ריכזנו עבורכם טיפים חשובים לאור מה שקורה היום בשוק ההסעות. לצורך המחקר התייעצנו עם שי גמבורג, בעלים ומנכ״ל של גמבורג הסעות מקבוצת RENT A BUS ISRAEL , המאגדת תחתיה מספר מותגי הסעות אשר חולשים על מגוון סוגי ההסעות ונחשבת לקונצרן ההסעות הפרטיות הגדולה בישראל. 

חברת הסעות ? קודם נוודא שאכן היא כזו ?
לפני שאתם ממהרים להתקשר לחברת הסעות הראשונה שעולה לכם בגוגל, עליכם לוודא שאכן מדובר בחברת הסעות ולא בחברת פרסום שמנסה לעשות עליכם קופון. אז איך עושים את זה?

בודקים שמדובר בחברה בע"מ – אם אתם מזהים שחברת ההסעות שאתם מתכוונים להתקשר אליה היא עוסק מורשה, זה הזמן להדליק נורה אדומה. כל חברת הסעות חייבת להיות חברה בע"מ וזה הפרמטר הראשון שעליכם לבדוק.
 
איך תבדקו שמדובר בחברה בע"מ? פשוט מאד, דרשו מנציג החברה שאתם מדברים איתו את השם המלא של החברה ואת ה- ח.פ. ה- ח.פ  של החברה צריך להיות מספר המונה 9 ספרות ומתחיל ב- 516-510. כל מספר אחר שאתם נתקלים בו פשוט מעיד על כך שלא מדובר בחברה הסעות, אלא אולי בחברת שיווק שכל עיסוקה הוא פרסום.

האם החברה החליפה ״ידיים״ בשנים האחרונות ?
בדקו מי הבעלים של החברה – כשאתם בוחרים חברת הסעות אתם צריכים להבין שהשם שלה הוא לא חזות הכל. לא פעם קורה שחברת הסעות מחליפה בעלים, השם נשאר אותו דבר, אך השירות ממש לא. חפשו בגוגל את שם החברה ובדקו מי הבעלים שלה, זה יסייע לכם לקבל איזה שהוא מושג על השירות שלה.

בדקו שיש לחברה ביטוחים – לכל חברת הסעות שמכבדת את עצמה, כמו חברת גמבורג הסעות למשל, יש את כל הביטוחים הנדרשים שמכסים אותה בגין מקרים שאחד מהנוסעים יפגע כתוצאה מנפילה או תאונה במהלך הנסיעה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לדרוש מנציג החברה להציג לכם אישור קיום ביטוחים.

אתרי השוואות מחירים בהסעות? לברוח! מדובר בחיי אדם, לא במקרר 
נפתח בשורה התחתונה, כשאתם מחפשים חברת הסעות או כל שירות אחר בגוגל, התוצאות הראשונות שעולות לכם הן תוצאות ממומנות שמישהו שילם המון כסף על מנת שהן יופיעו שם. מה זה אומר? שלא תמיד התוצאות הגבוהות מעידות על כך שמדובר בחברת הסעות מקצועית, אלא אולי איזה משרד פרסום עשיר שכל מטרתו היא שתקליקו על המודעה.

לכן, כשאתם מקליקים על מודעה בגוגל ונכנסים לעמוד הנחיתה, בדקו מה הכתובת של האתר וודאו שמדובר באתר אמין, כזה שמפרסם אך ורק חברות מתחום ההסעות ולא כל חברה שמבקשת להתפרסם תמורת סכום נכבד.

לאחרונה תחום ההסעות מאוד התחבב על חברות קידום אתרים בגוגל. העיקרון מאוד פשוט , אותן חברות בונות אתר אינטרנט מרשים , מספרות סיפור יפה שהן בודקות את חברות ההסעה ומעסיקות רק חברות אמינות , מומלצות ומוכרות , כאשר בפועל הדבר איננו נכון . 

