מנכ"ל הוט מובייל, אילן ברוק, שוחח עם יהודה שרוני במסגרת פסגת העסקים של מעריב 2020 על השינויים הדרמטיים שעבר שוק התקשורת והסלולר במהלך משבר הקורונה. כמו כן, הוא ציין כי "אחד הדברים שאני הכי גאה בהם זה שלא הוצאנו אף עובד לחל"ת, ואפילו גייסנו עובדים".

יש לנו את רשת הסיבים ומתחרים חדשים. איך הוט מובייל שורדת את כל השינויים האלה?
"כמו שאמרת, שוק התקשורת בישראל ושוק הסלולר עוברים שינויים מאוד גדולים. זה אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש. צמחנו בהיקפי כמות המנויים, היינו הראשונים להביא את בשורת המחירים, והיינו החברה הראשונה שפרסה רשת של 4G ובהמשך שדרגנו ל-4G+. הדור החמישי זה השלב הבא בעידן הבא של שוק הסלולר ושוק התקשורת".

אילן ברוק בכנס מעריב

מה הדור החמישי יכול לעשות שהרשתות הקיימות לא יכולות?
"זו מהפכה טכנולוגית מאוד גדולה. הדור הזה הרבה יותר מהיר מהקודמים - 1,000 מגה בייט ויותר. בנוסף, הדור החמישי מאפשר חיבור של מספר אינסופי של התקנים שיכולים לדבר ביניהם בו זמנית, והם גם יכולים לעשות את זה תוך כדי שיהוי אמיתי בזמן אמיתי. זו מהפכה עבור הצרכנים העסקיים והפרטיים". 

לדבריו, "מדובר במנוע צמיחה מאוד משמעותי. שמנו יעד מרכזי, לקחת את הדור החמישי ולהנגיש באמצעותו את הטכנולוגיות הבאות. זו טכנולוגיה חדשה גם בדור הגיימינג, וחוויית המשחקים תהיה בו אחרת לחלוטין. הבשורה הגדולה ביותר היא במגזר העסקי, זה בעצם מאפשר לייצר אקו-סיסטם שלם של שותפויות ולייצר את הטכנולוגיות הבאות. לדוגמה, יצאנו עם קול קורא משותף שמזמין סטארט-אפים מתוך התעשייה להירשם למיזם חדש ולייצר אקו-סיסטם שלם. לדבר הזה יש משמעות גדולה, זה לא פחות ממהפכה לחברות התקשורת, לנו ולכלכלה בכלל".

מה קורה מבחינה החבילות שאתם מציעים?
"השקנו את הדור החמישי לפני מספר שבועות ויש לנו כבר אלפי מצטרפים. היינו הראשונים שפרסו תשתית ב-150 ערים ואנחנו ממשיכים לפרוס בקצב מואץ מאוד. החבילות הן סופר אטרקטיביות, וכמו שהוט מובייל נתנה בעבר את ההצעות הכי טובות, כך יהיה גם כעת". 
בהתייחס לתחרות מול שחקנים נוספים בשוק, אמר: "השוק הישראלי מאוד תחרותי, יש בו המון שחקנים. אל מול כמות האוכלוסייה יש פה ריבוי של שחקנים, ובהשוואה לעולם המערבי מחירי הסלולר הם הנמוכים ביותר בעולם. אני צופה שהתחרות תמשיך ותתעצם ותהיה ברמה יחסית גבוהה. אנחנו מתכוונים להיות חוד החנית שמוביל את הדור החמישי עבור הצרכנים הפרטיים והעסקיים".

מנכ"ל הוט מובייל ציין עוד כי "השוק תחרותי, והמחירים הם נגזרת של התחרות. אנחנו עושים את ההתאמה בדור החמישי גם עבור הצרכנים. מדובר בשירות שבו הצרכנים יהנו מגלישה אחרת ומאפליקציות ושירותים אחרים שננגיש עבורם. החבילות שוות מאוד. צריך לזכור שאנחנו נמצאים בפתח של הנגשת המון מכשירים לציבור. אנחנו ממש קרובים להשקת האייפון 12, ואנחנו ערוכים לזה".

אילן ברוק בכנס מעריב (צילום: ליאור לב)
אילן ברוק בכנס מעריב (צילום: ליאור לב)

יש העדפה של אייפונים?
"יש את אפל עם האייפון וסמסונג - אלו שני המותגים המובילים שרוב הצרכנים קונים את המכשירים שלהם".

איך הקורונה השפיעה עליכם?
"הקורונה היא אירוע עולמי שהשפיע עלינו ועל כולם - סגירת השמיים פגעה במכירות. אנחנו הבנו שצריך לדעת להפעיל את החברה מרחוק, והיינו צריכים להתארגן למענה מהבית. בנוסף, ראינו שצרכנים זזו לשירות דיגיטלי, לקנות בדיגיטל, ואנחנו פיתחנו בצורה משמעותית את חנות האונליין שלנו. אחד הדברים שאני הכי גאה בהם זה שלא הוצאנו אף עובד לחל"ת, ואפילו גייסנו עובדים. ראינו היקפים מאוד גדולים של ביקושים, הרבה יותר שימושים בדאטה ובאינטרנט".

עשיתם הסכמים עם הנסיכויות?
"בהחלט".