רוזי בובר, סטודנטית לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, עומדת מאחורי פלטפורמת MyThrift.store, בה יכולים אנשים להציע ולבקש תחפושות. בובר שוחחה היום (חמישי) בנושא עם ענת דוידוב, שחליפה את סיון כהן בתוכניתה ב-103FM.

את עובדת על פלטפורמה בשם 'Thrift' למכירה קנייה ובקשה של בגדי יד שנייה, ספרי לנו על המיזם הזה.
"זו בעצם פלטפורמה מקוונת שמיועדת למכירה, קנייה ובקשה של ביגוד יד שנייה, ולרגל פורים בעצם הרמנו איזשהו פיילוט חינמי, שהוא ללא מטרות רווח, שמיועד לתחפושות יד שנייה".

מאיפה יש לכם אותן, איך אתם משיגים אותן?
"אנחנו בעיקר פונים לאנשים במדיה החברתית, בפייסבוק, באינסטגרם, ומזמינים אותם להעלות את כל התחפושות שלהם לאתר שהקמנו במיוחד עבור הפיילוט הזה".

נגיד שאני רוצה, מה אני צריכה לעשות?
"אם יש לך תחפושת למכירה, את יכולה להיכנס ל-MyThrift.store, ואת בעצם יכולה להיכנס שם לאיזשהו טופס יצירת קשר, להעלות תמונה של התחפושת, להוסיף פרטים כללים כמו מידה, מיקום, האם את מוכנה למשלוח".

ואם אני רוצה נגיד לקבל תחפושות, כי את אומרת שזאת לא רכישה, זה חינמי.
"נכון, יש לנו בעצם שני חלקים באתר, אנשים יכולים להעלות תחפושות ולבקש תחפושות אם הם מחפשים משהו מאוד ספציפי. ובעצם אנחנו יושבים בצד השני ועושים כל מיני חיבורים בין אנשים, אנחנו רואים אם מישהו למשל פרסם תחפושת של ליצן, ואנחנו רואים שמישהו אחר מחפש את זה, אז אנחנו מנסים לקשר בין אנשים ובעצם להגדיל ככה את הסיכוי למכור ולמצוא תחפושת שאתה צריך לפורים".

מתי התחיל כל המיזם הזה? כמה זמן זה כבר?
"הפיילוט הזה ספציפית עלה לפני שבוע וחצי. אנחנו עובדים על מיזם של פלטפורמה מקוונת למכירה, קנייה ובקשה של בגדי יד שנייה כבר 4-3 חודשים במסגרת אקסלרטור של מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב".

וזה רץ מפה לאוזן?
"אנחנו מפרסמים את הפיילוט עצמו במדיות החברתיות. אנחנו שותפים לכל מיני קבוצות כאלה של 'אפס פסולת' וכל מה שקשור לביגוד יד שנייה, אנחנו פונים אל אנשים. זה הולך מאוד מאוד חזק, אנחנו קיבלנו כבר מאות תחפושות ועשינו עשרות מאצ'ים בין אנשים. זה איזשהו צורך שעלה בעקבות זה שהרבה תחפושות השנה לא הגיעו בגלל כל בהלת הקורונה".

נגיד שאני מצאתי תחפושת אצלכם, איך זה מגיע אליי?
"אנשים מתנהלים בזירה הפרטית שלהם. אם מצאת איזושהי תחפושת, את צריכה לפנות אלינו בטופס ייעודי באתר, זה מגיע אלינו, אנחנו יוצרים קשר עם מי שמוכר, ואנחנו בעצם עושים את הקישור הזה בין האנשים".

כלומר זה יגיע אליי הביתה בסוף, אבל די מהר כדי שאני לא אתקע בלי.
"נכון, יש לך גם אפשרות לאיסוף עצמי, כי את תתנהלי בסוף מול הבן האדם הזה, תתאמו ביניכם".