המודל הכלכלי מאוד פשוט , הלקוח משאיר פרטים, וחוזרים אליו 3-5 ״ חברות הסעות ״ למתן הצעת מחיר. 

בפועל קשה להאמין שמדובר בחברות רציניות מכיוון שלחברות הגדולות והמומלצות יש תקציב לפרסם את עצמן לבד, ואינו זקוקות לחברות קידום שימכרו להם ״ליד חם ״ ב15 עד 20 ש״ח.

אתרי השוואות מחירים- השארתם פרטים? אכלתם אותה
אחרי שהשארתם פרטים הטלפון שלכם מתחיל ״ להתגלגל ברשת ״ , יתקשרו אליכם גם ימים אחרי שהשארתם את הפרטים באתרים הנ״ל ולא יהיה לכם רגע מנוחה. מה גם שיש סברה , ספק נכונה , ספק לא, שאם אותם אתרים למשל יודעים שאתם מתעניינים בהסעות לחתונה, אתם הופכים להיות ״ליד חם״ גם לצלמי אירועים , מגנטים , ועוד ועוד כיד הדימיון …

תקראו את התקנון או תנאי השימוש של אותם אתרים 
אותם אתרים שמבטיחים לכם הרים וגבעות , מחיר זול, חברות הסעה אמינות ועוד, מצניעים דבר 1 - תקנון / תנאי שימוש. פעם קראתם אותם ? מומלץ לקרוא. אחרי שתקראו לא בטוח שגם בחינם תסכימו לקבל מהם שירותי הסעות. 

שי גמבורג שטח בפנינו שאותם אתרים מסירים מעצמם כל אחריות , מה גם שאולי גובל בעבירה על החוק. מצד אחד הם מבטיחים מחיר זול, מצד שני מבטיחים שמדובר בחברות הסעה מובילות בשוק ההיסעים, עתירות שבחים והמלצות, ומאידך אינן אחראיות לכלום. לא לטיב השירות. לא חהבטחה שהרכב שהוזמן אכן זה שיסופק. מסירים מעצמם אחריות במקרה של תקלה ברכב ואספקת רכב חליפי. 

בקיצור גזרו על הלקוח קופון ועכשיו לכו תחפשו.

הזמנת הסעה לחתונה או הסעות לאירועים מחברת הסעות vs אתרי השוואות מחירים
כאשר אתם מזמינים הסעות לחתונות או הסעה לאירוע מחברת הסעות אתם מרוויחים יתרון של חברה שזהו לב ליבה של העסק שלה - הסעות.

שי גמבורג טען בפנינו שגם אם החברות משתמשים בקבלן משנה שלהן ( מה שמקובל בענף , ובמיוחד במוניות ) , יש להן שליטה עליו. מדובר בנהגים / קבלני משנה אשר עובדים עם אותן חברות על בסיס יום יומי, יש להן שליטה עליו ואפילו כמה שזה נשמע לא הכי טוב - כוח עליו. הנהג/הקבלן יודע שאם יתנהג לא בסדר החברות יפסיקו לו את העבודה, ולעומת זאת באותם אתרים תנאי הקבלה היחיד במרבית המקרים הינו כסף.

מה יקרה אם אוטובוס נתקע באמצע הלילה ? לאיזה מוקד יפנו ? מי בודק שלאותם נהגים אין עבר תעבורתי כבד? מי מפקח עליהם ?

היתרונות בחיפוש חברת הסעות באינטרנט
למרות כל מה שציינו למעלה, יש בהחלט המון יתרונות בחיפוש חברת הסעות באינטרנט. היתרון המשמעותי ביותר הוא שימוש בחוכמת ההמונים. כשאתם מחפשים חברת הסעות באינטרנט, אתם יכולים לקרוא חוות דעת והמלצות ששל לקוחות קודמים על החברה. בסופו של דבר, המטרה שלכם היא לוודא שמדובר בחברה רצינית ואמינה, כמו גמבורג למשל. המטרה שלכם היא לוודא שמדובר בחברה שמגיעה ללקוחות שלה בזמן, מחזיקה בכל האישורים והביטוחים וכמובן גובה מחיר הוגן על העבודה.

