השנה חודש הקניות היה רחוק מלהיות סטנדרטי. הסנונית הראשונה, ה-ShoppingIL ביוזמת google, שבדרך כלל מבשרת את תחילת החגיגות, שינתה את פניה. השנה מציין ShoppingIL by Google עשור של תמיכה בעסקים מקומיים באמצעות קידום המסחר המקוון בישראל. כחלק מהמאמצים הנרחבים לחיזוק הכלכלה בארץ, האירוע השנה אינו תחום בזמן ופתוח בפני כל עסק ישראלי שרוצה להצטרף. הנה מספר עסקים ישראלים שהחליטו לתרום:

סודהסטרים בשת''פ עם האמן דדה למען עמותת נט''ל (צילום: יח''צ)
סודהסטרים בשת''פ עם האמן דדה למען עמותת נט''ל (צילום: יח''צ)

סודהסטרים 

חברת סודהסטרים משתפת פעולה עם האמן @dedebandaid (דדה),  במטרה להעלות את המודעות לצורך בסיוע ותמיכה נפשית לנפגעי פוסט טראומה על רקע לאומי, ויחד יצרו מהדורה מוגבלת של בקבוקים עם איורי פלסטר "פצעי טרור", אשר כל הרווחים ממנה ייתרמו לעמותת נט"ל, עמותה המעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי.
עמותת נט"ל מגויסת מאז תחילת המלחמה לשיקום בריאות הנפש של אזרחי ישראל ורואה בכך חלק בלתי נפרד מהחוסן הנדרש לשיקום החברה בישראל.
לדברי שלומי בכור, מנכ"ל סודהסטרים ישראל: "בימים אלו בהם כולנו עומדים המומים וחסרי מילים, בחרנו בפלסטר, אייקון המסמל תהליך ריפוי, שהחברה הישראלית כל כך זקוקה לו.  אנחנו עומדים יחד עם כל עם ישראל בזמנים קשים אלו ושמחים לחבור לעמותת נט"ל אשר עושה עבודת קודש בריפוי הנפשי אישי של כל אחד ובסופו של דבר גם הקהילתי והלאומי. אני משתתף בצער המשפחות של הנרצחים והנופלים, מאחל החלמה לפצועים ומתפלל לשובם של כל החטופים בשלום".

מזקקת M&H  (צילום: טל אלפנדרי)
מזקקת M&H (צילום: טל אלפנדרי)

מזקקת הוויסקי הראשונה בישראל M&H

מזקקת הוויסקי הראשונה והגדולה בישראל, M&H (מילק אנד האני), משיקה וויסקי אשר נוצר במיוחד לזכר קורבנות אירוע הטרור הנוראי שאירע ב-7.10 בעוטף עזה. סינגל מאלט Spirit Of Hope, שהתיישן בחבית יין אדום לשעבר של יקב ויתקין, אשר כל הרווחים ממכירת הוויסקי יתרמו לתנועה הקיבוצית לשיקום ובנייה מחדש של יישובי עוטף עזה.  בקבוק הוויסקי מעוטר בדגל ישראל ובמהדורה מוגבלת אשר תימכר באתר ב-350 שקלים בלבד. במסגרת אירועי שופינג IL של google מזקקת M&H מציעה  מבצעים באתר המזקקה של עד 20% הנחה על מהדורות מיוחדות ו-15% הנחה על סיורים במרכז המבקרים.
מחיר: 350 שקלים לבקבוק של 700 מ"ל
רחוב התחיה 16 תל אביב
הזמנה דרך אתר המזקקה 

פרויקט מחברת של תקווה (צילום: שירז להב)
פרויקט מחברת של תקווה (צילום: שירז להב)

מחברת של תקווה - סטודיו דויס ודאבלטיז

סטודיו דויס ודאבלטיז חברו יחד ועיצבו את "מחברת של תקווה". לדברי המעצבות: "מקום שתוכלו לכתוב בו את כל התפילות והתקוות, מקום שתוכלו לחזור יחד איתו לשגרה, מקום שיזכיר לכן את הכוח שלנו".
המחברת מיוצרת בדפוס בארי, מפעל עוגן לבני קיבוץ בארי אשר הוקם בשנת 1950 בקיבוץ הגובל בעזה והוא מחלוצי שירותי הדפוס בארצנו ומקור הכנסה מרכזי לקיבוץ. הפרויקט "מחברת של תקווה" הינו פרויקט ללא מטרות רווח - כל ההכנסות מהפרויקט ייתרמו לשיקום העוטף. המחברת ומוצרים נוספים של המעצבות יימכרו במסגרת ה-ShoppingIL.
מחיר: 80 שקלים, באתר

יוגי פאן, קוביות עץ (צילום: יח''צ)
יוגי פאן, קוביות עץ (צילום: יח''צ)

יוגי פאן, מותג ישראלי למשחקי יוגה חינוכיים 

משחקי יוגה לילדים הם כלי חינוכי, מקורי ומשמח לפיתוח כישורים רגשיים, חברתיים, פיזיים וקוגניטיביים. משחקי הקופסא של המותג עשויים מחומרים טבעיים. ניתן ליהנות מהם בבית או בחוץ - לזמן איכות עצמאי או משפחתי. כל המשחקים פותחו בישראל, והם מתאימים למתרגלים מנוסים וגם למי שעוד לא מכיר את היוגה כלל וכלל.
במסגרת shopping IL תינתן הנחה של החל מ-10% הנחה באתר על כל המשחקים ובנוסף, כל מי שקונה משחק יוגי פאן יתרמו משחק עבור ילדים שנפגעו בעקבות המלחמה. 

פירמידת התפתחות של libi & lili (צילום: ספיר מטמון)
פירמידת התפתחות של libi & lili (צילום: ספיר מטמון)

Libi & Lili משחקי התפתחות – תרומת משחקים לילדי העוטף 

בית המלאכה Libi & Lili של מאיה אדטו מציע משחקי ביזיבורד בעבודת יד כחול-לבן. המשחקים מתאימים לתינוקות ולפעוטות, והם תורמים לשיפור והתפתחות מוטוריקה עדינה, כישורי חיים ודמיון וכמובן להנאה צרופה מהמשחק ולשעות של תעסוק.
לדוגמא ביזיבורד-פירמידה - משחק מגניב אשר הופך בקלות למשטח ענק שאפשר לפרוס על הרצפה. משחק שמתאים גם למשחק לבד וגם משותף, עם עוד שניים או שלושה ילדים.
באתר ניתן למצוא הנחות מגוונות. במסגרת אירועי שופינג IL של google, הפירמידה תעלה 392 שקלים (אחרי 20% הנחה). על כל קניה באתר יוצאת מתנה לילדים המפונים מאזורי המלחמה.

לבידו קרם לחות לעור שמן (צילום: אורלי אייל-לוי)
לבידו קרם לחות לעור שמן (צילום: אורלי אייל-לוי)

לבידו 

מוצרי לבידו מוצרים מיוצרים בארץ ומשווקים גם במדינות שונות ברחבי העולם. ללבידו יש מוצרי טיפוח טבעים בניחוחות ארומתרפיים מרגיעים, וכרגע הם מציעים באתר שלהם גם מארזי טיפוח מסובסדים לחיילים ולחיילות. רוכשים באתר והמארז נשלח ישירות לשטח לחיילים ולחיילות. מחיר: החל מ-79 שקל.