הכתבה נכתבה בשיתוף שי פינוי דירה

לא אחת, יוצא מצב בו לאחר פטירת אדם ערירי או שחי לבדו, קרוביו או בני משפחתו הרחוקה שנדרשים לטפל בדירתו מגלים לפתע דירה מוזנחת שעשויה להיות מלוכלכת ומזוהמת ממש, מבולגנת ועמוסה בריהוט ובחפצים שונים שקשה מאוד לדעת מאיפה להתחיל לטפל במיון ובפינוי שלהם.
במקרים כאלה בדרך כלל חברים ובני משפחה לא ביקרו בדירתו של הנפטר במשך שנים, וכך, מבלי שאף אחד ידע, הדירה הוזנחה ועצוב לומר שישנם מקרים רבים כאלו.

במקרה של פינוי דירת נפטר/ת, אין בעל דירה או מקורב שיוכל ללוות את תהליך הפינוי תוך כדי שמירה על כבוד הנפטר/ת, רהיטיו וחפציו. בכל זאת מדובר במצב רגיש מאוד בו יש לפנות חיים שלמים של אדם שהלך לעולמו.

כמו כן, יש גם מקרים בהם הנפטר הוא ערירי ומגלים שהוא הלך לעולמו רק מספר ימים לאחר פטירתו, מצב המחייב ניקיון מיוחד של הדירה ושמירה יתרה על כבודו ופרטיותו של הנפטר. במקרים כאלו עבודת הפינוי נעשית בדיסקרטיות מלאה. שכנים או מבקרים אחרים לא מורשים להיכנס לדירה או להציץ ולבחון את המתרחש בה במהלך הפינוי.

כמו כן תכולת הפינוי כולה מוסתרת בשקיות אטומות, ארוזה בקרטונים ומפונה למשאית ייעודית לפינוי ולא למכולה פתוחה שאנשים יכולים לראות את החפצים הנזרקים לתוכה ואף לקחת מהם לעצמם ככל שירצו בכך.
כמובן שישנם חפצים בעלי ערך שבמידת האפשר, רצוי שיגיע נציג של המשפחה או עו"ד ממונה / אפוטרופוס להמשך טיפול בהם.

פינוי דירות נפטרים  (צילום: שי פינוי דירה)
פינוי דירות נפטרים (צילום: שי פינוי דירה)

עבודת פינוי תכולת דירת הנפטר ברגישות ובסבלנות
 
נקודה חשובה במיוחד כאשר מדובר בעבודת פינוי דירות נפטרים, היא סידור ומיון כל החפצים והריהוט. נהוג לחלק את החפצים בסדר הבא:

  1. העברת חפצים לבני משפחה אם ישנם.
  2. העברה לתרומה – דרך משרד הרווחה או עמותות וארגונים נבחרים.
  3. העברת חפצים וריהוט למחזור. הרגשה טובה לדעת שכל החפצים של הנפטר הולכים לשימוש במקומות טובים / משמשים כזיכרון טוב לבני המשפחה.

סביבה הפרידה מהריהוט ומחפציהם של הנפטר/ת מעורבים המון רגשות ואי נעימות. עבור רבים פרידה מחפציו של הנפטר היא ביטוי נוסף ולא פשוט לפרידה מהנפטר עצמו. על כן יש לבצע את העבודה ביתר רגישות, סבלנות ולא למהר.
פינוי סדור ואיטי מאפשר לרבים להתמודד טוב יותר עם הסיטואציה, ולקדם את פינוי הדירה מבלי לשקוע במערבולות רגשיות קשות.

אפילו אם העבודה יכולה להסתיים מהר יותר, עדיף לנקוט בקצב פינוי איטי, כיוון שתמיד יש להתחשב בחפצים בעלי ערך סנטימנטלי כמו בגדים ותכשיטים, אלבומי תמונות, כלים מיוחדים הנושאים עמם זיכרונות וכיוצא בזאת. חשוב מאוד גם לתת לבני המשפחה את הזמן לקבל החלטות עבור חפצים שונים שיש סביבם רגישות. דעו כי גם כאשר לוקחים חברה מקצועית לפינוי דירת נפטר, הצוות המנוסה יודע להתחשב בבני המשפחה וברגישות המצב, ויודע לטפל בפינוי באופן הטוב והיעיל ביותר תוך רגישות וסבלנות במהלך העבודה.

צריכים לפנות תכולת דירה של נפטר? חברת שי פינוי דירה מתמחה בפינוי דירות נפטרים ביעילות ובסבלנות תוך רגישות מרבית בתהליך העבודה – לפרטים צרו קשר 050-7454504

הכתבה נכתבה בשיתוף שי פינוי דירה