מחר ייפתחו הקניונים ברחבי הארץ לאחר קרוב לחודשיים בהם היו סגורים בעקבות משבר הקורונה. לכבוד הפתיחה המחודשת התארח מנכ"ל קניון TLV אורי אבל בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM, וסיפר על ההכנות לקראת החזרה לפעילות: "יש לנו אפשרות להכניס כ־3,000 איש בו זמנית לקניות, ואנחנו נעמוד עם מערכת ספירת אנשים בכדי לא לעבור את הכמות המותרת בחוק".

איך אתם מתכוננים לקראת מחר? 
"מתכוננים. האמת, שאנחנו עובדים כבר משבוע שעבר להכין את הקניון ואת השטחים הציבוריים שלו על פי ההנחיות של הרשויות". 

אז מה אסור ומה מותר בינתיים?
"יש לנו מתקני שילוט ידיים כמובן, סמלים, סימנים ושילוט של שמירת מרחק בין לקוחות. אנחנו נמדוד חום לכל לקוח שיגיע, גם ברכב וגם ברגל, וכמובן נעמוד בהגבלת כמות הנכנסים לקניון. למזלנו, הקניון הוא אחד מהקניונים הגדולים והמרווחים בארץ. יש לנו אפשרות להכניס כ־3,000 איש בו זמנית לקניות, ואנחנו נעמוד עם מערכת ספירת אנשים בכדי לא לעבור את הכמות המותרת בחוק. אנחנו בעיקרון מוכנים, הגשנו את כל הטפסים הנדרשים לרשויות, וגם החנויות מכינות את עצמן. אנחנו באווירה חיובית, ודי משוכנעים שהלקוח יראה את עצמו בחזרה בקניון". 

כמה זמן אתה בקניון? זו הרי הייתה הנהלה שהתחלפה. נכון? 
"אני משמש בתור מנכ"ל הקניון כשנה. בהקמתו, הקניון היה בבעלות של גינדי והריבוע הכחול, והוא נרכש לאחרונה במלואו על ידי הריבוע הכחול, ואני כרגע מנהל את הקניון".

אתה מרגיש כבר באוויר שאנשים יבואו וכמהים לצאת מהבית ולהגיע? "בגדול כן, ואני אגיד לך יותר מזה: אני חושב שזה ששינינו קצת את האסטרטגיה התקשורתית והשיווקית של הקניון לפני שנה, התחלנו לפמפם סביב הפעילויות והצביון התל אביבי שלו, וקראנו לו קניון TLV, כל מה שטוב בתל אביב הוא בעצם חלק ממה שישרת אותנו כרגע. למה אני אומר את זה? כי אני מניח שיהיו קצת פחות לקוחות בקניון, ובקניונים בכלל ברחבי הארץ - הרי אנשים קצת יותר נזהרים, ושומרים על הכסף. מצד שני הקניון שלנו כקניון עירוני חזק ביותר גם יושב מתחת לשכונת מגורים של 3,000 דירות, ואנחנו בעצם ניזונים מהמעגלים הקרובים והתל אביבים, עוד הרבה לפני מהחבר'ה שמגיעים, נקרא לזה מהפריפריה. לכן, תיאורטית אנחנו אמורים לקבל זרימה לא רעה בכלל של לקוחות". 

כמה לקוחות היו לפני נגיד בסופי שבוע שהיו שיאו של הדבר הזה?
"לפני הקורונה היינו עומדים על 22 עד 24 אלף איש בימי שישי, במהלך שמונה שעות. שעות  הפעילות של הקניון הן משעה 08:00 עד 16:00. אני מניח שתהיה ירידה כלשהי בכמות, בעיקר בגלל שאנחנו נצטרך לנטר את זה, ובשעות העומס לא נוכל לאפשר לכל מי שרוצה להיכנס". 

ההסעדה זה לא הצד החזק של TLV, אבל בכל זאת בתי הקפה יהיו פתוחים? יהיה אפשר לקחת קפה ולשוטט איתו בין החנויות?
"
אני חולק על החלק הראשון של המשפט שלך - יש לנו מספר עוגנים לא רעים בתחום ההסעדה, מזוזוברה ועד קפיטריה של רושפלד, וכדומה. חלקם ממשיכים לפעול ויפעלו כמובן, אבל כן - יש פה איזושהי פגיעה בחוויית הלקוח. אם בן אדם רוצה לשבת ולשתות קפה עם חבר או חברה, וקצת לפרוק את החודשיים האחרונים, קצת נפגמת לו החוויה. בתי הקפה יעמידו שתייה ומזון בטייק אווי, ויש לנו שטחים ציבוריים יפים גם מחוץ לקניון".

הלקוחות התרגלו לאון ליין. מה אתם עושים בכדי להביא אותם לקניון?
"אני לא בטוח שהלקוח הממוצע התרגל לקניות און ליין. זה נכון שהוא השתמש בפלטפורמה הזו בחודש האחרון, ומעבר לזה בגלל שמדיניות השמיים הפתוחים עדיין לא חזרה ואנשים לא נוסעים לשופינג באירופה, הם ירצו לעשות שופינג בארץ. אני מאמין שאנשים צריכים חווית לקוח - רוצים לראות את הבגד או הנעל, להרגיש אותם, ולקבל חוות דעת. אנחנו נצא בקמפיינים ומבצעים לטובת הלקוחות, ובכדי שהסוחרים יוכלו ליהנות מהפדיון".

וצריך גם מסיכות. נכון?
"
חייבים מסיכות. לא תתאפשר כניסה לקניון ללא מסיכות. אנחנו נעמיד לצורך הלקוחות שממש ירצו מסיכות בצד, אבל אני ממליץ שיבואו עם המסכות שלהם - זה הכי בטוח והכי מסודר".