מבחן מאמץ: האאודי A6 מצליחה להתעלות על הב.מ.וו והמרצדס

אף על פי שכבר מזמן יישרה קו עם מתחרותיה, אאודי עדיין חשה צורך להשקיע בלקוחות שלה יותר מב.מ.וו וממרצדס. במתיחת הפנים של אמצע החיים מציעה A6 מנועים חדשים ותיבת הילוכים רובוטית

גבי גזית צילום: ללא
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

צריך לעבוד באאודי, או להיות חד עין במיוחד, כדי למצוא את ההבדלים העיצוביים בין A6 מתוחת הפנים, שעליה אני שועט כעת בדרכי צפונה, לבין הדגם המקורי שהושק לפני ארבע שנים. אם מישהו יטרח להצביע עליהם, תוכלו לגלות כמה נגיעות בעיצוב הפגושים והשבכה הקדמית, ותשימו לב לידית בורר ההילוכים החדשה.

צי רכב, באירופה, רוכש לבכירי החברה ״מכונית מנהלים״ מפלח השוק הזה (לרוב עם מנוע טורבו- דיזל), ואצלנו, גם בשל מיסוי כבד, הן נמצאות עמוק בשוק היוקרה (ובטווח המחירים הגבוה).

אחת משתי המתחרות הצמודות של אאודי A6, מרצדס E קלאס, היא כנראה המכונית המזוהה ביותר עם מרצדס בכלל ועם פרימיום בפרט, ובמידה רבה זו גם המכונית שבזכותה אאודי קיימת.


ככל שהדברים אמורים בעיצוב הפנים, נוטה הטעם האישי שלי לטובת העיצוב הנקי יותר של ב.מ.וו, כלומר ^A6 ממוקמת על גבול עומס היתר, בעיני, אבל התוצאה, כאמור, מכובדת.

כמו ג׳נרל מוטורס, גם אוטו יוניון לא מכרה מכוניות תחת המותג שלה, אלא תחת שמות ארבעת המותגים שאוחדו לתוכה. בכל מקרה, זה נגמר

הצלחת המכונית הזאת הייתה כה גדולה, עד שבפולקסוואגן נאלצו להסב חלק מקווי הייצור שלהם לייצור מכוניות של אאודי. דבר הוביל לדבר, אאודי 80 הובילה לפאסאט, אאודי 50 הפכה לפולו, בהמשך נולדה גולף, וכל ההיסטוריה הייתה נראית אחרת, לולא מכרה מרצדס את אוטו יוניון לפולקסוואגן.

אאודי הקדימה את מתחרותיה בזיהוי הפרגמנטציה של שוק הפרימיום ובבניית תת-דגמים. תצורת הקופה-ליפטבק ארבע דלתות, שמבוססת על A6 ונקראת A7, היא רק דוגמה אחת לכך, וגם כעת, אף שהיא כבר לא מפגרת אחרי מתחרותיה, הרושם הוא שאאודי מתאמצת יותר לפנק את הלקוחות שלה.

בכל מקרה, אם צריך לבחור דגם אחד שמייצג את המותג אאודי, כפי שסדרה 3 מגדירה את ב.מ.וו, גולף מגדירה את פולקסוואגן וקורולה את טויוטה, אני בוחר ב-A6 ש״הסבתא רבתא״ שלה, ה-100, העמידה את אאודי, ואולי גם את פולקסוואגן, על הגלגלים.

תגיות:
רכב
/
רכב חכם
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף