הביצה שהתחפשה - וודקה


"אימפריאל קולקשן" מיוצרת בסנט פטרבורג ממים מאגם לדוגה, מחיטה ושיפון שמקורם במרכז רוסיה ובדרומה. הוודקה עוברת 12 סינונים, ולאחר חמישה זיקוקי פחם היא עוברת תהליך סינון נוסף באמצעות תאי אצה, מה שמקנה לה טעם, צלילות ורכות מיוחדת. האריזה מעוצבת בצורת ביצת פברז'ה, המיוצרת בעבודת יד, עשויה מתכת מצופה זהב ועליה עיטורים מצופים זהב 24 קראט. האריזה כוללת דיקנטר (750 מ"ל תכולה) וארבע כוסות העשויות זכוכית ונציאנית. מיובא לישראל בידי א.ג.ת.ד. מחיר מומלץ לצרכן: 6,900 שקל, אך בחנויות המשקאות המחיר יורד ל־6,000 שקל.

הוודקה ''אימפריאל קולקשן'' (צילום: יחצ חול)
הוודקה ''אימפריאל קולקשן'' (צילום: יחצ חול)

לו הייתי... שאטו לאפיט רוטשילד

חנות הקונספט ליינות Deli Vino, המשלבת בר יין ומעדנייה, מציעה לחגיגות השנה האזרחית החדשה מגוון יינות פרימיום מתיישנים. הייחודי בהם הוא "שאטו לאפיט רוטשילד", המורכב מ־80% קברנה סוביניון ו־20% מרלו. מכיוון שזכה לתשומת לב אדוקה מצדו של המלך לואי ה־15, הוא קיבל את התואר הנחשק: "היין של המלך". ב־1868 רכש הברון ג'יימס דה רוטשילד את אחוזת לאפיט, והוסיף את שם משפחתו לשמו של השאטו. המותג האיקוני הצרפתי מוביל בקטגוריה הראשונה (Premier Grand Cru). המחיר לבקבוק: 5,690 שקל. להשיג ב־ Deli Vino נתניה.

שאטו לאפיט רוטשילד (צילום: יחצ)
שאטו לאפיט רוטשילד (צילום: יחצ)

למבינים בלבד: מקאלן 52 שנה

הוויסקי מבית מקאלן התיישן במשך יותר מחמישה עשורים בחבית אחת ויחידה, שלפני כן היה בה יין שרי ספרדי משובח. רק 250 בקבוקים ממוספרים ידנית של ויסקי נדיר זה נשלחו לחנויות יוקרה ברחבי העולם. מקאלן 52 שנים, מהדורת 2018 . המחיר: 350,000 שקל. להשיג ברשת הרמיטאז'.

מקאלן 52 (צילום: יחצ חול)
מקאלן 52 (צילום: יחצ חול)


מון שרי


ויסקי גלנאלכי 25 שנה, ויסקי סינגל מאלט של מזקקת גלנאלאכי מאזור הספייסייד, שזכה בכמה מדליות זהב וכסף בתחרויות מובילות לאלכוהול בעולם. בעל ארומות אופייניות לאזור ומושלם לאוהבי הוויסקי. הוויסקי מיושן 25 שנה בחביות שרי פדרו חימנז ואולורוסו, המעניקות לו מתיקות ועומק וכן טעם של אננס ושוקולד מריר. ניחוחות של תבלינים ומתוקים ומרמלדה בסיומת עוגת שכבות של חג המולד ותבלינים מתוקים. מיוצר בסקוטלנד.  700 מ"ל, 48% אלכוהול. המחיר: 1,900 שקל. להשיג בחנויות המשקאות.

עוצמה ואלגנטיות


קרוג קולקשן 1988 היא למעשה בלנד של היינות הטובים ביותר לשנת 1988, שהתיישנו 29 שנים במרתפים של בית השמפניה היוקרתי. שנת 1988 הייתה שנה יוצאת דופן, עם אקלים שונה לחלוטין, מה שהוליד שמפניה מיוחדת במינה. קרוג קולקשן 1988 מיוצר מענבי שרדונה (32%), פינו נואר (50%) ופינו מונייה (18%), המגיעים מ־21 כפרים שונים באזור ויוצרים יחד שמפניה עוצמתית ואלגנטית. לשמפניה ארומה אקזוטית ומורכבת המשלבת פירות לבנים, תבלינים, דבש ורמזים פרחוניים. לקרוג קולקשן 1988 טעם מרענן ואלגנטי, המשלב פריחת תפוזים, תבלינים עדינים ושוקולד מריר וסיומת ארוכה. מחיר: 2,899 שקל.



מסבא לנכד   Mauxion selection cognac - France

למשפחת מאוקסיון יש כרמים בחבל קוניאק, והיא מגדלת משנת 1743 זנים של ענבים משובחים המשמשים לייצור המשקה. כיום ממשיך ומנהל הדור העשירי של המשפחה את תהליך טיפוח הכרמים, לפי מסורת ארוכת שנים שעוברת מדור לדור. המשפחה מוכרת את התוצרת שלה לכל בתי הקוניאק הגדולים. הקולקציה של כוללת קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט 14/19 מחבית ייחודית שהועברה בירושה מסבא לנכד והתיישנה יותר מ־100 שנה. המחיר: כ־10,000 שקל. להשיג בחנויות ובאתרי המשקאות.

קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט (צילום: יחצ)
קוניאק מאוקסיון סלקשן לוט (צילום: יחצ)

שמפניה לא צפויה: קרוג ברוט רוזה


שמפניה המשלבת אלגנטיות ונועזות ומיוצרת מענבי פינו נואר (40%), ענבי ויונייה (32%) וענבי שרדונה (28%). השמפניה היוקרתית היא בלנד של 22 יינות משבעה בצירים שונים (2006־2012), שהתיישנו כ־7 שנים במרתפים של בית השמפניה היוקרתי. קרוג ברוט רוזה היא שמפניה עשירה ועמוקה בעלת ארומות של ורדים ופירות, בדגש על תות ואשכולית. לשמפניה טעמים עדינים של דבש, הדרים ופירות יבשים, עם סיומת ארוכה ובועות עדינות להשלמת החוויה. המחיר: 1,399 שקל.

הטובה בעולם

שמפניה פול רוג'ר נחשבת לאחת הטובות בעולם. "פול רוג'ר סר וינסטון צ'רצ'יל" מיוצרת בחבל שמפיין בצרפת. יין מבעבע ואיכותי שכל אחד ישמח ללגום ממנו לכבוד השנה האזרחית החדשה או לכבוד מאורע חגיגי במיוחד. מחיר: 1,360 שקל. מיובאת בידי חברת אנוטקה. להשיג ברשת וויין אנד מור (חינאווי) ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

שמפניה פול רוגר (צילום: יחצ)
שמפניה פול רוגר (צילום: יחצ)

הכל זהב: קוניאק deau L.V.O

קוניאק פרימיום המיוצר מהחביות האיכותיות של כרמי אזור גרנד שמפיין. את הבקבוק מצפה שכבת זהב טהור 24 קראט. הבקבוק עוצב בידי התכשיטנים הפריזאים ארתוס ברטרנד. שמו של הקוניאק - "La Vie en Or" - מתאר את החיים בזהב. הקוניאק בעל צבע ענברי, ניחוחות של פירות בשלים - אגס, אפרסק, תאנה ודבש. ניחוח עמוק ומלא מאופיין בווניל, בטבק טרי ובקינמון חריף. טעם עשיר ונימוח, מאוזן ובעל גוון של אגוזים וליקריץ. המחיר: 25,000 שקל. להשיג בבנא משקאות ובחנויות נוספות.

deau lvo 25 (צילום: יחצ)
deau lvo 25 (צילום: יחצ)

אס־פיק: בלאן דה בלאן -

ace of spades (צילום: יחצ חול)
ace of spades (צילום: יחצ חול)


שמפניה המופקת מ־100% ענבי שרדונה, מיוצרת בכמות קטנה מאוד מפירות אשר מקורם באזור הגידול המסורתי קוט דה בלאן, ומעט מהתערובת היא ממונט דה ריימס. מכלול ייחודי זה מספק מינרליות, גמישות, עיגול וקלילות. הארומה: תווי מאפה אפויים בחמאה קלה ואחריהם ניחוחות של אגס, אגוזי לוז ורמז של זנגוויל. בחך: טעמים של גויאבה, דומדמניות ואפרסק, מלווים בטעמי תבלינים מתוקים וגימור מינרלי ניטרלי. אספנים יכולים להשביח אותו עוד יותר בתנאי מרתף למשך 20 שנה נוספות, כדי לפתח טעמים נוספים. 750 מ"ל. המחיר לבקבוק: 4,649 שקל. להשיג ברשת הרמיטאז'.