המוביל הארצי: מיצובישי אאוטלנדר הוא הקרוס אובר הנמכר בישראל

בשנים האחרונות, הדגם מצליח לעמוד בראש טבלת המכירות בארץ. כל הסימנים מצביעים על כך שהוא יישאר שם

גבי גזית צילום: ללא
מיצובישי אאוטלנדר, רכב
מיצובישי אאוטלנדר, רכב | צילום: גיל מלמד

את ההצלחה של דגם מסוים בישראל לא תמיד צריך לייחס לתכונותיו הפיזיות או ליתרונותיו וחסרונותיו מול המתחרים. זה ככל הנראה המצב גם בכל הנוגע למיצובישי אאוטלנדר.

אאוטלנדר הנוכחי (עוד לפני מתיחת הפנים) הוא כלי טוב, שעולה בכל תחום אפשרי על הכלי הפושר והפחות מוצלח שהוחלף על ידו בשעתו, אבל התכונה הבולטת ביותר שלו היא שאין בו שום דבר בולט. אאוטלנדר נראה כמו כלי רכב שתוכנן על ידי ועדה, ולהזכירכם המאמר העממי הוא ש"גמל הוא סוס שתוכנן על ידי ועדה", כלומר שמרוב פשרות ואילוצים מתקבל במצב כזה משהו שלא נראה כמו מה שאמור היה להיות, וגם לא מתפקד ככה.

אין זה סוד שאאוטלנדר נהנה מהמעבר של אלפי בעלי מכוניות משפחתיות גדולות לפלח השוק של קרוס־אוברים, אשר מוצעים באותה גזרת מחיר ומעניקים את יתרונות המרחב הפנימי, תנוחת הישיבה והפוזה, אך גם בכך הוא לא נבדל ממתחריו.

מתיחת הפנים של אמצע החיים הגיעה בתזמון מושלם עבור אאוטלנדר, בדיוק ברגע שבו הודח מראשות הטבלה על ידי קיה ספורטאז' שמוצע בגרסת 1.6 ליטר אוטומטית עם תג מחיר ריאלי של פחות מ־130 אלף שקל - יתרון מחיר של יותר מ־23 אלף שקל יחסית אליו.

ספורטאז' אומנם נמצא בישורת האחרונה שלו והדגם שמחליף אותו כבר הוצג בעולם, אבל ההשפעה של עשרת אלפים יחידות ממנו, שיעלו על כבישי ישראל, לא תחלוף כל כך מהר, וכבר עשתה את שלה עם הדור החדש של יונדאי טוסון שנחת בארץ עם גרסה בסיסית בעלת מחיר מפתה.

אנשי מיצובישי טוענים שמתיחת הפנים כוללת מאה שינויים קטנים יחסית לדגם היוצא, ואף שקשה להבחין ברובם, התוצאה הכללית בהחלט מסתכמת בשינוי לטובה.

הפנסים שודרגו, וקשתות הגלגלים מדופנות בחיפויי פלסטיק שחורים שמכסים גם את הסף התחתון של המרכב. שינויים יותר משמעותיים בוצעו בתוך תא הנוסעים וסביבת הנהג, אף על פי שהסידור הכללי שלו ושל הדאשבורד נותר כמעט זהה.

תשומת הלב הופנתה בעיקר לשדרוג החומרים. שיפור תחושת האיכות בהחלט מורגש. בסעיף שבו קודם נותר אאוטלנדר מאחור, כאחד הכלים הפחות נעימים יחסית למתחריו, הושגה התקדמות רבה בזכות נגיעות קטנות אבל ממוקדות.

אאוטלנדר מחליף עבור לא מעט לקוחות את המשפחתית הגדולה. הוא צריך להציע מרחב פנימי נוח ומכובד. במשימה הזו הוא עומד בכבוד. מתיחת הפנים שיפרה את תחושת האיכות: גם בכל הקשור למגע ולמראה של החלקים הפנימיים וגם בשיכוך רעשים, בעבודת המתלים ובתגובות המנוע בנהיגה עירונית - עם מסירת כוח שקטה וללא רעידות.

תגיות:
רכב
/
ביקורת רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף