במסגרת התכנית, יוכלו הצעירים ליהנות מהטבת סבסוד של חבילה בת 18 שיעורים פרטיים.

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחלק כ-1,600 חבילות לימוד אנגלית מדוברת לרשויות הזוכות. החבילות יחולקו במסגרת פעילות מרכזי הצעירים של המשרד. 

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל:" שליטה באנגלית הפכה לתנאי סף במקומות עבודה וכלי עבודה חיוני בשלל מקצועות, בעיקר כאלו שבמחסור. המשוכה הראשונה בה נתקלים הצעירים היא בדרך כלל בלימודי התואר או ההכשרה המקצועית. מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יזכו לתמיכה של המשרד בחבילות לימוד אנגלית מדוברת ויעשו צעד משמעותי להשתלב בלימודים ובעבודה."

אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, בעולמות האקדמיה, המסחר והדיפלומטיה. הרצון להשתלב בתפקידים משמעותיים בחברות רב לאומיות מצריך כיום אף מעבר ראיון באנגלית. 

חלוקת החבילות היא המשך למיזם שהמשרד מפעיל ביחד עם קבוצת הג'רוזלם פוסט במגוון ערוצים. לאורך תקופת המיזם פעל המשרד בקרב צעירים, כמו גם מבוגרים יותר שנקלעו למצוקה תעסוקתית בתקופת הקורונה, בין כעצמאים ובין כשכירים. המשובים שהתקבלו היו מצוינים, כאשר הלומדים ציינו רמת הוראה גבוהה מאד, גישה מותאמת אישית וחווית לימוד, שמעבר לשיוף מיומנויות הקנתה בטחון לנהל שיחה באנגלית.

ענבר אשכנזי, מנכ"לית הג'רוזלם פוסט: "היוזמה המבורכת של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מייצרת הזדמנות נהדרת לצעירים, ואני סמוכה ובטוחה שבאמצעות שיתוף הפעולה נצליח להעניק לצעירים באזורים אלו כלי נוסף למימוש הפוטנציאל שלהם ברמה המקומית והגלובלית. 

אני מברכת את החלטת המשרד שמבין את חשיבות הנושא, כמו גופים גדולים ממשלתיים ופרטיים שמכירים בצורך לשיפור האנגלית המדוברת לכל צורך שהוא כחלק מהשקעה לעתידם של העובדים."

אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "זה מכבר שהשפה האנגלית היא מיומנות חיונית כבר מגיל צעיר מאד. הטכנולוגיה חושפת אותנו למענים אדירים אך גם לאתגרים מגוונים, בכל תחומי החיים. לכפר הגלובלי אין גבולות, ואנשים מכל העולם מכירים ומתקשרים, כשהשפה האנגלית היא הגשר המחבר. אנו שמחים על הצלחת המיזם והאפשרות להציע שוב את ההטבה לצעירי הנגב הגליל והפריפריה החברתית."