סינדיז

השף־קונדיטורית סינדי ברנר יצרה קולקציית אוזני המן יצירתית במיוחד עם מילויים כמו רד ולווט, כנאפה, סינבון, סנט הונורה ועוד.
טעמנו וחשבנו: ‏לאוזני המן במילוי כנאפה ניגשנו סקפטיים, אבל התאהבנו בהן כבר מהביס הראשון. הבצק הפריך היה עשיר במילוי תערובת גבינת ריקוטה ועזים מעודנת ומי ורדים שלא השתלטו על כל העסק. על כל הטוב הזה פוזרו שערות בצק סולת דקיקות.
דגמנו גם אוזני המן במילוי נוטלה - טעם קלאסי ואהוב שהמינונים בו היו מדויקים וטעימים במיוחד. גם אוזני המן סינבון לא אכזבו עם בצק קינמון במילוי סינבון וגבינת שמנת עדינה ורכה. אם אתם חובבי עוגת סנט הונורה, אל תפספסו את הגרסה שלה באוזן המן עם קרם פטיסייר חלומי, פחזניות וקרמל.
מחיר: 120 שקלים לקילו, ארבעה שקלים ליחידה. ציון 9.5

רולדין (צילום: רונן מנגן)
רולדין (צילום: רונן מנגן)

רולדין

רשת רולדין משיקה קולקציית אוזני המן מגוונת במילויי פרג, תמרים ואגוזים, צ’אנקי שוקולד, אגוזים טופי קרמל, שרי פיסטאש, צ'אי מרציפן קרמל מלוח, מרציפן ורדים תות ועוד.
טעמנו וחשבנו: הבצק הוא בצק שקדים פריך וחמאתי, שפשוט אי אפשר להפסיק לנשנש. ניסינו את הטעמים החדשים, בהם מרציפן ורדים תות - בצק שקדים פריך במילוי מרציפן ורדים, בקראסט תות שהיה פשוט מצוין. גם Dark coconut היה מצוין - בצק שקדים פריך במילוי קרם שוקולד מריר וקוקוס בקראסט קקאו. מי שמחפש שוקולדיות פשוטה וטעימה, לכו על צ’אנקי שוקולד שמגיעה במילוי שוקולד ושברי שוקולד – אוזן המן כיפית שכולם יאהבו.
מחיר: 14 שקלים ל־100 גרם, שישה שקלים ליחידה. ציון 9

אזני המן קונדיטוריה ''שני'' (צילום: יפעת כהן)
אזני המן קונדיטוריה ''שני'' (צילום: יפעת כהן)

קונדיטוריה שני

קולקציית החג של קונדיטוריה שני כוללת אוזני המן במילויי פרג (גם במהדורה ללא סוכר), סופלה שוקולד, מרנג לימון, פירות יבשים, תמרים ועוד.
טעמנו וחשבנו: בקונדיטוריה שני יצרו קולקציה מאוזנת של אוזני המן בטעמים קלאסיים ומפתיעים כאחד, שמגיעות בגודל מושלם עם בצק דק ופריך. בגזרת הקלאסי, מילוי הפרג היה בין הטעימים שאכלנו. הפרג מאוזן ולא מתוק מדי, והורגשה הנדיבות.
מילוי מרנג הלימון היה מצוין, מתוק מצד אחד אך רענן וחמצמץ מצד שני. הפריכות של המרנג השתלבה נהדר עם הרכות של הקרם. גם מילוי הסופלה היה טוב - שוקולדי מאוד אך לא מתוק מדי.
מחיר: 13.90 שקלים ל־100 גרם; 98 שקלים למארז חג הכולל ארבעה מארזי שי בטעמים לבחירה ומסיכה. ציון 9

מתוקה (צילום: בני גם זאת לטובה)
מתוקה (צילום: בני גם זאת לטובה)

מתוקה

במתוקה מציעים אוזני המן קטנות ומתוקות בשלל טעמים, בהם אלפחורס, שוקולד פאדג’, פרג, קרמל ואגוזים, חלווה וקפה, תמרים כוסמין, פיסטוק ושקד.
טעמנו וחשבנו: הבצק כל כך עדין ורך, שכל מילוי יתאים לו. המילויים עשירים, טעימים ונדיבים. מפלס המתיקות לא עלה על גדותיו, והיה מאוזן ומדויק. בגזרת הילדים, הם יצרו מילוי שוקולד חלב עם טאץ’ של סוכריות, שהיה יפה ויצירתי, ולא עמוס מדי בסוכר. אוזני המן שנשמח לאכול לאורך כל השנה.
מחיר: 39 שקלים למארז. ציון 9

קולקציית פורים מיקי שמו (צילום: דניאל לילה)
קולקציית פורים מיקי שמו (צילום: דניאל לילה)

שמו

השף־קונדיטור מיקי שמו משיק קולקציית אוזני המן במילויים ומבצקים שונים (פריך/שמרים) כגון שוקולד, פרג, ריקוטה־צימוקים ואגוזים.
טעמנו וחשבנו: אין ספק שמיקי שמו אלוף בבצק שמרים. אוזני המן מבצק השמרים היו רכות ואווריריות, והן מגיעות בגודל בינוני, כזה שכיף לאכול ליד הקפה. הבצק מעט מתקתק, והוא משתלב נהדר עם המילויים העשירים. אהבנו מאוד את אוזני ההמן מבצק השמרים ובמילוי הפרג, שהיו קלאסיות ונוסטלגיות. אהבנו גם את מילוי השוקולד הכיפי.
מחיר: בצק שמרים – חמישה שקלים ליחידה, רגילות – 39 שקלים למארז. ציון 8.5

אוזני המן ביסקוטי 22 (צילום: בועז לביא)
אוזני המן ביסקוטי 22 (צילום: בועז לביא)

ביסקוטי

בביסקוטי מציעים קולקציית אוזני המן מבצק פריך עם טעמי חמאה במגוון מילויים: שוקולד בלגי, פרג הדרים, חלווה פיסטוקים, פרלינה לוז, חמאת בוטנים וריבת תות.
טעמנו וחשבנו: השנה בחרו ברשת ביסקוטי להיצמד לקלאסיקה, אך לא ויתרו על הטאץ’ הייחודי של הרשת. הבצק פריך ומתקתק, והגודל מכובד עם בצק שלא משתלט. השוקולד הבלגי היה איכותי. אהבנו שגם הבצק עוטר בשוקולד ששדרג את הביס. אוזן המן במילוי פרג הדרים הייתה מעודנת ולא מתוקה מדי, מילוי החלווה היה הפתעה נהדרת בזכות השילוב עם פיסטוקים קראנצ’יים. מילוי החמאת בוטנים ריבת תות היה הפתעה טובה בזכות הניגודיות המושלמת בין מלוח למתוק.
מחיר: 40 שקלים למארז. ציון: 8.5 

בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעה אוזני המן מבצק חמאתי עשיר בשלושה טעמים קלאסיים: שוקולד, פרג ותמרים־אגוזים, ומחדשת עם אוזני המן שוקולד במילוי טעם מסטיק ובליווי קומיקס מאויר.
טעמנו וחשבנו: הבצק הוא בצק חמאה פריך ודק. לצד המילויים הקלאסיים טעמנו אוזן המן מסטיק – אוזן המן גדולה יותר בציפוי שוקולד וסוכריות צבעוניות, ובפנים יש מילוי בטעם מסטיק. זו מחווה נחמדה לטעם המסטיק הזכור לנו מהילדות, שמתאימה בעיקר לחובבי הז’אנר.
מחיר: שני שקלים וחצי ליחידה, 30 שקלים ל־15 יחידות. ציון: 8.5

אוזני המן של מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)
אוזני המן של מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)

ג׳ייקובס

מאפיות הבוטיק ג’ייקובס מציעות אוזני המן במילויי אוריאו (בצק קקאו במילוי שוקולד לבן ושברי אוריאו), רפאלו (מילוי קוקוס ושוקולד לבן), פיסטוק חלווה ופאדג’ בראוניז ועדשים m&m. בנוסף, הרשת מציעה מהדורה של אוזני המן במידה XL בטעמים נוטלה חמאת בוטנים, פרג פרסבורגר; ופרסבורגר דובדבנים במילוי גבינת ריקוטה ודובדבני אמרנה.
טעמנו וחשבנו: ניסינו את מילוי ה־m&m שהיה טעים ושוקולדי. הקראנצ’יות של סוכריות העדשים הייתה נהדרת. מילוי האוריאו היה טעים, אבל הייתה תחושה שהבצק השתלט על המילוי. לצערנו, אוזן המן רפאלו, שהכי פנטזנו עליה, אכזבה - הקוקוס התייבש ויצר הכלאה בין אוזן המן לעוגיית פסח. אוזני ההמן XL היו מצוינות, פריכות וטעימות. הפייבוריטית שלנו הייתה נוטלה חמאת בוטנים - אוזן המן מבצק מעולה ופריך בטעם קקאו, מילוי נוטלה וחמאת בוטנים. פשוט חלומית.
מחיר: 42 שקלים למארז אוזני המן רגילות (260 גרם), 14 שקלים לאוזן המן XL. ציון: 8.5

אוזני המן טאטי & אילאנס  (צילום: אנה ברדיבקוב)
אוזני המן טאטי & אילאנס (צילום: אנה ברדיבקוב)

טאטי & אילנ'ס

רשת טאטי & אילנ’ס מציעה קולקציית אוזני המן מגוונת.
טעמנו וחשבנו: אהבנו את הקולקציה שמצליחה לשמור על טעמים מסורתיים עם טאץ’ עדכני ועשויה מבצק פריך, דק אך יציב, עם טעמי חמאה מעודנים. אוזני המן במילוי שוקולד בלגי היו מצוינות, המילוי נדיב ומרגישים את האיכויות של השוקולד הנימוח. אהבנו גם את מילוי הפרג הקלאסי, אך יותר ממנו התמכרנו למילוי התמרים המעודן. אל תוותרו על אוזני המן במילוי קוקוס והדרים, שהפתיעו ברכות ובארומה ההדרית שלהן.
מחיר: 42 שקלים למארז. ציון: 8.5

מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים (צילום: דניאל לילה)

לחמים

מאפיית לחמים מציעה מהדורת אוזני המן העשויות מבצק שקדים פריך ודק במילויי פרג, בראוניז שוקולד, כובע נפוליאון, תמרים עם אגוזים ותפוחים.
טעמנו וחשבנו: בצק השקדים מענג, ואוזני ההמן עשויות לכדי שלמות, דקיקות ועשירות במילוי. אהבנו את מילוי הפרג שמבושל בחלב ומגיע לרכות נהדרת ומתיקות עדינה. גם מילוי הבראוניז מצוין, נדיב מאוד ובעל טעמים עשירים של שוקולד. חובבי מרציפן? אל תוותרו על אוזן המן כובע נפוליאון, שמצליחה להפתיע במראה הייחודי וגם בטעם השקדים הממכר.
מחיר: שישה שקלים ליחידה, 14.5 שקלים ל־100 גרם. ציון: 8.5

אוזני המן של מייזון קייזר (צילום: טסטcg)
אוזני המן של מייזון קייזר (צילום: טסטcg)

מייזון קייזר

מייזון קייזר מציעה חמישה סוגי אוזני המן: בצק שוקולד אפוי במילוי שוקולד אגוזי לוז, בצק פיסטוק אפוי במילוי קרם פיסטוק, בצק פטל אפוי במילוי קרם פטל ושקדים, בצק חמאה במילוי חלווה ובצק חמאה פרג במילוי פרג.
טעמנו וחשבנו: טעמנו אוזני המן בשלל צבעים. ורודות במילוי פטל, ירוקות במילוי פיסטוק וחומות במילוי שוקולד. מדובר באוזני המן עם בצק עבה מאוד ביחס לקולגות, אך זה לא ממש הפריע לבצק להיות טעים ופריך במיוחד. המילויים היו נדיבים, והמתיקות הורגשה במינונים מדויקים שאהבנו מאוד. החיסרון היחיד היה באוזן המן הירוקה, שהבצק שלה היה קצת משעמם וכמעט לא הורגש בו טעם הפיסטוק.
מחיר: חמישה שקלים ליחידה, מארז שמונה יחידות ב־38 שקלים. ציון: 8.

אוזני המן של ביגה (צילום: אמיר מנחם)
אוזני המן של ביגה (צילום: אמיר מנחם)

ביגה

רשת קפה ביגה מציעה קולקציית אוזני המן ללא גלוטן במילויים כמו חלווה, תמרים, פרג, שוקולד ועוד.
טעמנו וחשבנו: למרות שלא מדובר בבצק חמאה, בביגה עשו עבודה לא רעה ביצירת מרקם יציב ולא חולי. אוזני ההמן מעט עבות, אך על העובי מחפים המילויים הנדיבים. בסך הכל לאוזני המן יש טעם נוסטלגי, הן קלאסיות ויספקו פתרון לחג למי שנמנע מגלוטן.
מחיר: אוזן המן ללא גלוטן - חמישה שקלים, או 14 שקלים ל־100 גרם. אוזני המן רגילות - ארבעה שקלים, או 12 שקלים ל־100 גרם. ציון: 7.5