מתעניינים בו הרבה פחות מאשר בטויוטה, אולי משום שגם השוטרים נוסעים היום ברקסטון. זה טוב לתעריפי הביטוח ולסיכוי שתמצאו אותו בבוקר בחנייה הביתית. ואם שטח באמת מדבר אליכם, זה אחד מכלי הרכב האחרונים שתשמחו למצוא שם.