למרות זאת, אין ספק שאקספלורר הנוכחי שדרג את עצמו לעומת הדור היוצא, וזה נכון כמעט לכל סעיף, אך חייבים לזכור שלרכבים האלה אין שוק מטורף, ואם יש לאקספלורר מתחרה ישיר, אפשר למצוא אותו בשברולט טראוורס, שגם הוא גוליבר בארץ הגמדים ומגיע מהמדינה שאוהבת אותם גדולים ומרווחים. לכן מה שקובע כאן, מבחינת הלקוח, זה בעיקר נושא הנוחות. נסיעה, ישיבה, הטענה, גאדג'טים. כדי לקבוע מי מתאים לאייש את החניה צריך לעבור על המפרט כמו בקניות מרוכזות בסופר. “גג פנורמי? יש. בקרת שיוט, כולל זחילה בפקקים? יש". צפו למינימום יומיים של עבודה.
גלגלים רזרביים
הנה אחת שמחכה ליציאה מהסגר. מאזדה 2 (בתמונה למטה) מגיעה אחרי שעברה מתיחת פנים שבין היתר כללה נגיעות בעיצוב, שדרוג המערכות הבטיחותיות, שינוי בכיול המתלים, שיפור בבידוד הרעשים. הסופר־מיני מוצעת בשלוש רמות גימור ומחירה מתחיל ב־107 אלף שקלים. הרכב מצויד במנוע בנזין בנפח 1,500 סמ"ק, שיודע לייצר 116 כ"ס, ותיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. על פי הנתונים, ההאצה שלו מ־0 ל־100 קמ"ש היא תוך 10.3 שניות, והיצרן מדווח שבנהיגה בינעירונית צריכת הדלק היא ליטר על כל 20.4 קילומטר.
אומנם בימים כאלה קשה להביט רחוק מדי, אבל ברבעון הראשון של 2021 אמור להגיע לכאן ולאר העדכני של ריינג' רובר, שבין הגרסאות שיוצעו תהיה גם פלאג־אין נטענת, שתוכל להניע אותו למרחק 53 קילומטר על חשמל בלבד לפני שמנוע הבנזין יתערב. מדובר במנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק המקבל סיוע ממנוע חשמלי וביחד הם ייצרו הספק של 400 כ"ס, וההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש תתבצע תוך 5.4 שניות בלבד. בנוסף יגיע הוולאר גם עם משפחה חדשה של מנועי 3,000 סמ"ק, דיזל ובנזין.
הנה משהו שכולם אוהבים. הסתיימה שנה, התחילה חדשה, ובכן קבלו נתוני סיכום לגבי שוק היד השנייה, כפי שעולה מדוח של חברת טרייד־מוביל. הסגמנט הנמכר? פנאי־שטח (קרוסאוברים) - 41% מהרכבים. במקום השני, ובפער ענק, הרכבים המשפחתיים - 21%. סוגרים את הרשימה רכבי המנהלים - 3%. ומהם הדגמים הנמכרים ביותר? SUV - קיה ספורטאז'. מיני־סופר מיני - קיה פיקנטו. שנה טובה לקיה, אבל ברכבי המנהלים היא משאירה את הזירה לפיג'ו 508 הצרפתית. אם תהיתם מהו הצבע הנמכר, בטח ניחשתם שלבן חגיגי. ומה סכום הקנייה הממוצע בשוק היד השנייה? 66,673 שקלים. נאחל לכם שבשנה הקרובה תוכלו להרשות לעצמכם יותר ובכל התחומים.