הכתבה נכתבה בשיתוף איציק חיימוב – חברת עורכי דין

פוליסת התלמידים נועדה לכסות כל הוצאה שנגרמה לילד עקב פגיעה כתוצאה מתאונה אישית, להעניק לו טיפול רפואי קצר וארוך מועד ולאפשר לכם להתמקד בהחלמה ובשיקום עד לחזרה לתפקוד מלא.

שלא תדעו, אבל חשוב שתדעו
אנו מאחלים לכם ולילדכם בריאות שלמה ומקווים שלעולם לא תחוו את הרגעים האיומים שבהם אתם מתבשרים שילדכם חלילה נפגע, אבל חשוב שתדעו כי פוליסת תלמידים שנעשתה עבור ילדיכם על ידי המוסד הלימודי שבו הוא מתחנך ( פעוטון, גן ילדים, בית ספר, מוסד חינוכי ) יכול להעניק לכם שקט נפשי וכיסוי כמעט לכל מקרה שבו ילדכם נפגע, גם לאחר שעות הפעילות של בית הספר וגם אם הפגיעה אירעה מחוץ לשטח בית הספר. עובדה זו אינה ידועה להורים רבים ובהינתן מצב בו הילד נפגע הם ממהרים להפעיל את הביטוח הפרטי שלהם או את קופות החולים, ללא צורך. לכן חשוב שתדעו – אם הילד או הילדה שלכם לומד במוסד חינוכי המוכר על ידי משרד החינוך, החל מגיל שלוש ועד גיל 18 הוא זכאי לכיסוי רפואי שיאפשר לו להשתקם ולמצות את יכולותיו. 

פוליסת תלמידים – כל מה שההורים לא יודעים
אף הורה לא רוצה לקבל את שיחת הטלפון שבו הוא מתבשר שילדו האהוב נפגע, אך בתוך עננת הדאגה לשלומו ולהחלמתו, יש לפחות נקודת אור קטנה – פוליסת הביטוח שנעשתה עבורו כחניך במוסד לימודי מוכר יכולה לכסות את ההוצאות אשר ייגרמו לכם עקב הפגיעה הן במישור הגופני והן במישור הנפשי. להלן המקרים שבהם תהיו זכאים לפיצוי עבור ילדכם:

  • מוות כתוצאה מתאונה
  • נכות מלאה וקבועה
  • נכות חלקית 
  • נכות זמנית – מפצה בגין ימי המחלה 
  • החזר הוצאות רפואיות שאינן מכוסות על פי חוק בריאות ממלכתי
  • הוצאות שנגרמו עקב חילוץ נפגעים הנתונים במצוקה
  • החזר הוצאות שנגרמו להורי התלמיד
  • הורה אשר התלווה לפעילות מטעם המוסד החינוכי

הפוליסה אינה מכסה מקרים של תאונת דרכים, תאונת עבודה או פגיעה עקב פעולת איבה. 

מי זכאי לפוליסת תלמידים?
כל ילד וילדה בישראל אשר לומד במוסד חינוכי המוכר על ידי משרד החינוך החל מגיל שלוש ועד לגיל 21, כולל מעון, פעוטון, גן ילדים ובית ספר יסודי, חטיבה ותיכון. בנוסף, הורה אשר לוקח חלק בפעילות בית ספרית כגון יום עיון, ליווי של טיול, פעילות ספורטיבית או מילוי מקום עקב שביתת צוות ההוראה, יהיה זכאי לביטוח באותו היום שבו השתתף בפעילות.  

מתי ואיפה תקפה הפוליסה? 24/7
הורים רבים סבורים כי פוליסת התלמידים מכסה רק הוצאות של תאונות אישיות שנגרמו בתוך שטח בית ספר, אולם פוליסת התלמידים פעילה לאורך כל ימי השנה ( גם חופשים ) ובכל מקום שבו הילד נמצא בין אם הוא שוהה במוסד החינוכי ובין אם לא. הוא חל גם על משלחות לחו"ל ( כולל הורים מלווים)  וגם על פעילויות חינוכיות המתרחשות מחוץ לכותלי בית הספר. לדוגמא, תוכלו להעזר בפוליסה גם אם הילד נפגע בגינה הציבורית או בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו ואפילו בבית. לסיכום, הפוליסה תקפה 24/7 ! בכל זמן ובכל מקום!

מהי תאונה אישית?
תאונה אישית מוגדרת על פי לשון החוק כאירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי ואשר גרם לנזק גופני. הפוליסה תכסה את כל תהליך השיקום וציוד עזר שתאלצו לרכוש או להשכיר עקב הפגיעה וטיפולים רפואיים שונים. באופן זה, תוכלו להשתחרר מן הדאגה להיבט הכלכלי של התאונה ולהתמקד אך ורק בהחלמה, בשיקום ובחזרה לחיים מלאים של הילד/ה, שובם אל ספסל הלימודים ואל השגרה המבורכת. תאונה אישית כוללת מקרים שבהם ילדיכם נפגע עקב פעילות בבית הספר, פעילות  ספורטיבית בשעות הפנאי, תאונה שאירעה בשעות הפנאי, תאונה שקרתה במהלך בילוי פרטי, נפילה בשטח ציבורי או בבית, פגיעה בגן שעשועים, פגיעה כתוצאה מאלימות או טביעה. 

רשלנות ואשמה 
על מנת לקבל את הפיצוי המגיע לכם בפוליסה אין שום צורך להוכיח אשמה או לחפש מי אשם בתאונה. אולם, אם ידוע לכם בוודאות כי התאונה התרחשה עקב רשלנות, הינכם זכאים לתבוע, בנוסף, ישירות את הגורם שהתרשל, בין אם זו העירייה או המועצה המקומית, המוסד החינוכי או כל גורם אחר שלדעתכם גרם לבנכם או ביתכם להפצע. אמנם המאבק המשפטי לא יחזיר לילדכם את הזמן האבוד ולא ייקח ממנו את הכאב והפחד שנגרם לו עקב הפגיעה,  אבל באמצעותו תוכלו למנוע את המקרה הבא ולהגן על כל הילדים שעדיין חשופים לאותה הסכנה. 

אל מי פונים?
באתר משרד החינוך מופיעה כתובת לפניות במקרה שתזדדקו להפעיל את הפוליסה, אולם אנו ממליצים לשכור עורך דין סמוך ככל הניתן לאירוע כדי להתחיל לאסוף את הפרטים החשובים כיצד קרתה התאונה, מדוע היא קרתה והאם היא התרחשה עקב רשלנות. עורך דין המומחה לדיני נזיקין יהיה שם בשבילכם לכל ההליך המשפטי מתחילתו ועד סופו כדי להרגיע, לייעץ, לכוון ולקחת על עצמו את כל נושא הטיפול בתביעה בזמן שאתם מקדישים את עצמכם לילדכם שזקוק לכם. חשוב שתהיו רגועים ופנויים נפשית לטפל בו ולהיות שם למענו בזמן שהוא מתאושש ומחלים ולאפשר לבעלי הנסיון והמקצוע לנהל את ההליכים המשפטיים. 

איציק חיימוב – חברת עורכי דין 
המשרד בעל מוניטין ונסיון רב בהגשת תביעות נזיקין ובמיצוי כל זכויות הלקוח שלנו מול חברות הביטוח השונות, ביטוח לאומי ועוד, כדי שאתם תוכלו להסיר דאגה מלבכם ולהתמקד אך ורק בהחלמה ובשיקום ובחזרה לחיים מלאים. חשוב לנו לעמוד לצידכם ברגעים הכי קשים כדי שתדעו שאתם לא לבד במאבק לקבלת פיצויים ולקבל את כל המגיע לכם הן מבחינת טיפולים רפואיים, ציוד רפואי, פיצוי על אובדן ימי עבודה ולימודים וגם סיוע נפשי להתגברות על הטראומה ולהחלים גם ממנה בהצלחה. 

איך אנחנו יכולים לסייע לכם?
כדי שאתם תוכלו להתמקד אך ורק בהיבט הרפואי של ילדכם, לתמוך בו, לשהות לצד מיטתו, לסעוד אותו ולהיות שם בשבילו, אנחנו נטפל בהיבט המשפטי של הפגיעה, נמצה את זכויותיכם ונדאג שתקבלו את מקסימום הפיצויים המגיעים לכם כחוק. חשוב לנו שתדעו שיש מישהו מאחוריכם שפועל למענכם יומם וליל עד להשגת הדרוש לכם לשיקום מלא וכיסוי של כל צורכי הילד, או שלכם, אם חלילה אתם אלו שנפגעתם. 

תביעת רשלנות 
במידה והתאונה התרחשה עקב התרשלות של גורם מסויים, בין אם זו העירייה או המועצה המקומית או כל גורם אחר, נדאג להלחם עבורכם ולהשיג את כל המגיע לכם גם כדי שתוכלו לזכות בשקט נפשי וגם כדי שניתן יהיה למנוע את המקרה הבא. הנסיון הרב שרכשנו לאורך השנים הרבות בהן אנו מטפלים במקרים כגון אלו עומד לרשותכם לכל מטרה. 

לייעוץ פרטני אנא צרו איתנו קשר בשיחת ווטסאפ

הכתבה נכתבה בשיתוף איציק חיימוב – חברת עורכי דין