שלשום, במסיבת עיתונאים בתל אביב שבמסגרתה השיקה חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, את i20 החדשה, היא העניקה גם הצצה ראשונה לפלטפורמה שמפותחת על ידה כאן, בישראל, אשר תאפשר תקשורת ישירה בין מכוניות לבין רשת השירות של היבואן.
דבר אחד ברור לחלוטין: תקשורת בין מכוניות לבין תשתיות, ובין מכוניות לבין עצמן, היא מגמה שמתממשת בעצם ימים אלה לנגד עינינו.
כלמוביל, מבחינה זאת, לא יכולה וגם לא מתיימרת לשנות או להאיץ את המציאות, אבל לזיהוי המגמה וההתחברות אליה יש מבחינתה, אולי גם מבחינתנו, ערך עצום.
האתגר הוא לפזר את המידע הזה כך שיהיה שימושי עבור משתמשים אחרים, ויופץ באופן שישמש את מערכות הניווט ומחשבי ניהול המנוע במכוניות שלהם.
כאמור, מוטיבציה כלכלית עוד יותר משמעותית להחדרת טכנולוגיות תקשוב לרכב מגיעה מענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ואפל, אשר מטמיעות בימים אלה את מערכות ההפעלה שלהן (אפל פליי ואנדרואיד אוטו) אצל כל היצרניות.
כניסתו של דוידי פיאמנטה לניהול חטיבת מכוניות הנוסעים של קבוצת כלמוביל, לפני מעט יותר משנה, שינתה את המציאות הזאת בתחום המכונית המקושרת - ולו מפני שהוא הגיע אל ענף הרכב מעמדות ניהול בכירות בתעשיית הסלולר.
שירותים אלה מוכרים אמנם לכל מנויי 'איתוראן' ופוינטר', אבל עד היום הם הוגבלו למכוניות יקרות והיו כרוכים בתשלום חודשי קבוע.
היתרון, עבור משתמש ישראלי, הוא שתוכנת ההפעלה נכתבה מראש על-ידי ישראלים בעברית, ערבית ורוסית - כך שהיא מוכנה מראש לקהל המקומי.
כך, לראשונה מעולם, יוכל השוק הישראלי להמציא את ה'ווייז' הבא או את "הפייסבוק של המכוניות" מבלי להמתין שנים ליצרני הרכב או לענקיות הטכנולוגיה.