ענף הרכב הישראלי בצל הנגיף

הקורונה נחתה על ענף הרכב הישראלי בדיוק כפי שנחתה על כל ענף אחר במשק. אבל לענף הרכב הישראלי יש דרכים משלו להתמודד עם המצב

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מכונאי
מכונאי | צילום: Shutterstock

ראשית אולמות התצוגה של יבואני הרכב לא סגורים במלואם. שנית, במוסכים של יבואני הרכב הוחלט לעבור למתכונת עבודה שמאפשרת מתן שירות ללקוחות כמעט בכל מצב, ומעבר לכך, יבואני הרכב הצליחו גם למצוא פתרונות יצירתיים לחוליות הכי חזקות בשרשראות האספקה שלהם, מרכזי המסירה. כך הם עשו זאת

יבואני הרכב כאמור אינם רק מוסכים ומכירת מכוניות, גם למרכזי המסירה יש תפקיד מכריע. במקרה של מרכזי המסירה המצב שונה: מרכז מסירה תלוי בכמה מכוניות יבואן הרכב מכר, כלומר אם נמכרו מכוניות אז למרכז המסירה יש פרנסה. במהלך החודשים האחרונים יבואני הרכב דאגו לחלק את מרכזי המסירה שלהם לאזורים הרמטיים וגם לחלק את צוותי ההכנה והמסירה לצוותים שאסור להם להתראות זה עם זה.

המשמעות היא שכל מרכזי המסירה של יבואני הרכב ממשיכים לעבוד. לכן מרכזי המסירה של יבואני הרכב עבדו במהלך החודשים האחרונים במלוא הקיטור כדי להתמודד עם הביקוש שנוצר לפתע בישראל למכוניות, ביקוש שעד לפני כמה חודשים בכלל לא היה קיים.

חשוב לציין שבחודשים הקרובים המצב עלול להשתנות בגלל רשות המיסים ועלול גם לקבל רוח גבית: למי שלא מכיר, בתחילת שנת 2021 מחירי המכוניות החדשות עלולים להשתנות. הסיבה היא עדכון של השיטה שלפיה מחושבים מיסי הקניה על כל המכוניות החדשות בישראל. גם המכוניות ההיברידיות צפויות לסבול מעליית מס. והמשמעות היא שיבואני הרכב יעבדו קשה מאוד כדי למסור כמה שיותר מכוניות לפני סוף השנה ללקוחות שירצו לשמור את המחיר הישן.

בחלק מן המקרים היבואנים פשוט ישחררו מכוניות ממכס ויכינו אותן למסירה בחודש דצמבר, ובלבד שתהיה להם סחורה להתחיל את שנה הבאה. כך שבכל מקרה, כנראה שעל ענף הרכב לא צריך להזיל דמעה.

תגיות:
מוסך
/
רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף