השחקנית החדשה בתחום הרכב החשמלי הופכת את הקרב על הצרכן הישראלי למאתגר

SKYWELL יצרנית מסכים ענקית בסין שחצתה את הקווים, משיקה בישראל קרוסאובר חשמלי מרווח ועם מערך בטיחות מקיף. עוד מתחרה ראוי על הכיס והלב של הצרכן

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
SKYWELL
SKYWELL | צילום: עמית אגרונוב
2
גלריה

מהפכת כלי הרכב החשמליים מסין נמשכת. כעת מושק בישראל לא רק יצרן כלי רכב חדש - SKYWORTH היא שחקנית חדשה בתחום הרכב החשמלי, יצרנית מסכים ענקית בסין ש"חצתה את הקווים" והחלה לפתח בעשור האחרון כלי רכב חשמליים. הפעם חוגגים גם יבואן חדש, מותג ודגם חדש - הכירו את הקרוסאובר החשמלי - SKYWELL ET5, רכב פנאי בעל חמישה מושבים (בשנה הבאה מתוכננת להגיע גם גרסת שבעה מושבים), עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס, הילוך קדמי יחיד, האצה ל־100 קמ"ש ב־7.9 שניות, וסוללה חשמלית מכובדת, 72 קוט"ש, עם טווח חשמלי מוצהר של 520 קילומטר.

גם הטווח הריאלי טוב, טווח שכולל: נהיגת מבחן מעט “לוחצת", כבישים ישראליים בכלל, כבישים ישראליים בצפון הארץ בפרט, פקקים פה ושם, עליות ועוד - טווח אמיתי של 380־420 קילומטר.הטווח הזה הופך את ET5 לשחקן רלוונטי בשוק הרכב החשמלי, שבו רכב עם טווח הנמוך מ־400 קילומטר אמיתיים, לא יכול לנסוק, כך לפי טבלאות המכירות. כל מה שנותר לבדוק כעת הוא את ET5 בפועל, בכביש, מה בו ימצא חן בעיני הצרכן הישראלי, ומה מחירו ההתחלתי.

לפני הכל, חייבים לומר משהו על כניסת היצרנים/מותגים/דגמים מתוצרת סין לארצנו, ועל סין כמעצמת רכב חשמלי. שוק הרכב החשמלי הסיני הוא הגדול בעולם, עם ייצור של כמעט 5.5 מיליון כלי רכב עד 2020, ותכנון לעוד שלושה מיליוני כלי רכב חשמליים בשנים הקרובות. היא למעשה עוקפת את ייצור כלי הרכב החשמליים באירופה וארצות הברית גם יחד. סין שמה דגש על ייצור כלי רכב חשמליים לעם, פחות רוח וצלצולים, יותר מרווח פנים ופרקטיות, ועושה זאת במרץ, בגיבוי כלכלי נרחב.

בישראל, העמיתה המזרח תיכונית, נחתו, תוך מספר שנים מועט, מספר מותגים סיניים בולטים, בהם MG, אייווייס (Aiways), MAXUS מקבוצת SAIC הסינית, מעצמה קטנה משל עצמה, GAC, SERES וכלת השמחה SKYWELL, (צפוי גם AION בהמשך, ומותג GEELY בקרוב מאוד. עליו תקראו פה בשבוע הבא).

SKYWELL
SKYWELL | צילום: תומר פדר

בתחילת כל מבחן ברכב חשמלי, ישנן עשר הדקות הראשונות שבהן לוקח לאסימון שלי, שלנו - סוקרים, כתבים, עיתונאי רכב באשר הם, ואני מרשה לעצמי לדבר ברבים, מאחר שבשיחות פתוחות, מסתבר שאנחנו חווים את אותן חוויות - לרדת, לאט־לאט, ואז באחת נופל, ואנחנו מבינים שמדובר ברכב מבחן עם מנוע חשמלי 100%, וסטייל הנהיגה שלנו חייב לעבור התאמה למציאות ולטווח הנסיעה המוכתב על לוח המחוונים הדיגיטלי, טווח לא סלחני, אחרת נסיים בחיפוש ארוך אחר עמדת טעינה או פשוט על גרר.

תגיות:
מעריב סופהשבוע
/
רכב חשמלי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף