הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטריק

לפני כמה ימים הגעתי לבית של חברה לעזור לה להכין ארוחת ערב, ועל השיש נחו להם בגאווה נוצצת סט הסכינים החדש של נינג'ה הכולל משחיז ומגוון סכינים. עכשיו רק שתבינו, זו בחורה שמאז ומתמיד הביאה אוכל מוכן הביתה והכי הרבה שהיא עשתה עם סכין זה לחתוך סלט או שניצל מוכן, והנה על השיש עומד לו סט הסכינים מוכן לפעולה ומתברר שהיא משתמשת בהם ללא הרף ונהנית מכל רגע.

אמנם נורא קל ליעד את הכתבה הזו לחובבי הבישול הרציניים, אלו שמחזיקים כמה וכמה סוגי סכינים וסכיני שף התלויים להם בגאווה על הקירות. אבל בעיני, סט הסכינים של נינג'ה הוא המענה המושלם דווקא לחובבי הבישול היומיומי ולאלו שנהנים לבשל ומחפשים איך להשתדרג בעולם הבישול.

מערכת 16 הסכינים + משחיז מובנה של נינג'ה באה לתת מגוון פתרונות בערכה אחת ובעיקר להפוך לכם את החיים במטבח לקלים ומהנים יותר וזאת בכמה דרכים.

להישאר תמיד חדים 
בואו נדבר על הפיל שבחדר - ההשחזה. כולנו מחזיקים בסכינים קהות בדרגה זו או אחרת, מצב הנובע מחוסר תשומת לב או ידע. לכולנו יש שיטות ביתיות להשחיז סכינים שאבא שלנו, או הקצב הקבוע שלנו, הציע לנו פעם - מתחתית של צלחת ועד שיוף סכין בסכין. חלק מהשיטות נכונות ודורשות ידע מקצועי בתחום וחלק מהשיטות עלולות לפגוע בסכין ויתרה מכך בבטיחות שלכם בעבודה עם סכין שלא הושחזה כראוי. 

חברת נינג'ה, כמי שידועה בלקחת את הקטגוריות שלה צעד אחד קדימה, הכניסה למערכות הסכינים שלה אופציה נוספת אחת שטרפה את כל קלפי המשחק - מערכת השחזה בילד אין שמתאימה לסכינים המגיעות בכל סט ומספקת השחזה אחת מיידית בכמה שניות, בקלות וללא מאמץ, ושומרת על הסכינים שלכם תמיד חדות כמו ביום הראשון של הקניה!.

המשחיז בנוי מגלגל אבן השחזה בטכנולוגיית StaySharp , הפועל בצורה דינמית ומתאים את עצמו לסכיני הנינג’ה השונות. ההשחזה האחידה והמאוזנת של הלהב מחזירה את הסכינים לחדות המקורית שלהם תוך שניות ובלי מאמץ, ממש כמו סכין חדשה כל פעם מחדש.
כל מה שצריך זה להכניס את הסכין אל המכשיר, להחליק את הידית מעלה ומטה עשר פעמים, לשחרר ולחזור לעבוד, בלי להתעסק אם הלהב שויף עד לרמה הרצויה, או באיזו זווית להחזיק את הסכין. את כל השאלות האלו חברת נינג'ה כבר פתרו לכם.

שריג, היבואנית הרשמית של נינג'ה בישראל, מאמינה במוצר עד כדי כך שהיא מקנה 10 שנות אחריות על הסכינים ו-30 ימי ניסיון.

STAY SHARP  - סט הסכינים של נינג'ה  (צילום: שריג אלקטריק)
STAY SHARP - סט הסכינים של נינג'ה (צילום: שריג אלקטריק)

סכין המתאימה לכל משימה
לכולנו יש את הסכין האהובה עלינו, לחלק זו תהיה סכין שף שהם קנו במיטב כספם והשחיזו שוב ושוב ולחלק זו תהיה סכין קטנה שהם קנו בשוק והיא חותכת מדהים גם את הבטטה הכי עיקשת.

אבל ברגע שתיתנו לאנשים האלו את האופציה להחזיק ולהיחשף לעוד סכינים, התלות באותה סכין תרד והיעילות והנוחות במטבח רק תעלה. 
עם כל הכבוד לסכין שף, היא לא מתאימה לפילוט דג, או לחדור לתוך קישוא ולרוקן אותו ועם כל הכבוד לאותה סכין קטנה ושובבה היא לא באמת תתמודד עם בשר בקר או תהיה נוחה לחתוך ירקות גדולים. לכל סכין מטרה משלה ולהחזיק יותר מסכין אחת ואפילו יותר משלוש, יקל וישפר את עבודת המטבח שלכם בצורה משמעותית ויפתח לכם עולם חדש במטבח.

