גלגלים רזרביים
מרגישים חזרה לשגרה באופק עם היצע חדש. קרסו מוטורס השיקה את הדור השמיני של ניסאן סנטרה המשפחתית (בתמונה למטה), שהושקה לראשונה ב־1982 וכבר נמכרו למעלה משישה מיליון רכבים שלה ברחבי העולם. מחיר המועמדת החדשה יתחיל ב־135 אלף שקלים. הדור החדש זכה בין היתר לשדרוגים במראה החיצוני וקיבל מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק, ארבעה צילינדרים, שמחליף את מנוע ה־1800 סמ"ק. מדובר במנוע חזק יותר, בעל הספק של 149 כ"ס. לרכב חבילת אמצעי בטיחות שזוכה לציון שש ברמת האבזור.
עוד מכונית נפלאה שנוחתת כאן היא פיג'ו 208 החדשה שתוצע, שימו לב, בגרסת בנזין ולצדה גרסה חשמלית מלאה. מחיר גרסת הבנזין יחל מ־119 אלף שקל, ואילו הגרסה החשמלית כבר יותר יקרה ותחל מ־153 אלף שקל. חוץ מהעיצוב המרהיב, האבזור והחדשנות המרתקת, ההבדל הגדול נמצא כמובן ביחידות ההנעה. גרסת הבנזין תגיע עם מנוע בנפח 1,200 סמ"ק ויכולת להפיק 130 כ"ס, ואילו גרסת החשמל תגיע עם מנוע המסוגל לספק 136 כ"ס ולעבור 339 ק"מ מטעינה לטעינה (לפי תקן ה־WLTP).
קצת נתונים על שוק הרכב בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020. במקום הראשון בטבלת המכירות ניצבת יונדאי, שנייה טויוטה, שלישית קיה, רביעית סקודה, ובמקום החמישי מיצובישי. בין החמש היחידה שמדווחת על צמיחה, לעומת השנה שעברה, היא סקודה, שמכירותיה גדלו בארבעה אחוזים. ומהם הדגמים הנמכרים ביותר? במקום הראשון יונדאי איוניק היברידי, בשני טויוטה קורולה היברידית, בשלישי קיה פיקנטו, ברביעי יונדאי I20 ובחמישי סקודה קודיאק.