קראו את כל חוות הדעת וההמלצות של הלקוחות ואפילו דברו פיזית עם אחד מהם אם זה מתאפשר לכם אחרי הכל, אין כמו ניסיון של לקוחות קודמים על מנת להעיד על המקצועיות של החברה. במידה ואתם מזהים שהביקורות הן מעורבות ואתם לא שלמים עם הבחירה שלכם, פשוט המשיכו לחפש את חברה ההסעות הבאה. עברו על כל חוות הדעת בפייסבוק, בפורומים השונים ברשת, בביקורות בגוגל ועוד, שם תוכלו למצוא את האמת על חברת ההסעות שאיתה אתם מבקשים לסגור.

המחיר חשוב, אך לא הכי חשוב
באופן טבעי, אנחנו מאמינים שמה שחשוב לכם זה השורה התחתונה של המחיר. אז ממש כמו בכל שירות אחר שמופיע ברשת, גם בתחום ההסעות שי מחירונים מומלצים ללקוח, כאלה שיכולים לתת לו איזה שהוא מושג על העלות הסופית של השירות. אולם, בניגוד לשירותים אחרים ברשת, כאן מדובר בחיי אדם ואנחנו ממש לא ממליצים לכם לעשות פה הנחות ולחסוך.

לכן, בכל הקשור לחיפוש מחירונים או קבלת הצעות מחיר מחברות שונות, אנחנו ממליצים לכם לא ללכת על הזול ביותר, מפני שזה פשוט עלול לעלות לכם ביוקר. בדקו את הצעות המחיר שאתם מקבלים ובחרו בהצעת המחיר הרצינית והמקצועית ביותר שאתם מקבלים, ולאו דווקא בזו הזולה ביותר. הצעת מחיר מקצועית צריכה לכלול את כל האלמנטים שמרכיבים א השירות וגם את אלה שעשויים לייקר אותו. אם אתם מקבלים הצעת מחיר מבורדקת ולא ברורה, פשוט אל תסגרו עם חברת ההסעות.

בדקו שיש לכם כתובת לפנות אליה
דמיינו לעצמכם שאתם מזמינים שירות הסעות לאירוע חשוב ביותר, כמו חתונה או בר מצווה וההסעה פשוט לא מגיעה לאסוף את האורחים שלכם. מה אתם עושים? למי אתם פונים? שוב, אם תבחרו את חברת ההסעות דרך אתר שכל תפקידו הוא לפרסם חברו שמשלמות יותר כסף עבור הפרסום, סביר להניח שלא יהיה לכם למי לפנות.

לכן, לפני שאתם סוגרים עם חברת ההסעות, בדקו שהחוזה מולה מכסה אתכם בכל מקרה שלא יהיה. מה קורה אם האוטובוס לא מגיע? מה קורה אם הנהג חולה ולא יכול לבצע את העבודה? מי הגורם שאחראי לבדוק את תקינות הרכבים ולוודא שלא יצוצו תקלות שונות במהלך הנסיעה? חברת הסעות רצינית כמו חברת גמבורג הסעות היא חברה רצינית שלא לוקחת סיכונים במקרים הללו ומכסה את עצמה לכל מקרה שלא יצוץ, בין אם רכב חלופי, נהג חלופי ועוד.

לסיכום, אין ספק שאיתור חברת הסעות באינטרנט מהווה אתגר לא קטן ולא פעם אפשר ליפול בפח אם לא נותנים את הדגש על הטיפים שהבאנו במאמר זה. גמבורג הסעות והבעלים שלה, שי גמבורג, ישמחו לייעץ לכם ולתת לכם טיפים חשובים לבחירת חברת הסעות ברשת. כשאתם בוחרים חברה כמו גמבורג הסעות, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם נמצאים בידיים הטובות והמקצועיות ביותר.

בהצלחה, חברת הסעות גמבורג