בסט הסכינים של נינג'ה תמצאו מגוון סכינים שאת חלקם אתם מכירים וחלקם עלולים להיות חדשים לכם, אך מאד שימושיים וכאלו שיפתחו לכם צוהר לעולם חדש של עבודה במטבח:

  • סכין שף 20 ס”מ – סכין רב תכליתית שרובנו מכירים. מיועדת לפריסה, קיצוץ, חיתוך דק וקוביות ותתאים לעבודה עם נתחי בשר וירקות ושליטה מרבית בקיצוץ.
  • סכין סנטוקו 18 ס”מ – סכין רב תכליתית בעלת שקעים לאורך הלהב המסייעים לחיתוך דק וקוביות ומונעים הידבקות של מזון לסכין. הסכין מתאימה לחיתוך בשר ולירקות עמילניים כגון תפוחי אדמה ובטטות וגם לעגבניות שנוטות להתפרק בחיתוך.
  • סכין לחם 20 ס”מ – סכין בעלת להב משונן העוזר לפרוס מאפים ולחמים בלי למעוך או להרוס את מרקמם, תאמינו לי שלא תחזרו לחתוך לחם באף דרך אחרת אחרי הסכין הזו. זו סכין שתהיה טובה גם לחתוך דברים קפואים שדורשים ניסור קל.
  • סכין פילוט 15 ס”מ –  סכין ארוכה וגמישה מיועדת לפילוט דגים, חיתוך והפרדת בשר מהעצם המתאפשרים מתוך אותה גמישות ונוחות עבודה.
  • סכיני פריסה: במארז ישנן 3 סכיני פריסה שונות לשימוש יומיומי, שיספקו לכם מענה לשפע של שימושים וחיתוכים במטבח:
    סכין פריסה גדולה 20 ס”מ מספקת אחיזה ושליטה יציבה ולכן מיועדת לחיתוך פרוסות של ירקות ופירות גדולים, עוגות ופשטידות וגם פריסה של בקר או עוף צלוי 
  • סכין פריסה בינונית 13 ס”מ – מיועדת לחיתוך ופריסת ירקות ופירות קטנים יותר ותהיה נהדרת לניקוי תוכן של ירקות למילוי לדוגמא קישואים, ובעיקר תשמש אתכם למשימות היום-יומיות
  • סכין פריסה קטנה 9 ס”מ – מיועדת לחיתוך וקילוף ירקות ופירות קטנים ותהיה נהדרת לא פחות כשאתם עובדים על נתח בקר ורוצים להוריד פיסות שומן קטנות בלי לפגוע בנתח עצמו.

נינג'ה צירפה לסט הסכינים עוד 2 סוגי כלים שמשדרגים את העבודה ואת חווית האכילה:

  • מספריים –  לא מספיק אנשים מודעים לשימושים השונים שיש למספריים במטבח וחבל שכך, המספריים מספקות לנו עבודה מדויקת בגזירה וחיתוך של חומרי גלם ומרכיבים קשים כמו אגוזים, נתחי עוף ובשר ומרכיבים רכים כמו עשבי תיבול, ירקות עליים ועוד, הן נותנות מענה מידי לפתיחת אריזות  ובנוסף הן מתפרקות וקלות לניקוי. אני מבטיחה לכם שברגע שתתחילו להשתמש בהם תגלו שאתם לא יכולים בלעדיהן.
  • 8 סכיני סטייק 11 ס”מ – התוספת הזו מקפיצה כל שולחן אירוח שמגיש בשר. הם מרשימים ויפרסו בקלות כל נתח בשר מוכן, בעיקר סטייקים, עוף, צלעות ודגים.

STAY SHARP  - סט הסכינים של נינג'ה  (צילום: שריג אלקטריק)
STAY SHARP - סט הסכינים של נינג'ה (צילום: שריג אלקטריק)

איכות ונוחות לא פשרות 
סכינים שונות לשימושים שונים זה טוב ויפה, אך אם הסכינים אינן נוחות או איכותיות - ההנאה, נוחות ואף בטיחות המשתמש נפגעים. לא מעט אנשים מוצאים את עצמם רוכשים סכין בלא מעט כסף ולאחר תקופה קצרה מגלים שהסכין מלאת חלודה או לא נוחה לאחיזה והיא מוצאת את עצמה מונחת עמוק במגירה או נזרקת.

הסכינים של נינג'ה עשויים פלדת אל חלד גרמנית, להבי הסכינים מחושלים ובעלי להב חד לחיתוך מרכיבים קשים ובזווית חיתוך חדה, עמידים בפני חלודה וחזקים לכל משימות המטבח. כל הסכינים בעלי ידיות אחיזה ארגונומיות לעבודה נוחה וממושכת ובנויות מיחידה אחת כלומר, גב הסכינים מיושר מהידית ולקצה הלהב ומבטיח איכות ועמידות לאורך זמן וכמובן איזון מושלם המספק שליטה מלאה בעבודה ולתחושה שהסכין היא חלק מהיד.

כל הטוב הזה מרוכז במתקן אחד שעושה גם סדר במטבח ונראה כמו סמל סטטוס, לא משאיר את הסכינים מפוזרות בכל מיני מקומות ושומר עליהן במקום בטוח. בקיצור כמו בכל מוצר של נינג'ה- כמה חכם- ככה קל.

מערכות הסכינים של נינג'ה מגיעים בשלושה סטים: מערכת של 16 סכינים ומשחיז, מערכת של  6 סכינים ומשחיז וגם מערכת של סכין שף מקצועי עם משחיז קבוע.

כמו בכל המוצרים של נינג'ה ,גם פה ישנה אחריות ארוכה של עשר שנים (שנת אחריות מלאה ותשע שנות אחריות מוגבלת על הסכינים, בכפוף לתקנון באתר שריג) ו-30 ימי ניסיון.

ניתן לרכוש באתר שריג, מחסני חשמל והמשביר לצרכן.

הכתבה נכתבה בשיתוף שריג אלקטריק