לקח לאוקטביה זמן לזכות למעמד שיש לה בשוק המשפחתיות. גם הסופרב נזקקה לשני דורות כדי להפוך לסמל סטטוס. אבל קודיאק הפך פופולרי, באירופה, כמו בישראל, כבר בדור הראשון שלו שהושק ב־2017, נשען על הפופולריות של דגמי סקודה האחרים, היעלמות רכבי 7 מקומות של מתחרים רבים, ובעיקר היותו קרוסאובר מוצלח ושימושי.
שבע שנים אחר כך מגיע הדור השני. אין כאן קפיצת דרך שעשו בדור החדש פיג'ו 5008, שעדיין לא נמכר כאן, ומיצובישי אאוטלנדר, שבקרוב תיחשף מתיחת הפנים שלו. סקודה שמרו על אותה פלטפורמה, עדכנו את העיצוב, שידכו מערכת היברידית קלה למנוע ה־1,500 טורבו בנזין הוותיק (יש גם שתי אופציות דיזל יקרות יותר, שיהיו פופולריות פחות), ושלחו את הקודיאק 2.0 לאולמות התצוגה.